2026-09-24, 13:13
Medlem
Nu har jag bara några tv-kanaler som ingår i min hyra (hyresrätt). Bara en betalkanal (Köket). Det är inte en kanal som jag tittar på särskilt ofta, trots att jag gillar matlagningsprogram. Utbudet där lockar inte mig för det mesta, eller så är det repriser på gamla avsnitt som jag redan har sett.

Så det blir mest reklamfria kanaler för mig. Även om det är störande med reklam, så är det inte det enda problemet. Det är ofta som det inte finns något alls som jag vill se en specifik dag, eller så passar inte sändningstiden. Vilket är en bidragande anledning till varför jag inte beställer ett tv-paket med fler kanaler. Det är smidigare att betala för streamingtjänster, slippa reklamen och kunna titta närsomhelst.
Citera
2026-09-24, 14:08
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moviemaster
Slog på tv:n idag och lyckas pricka reklamen som så många gånger tidigare. Känns som att det är reklam mer än det är tv. Hur orkar folk?
Det är ännu mer reklam i usa
Citera
2026-09-24, 14:09
Medlem
Hexmesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Det är ännu mer reklam i usa

Av någon anledning är reklamen i USA bättre än Svensk.
Citera
2026-09-24, 14:17
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Slog på tv:n idag och lyckas pricka reklamen som så många gånger tidigare. Känns som att det är reklam mer än det är tv. Hur orkar folk?
Jag har inte tittat på linjär-TV sedan 5-6 år. Det är en gammal teknologi som mest passar förskolebarn och pensionärer. Varför skulle en TV-tablå styra mitt liv? Vill jag se en bra film så går jag på bio eller hyr en streamad rulle. I stället läser jag böcker, lyssnar på P1 och på poddar. Som många andra trycker jag att SVT och SR ska läggas ner - vill någon privat aktör ta över (skulle väl vara PRO...?) så varsågoda!

Internet har ett nästan oändligt antal TV- och radiokanaler på engelska samt ett otal streamingtjänster att välja mellan. På så sätt kan man ta del av objektiva nyheter. Att man i det läget låtsas att det är 1973 och tittar på linjär-TV är obegripligt.
Citera
Igår, 07:53
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Av någon anledning är reklamen i USA bättre än Svensk.
De har mer reklam där typ var 5te minut. går ej se tv live
Citera
Igår, 11:25
Medlem
Citat:

Fortsätter av gammal vana att slå på tv:n. Slötittar på det som dyker upp, rätt lite program nuförtiden som jag orkar engagera mig i.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in