2026-09-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Instant karma, då WV byggt om en av sina fabriker för att tillverka vapen åt Israeliska Rafael Defense Systems.

En riktig resa de gjort ifrån Hitlerkälke till folkmördare.
Kanske de kan anställa din hjälte Golof som spindoctor när han kommer ur finkan?
Citera
2026-09-26, 13:56
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Hade en 1985 Volvo med ärgad styrväxel. Till den kunde man köpa till lite saker , plåtar och skruvar, som klämde ihop styrsnäckan, och inget byte eller riktigt reparation behövdes

Har lagat några 740 med ett sånt kit, inga bekymmer alls.
Men nya bilar är inte som dom äldre - på gott och ont.
Citera
2026-09-26, 14:09
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Vad du kan!
Till ämnet: Det är absolut inget ovanligt med återkallelser oavsett märke. Journalisterna slår väl ner på VAG nu eftersom det ligger i tiden. Förut var det kanske Volvo som någon nämnde. Har ju skrivits om Toyota också, vill jag minnas.

Ja, och så försöker jag hjälpa till.
Alla bilmärken har haft återkallelse, en del märker man inte som kund, det åtgärdas vid normal service.
Citera
2026-09-26, 16:41
Medlem
Så alla bilar mäste tillbaka till Tyskland?
Dom kan väl bara byta ut delen på Mekonomen eller nåt
Citera
2026-09-26, 16:47
Medlem
Ok , en nära bekant har en 2014 golf ,har inte hört nått om detta, skall ta och ringa hen!
Citera
2026-09-26, 21:54
Medlem
Räkna med att alla berörda bilägare kommer att få information i sinom tid. Det är ju ingen idé att ställa sig i kö till verkstad innan VAG har fått fram förbättrade reservdelar att byta till. Och eftersom det verkar vara en detalj som kan rosta sönder, så misstänker jag att de prioriterar att åtgärda bilar på de värst rostutsatta marknaderna (typ välsaltade trakter i USA och Canada, franska atlantkusten, kusttrakter runt medelhavet, UK och Irland).
Citera
2026-10-06, 09:36
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Ja, och så försöker jag hjälpa till.
Alla bilmärken har haft återkallelse, en del märker man inte som kund, det åtgärdas vid normal service.

Lelleolsson var alltså ironisk, han förstod att alla människor vet att marken försvann för evigheter sedan.

Jo, men den typen av åtgärder är inte återkallelser. Tillverkaren behöver inte gå ut till alla berörda kunder och just återkalla bilarna, eftersom bristen inte påverkar trafiksäkerheten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in