2026-09-22, 22:32
Medlem
Slog på tv:n idag och lyckas pricka reklamen som så många gånger tidigare. Känns som att det är reklam mer än det är tv. Hur orkar folk?
Citera
2026-09-22, 22:36
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moviemaster
Slog på tv:n idag och lyckas pricka reklamen som så många gånger tidigare. Känns som att det är reklam mer än det är tv. Hur orkar folk?

Man håller sig till SVT om man är tvingad.
Citera
2026-09-22, 22:45
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Har SVT Kunskapskanalen som sällskap med jämna mellanrum..
Citera
2026-09-22, 22:49
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
.
.
Folk tittar alltmindre på linjär TV och för många finns det inte ens på kartan.

Om man tittar på tablån som publiceras i tidningarna så ser man att det är stående inslag, samma dag efter dag med samma strunt. Folk väljer annat som finns i utbudet från t.ex. Netflix, Max, Disney+, Prime Video och TV4 Play och inte minst Youtube.

Själv tycker jag att Netflix också är mest skit. Jag tittar däremot mycket på Youtube. Där finns mycket av allt möjligt!
Citera
2026-09-22, 22:52
Medlem
Kanal väljer du ju själv. Vill du inte se reklam så finns det ju sådana kanaler utan. Det finns en tjusning med att det är fastställda program och att man väljer bland dem. Speciellt direktsändning och att samlas som runt lägereld. Att kunna snacka på jobb, men även här, efteråt om det som var. Har man upplevt samma sak och vem var det som sköt JR?
Citera
2026-09-22, 22:54
Medlem
J.Doessons avatar
Ja det är alldeles för mycket reklam och långa är dom oxå.
Citera
2026-09-22, 23:04
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kanal väljer du ju själv. Vill du inte se reklam så finns det ju sådana kanaler utan. Det finns en tjusning med att det är fastställda program och att man väljer bland dem. Speciellt direktsändning och att samlas som runt lägereld. Att kunna snacka på jobb, men även här, efteråt om det som var. Har man upplevt samma sak och vem var det som sköt JR?

Det där låter som någon slags ålderskris där du tänker dig tillbaka till 1900-talet minst...

"Samlas som runt en lägereld", "diskutera på jobbet" eller... varför inte på krogen vid nästa aw...

Men du har rätt. 🥹

🤗💖
Citera
2026-09-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ja det är alldeles för mycket reklam och långa är dom oxå.
Är det film och liknande gillar jag reklam för jag kan pissa, hämta kaffe eller annat. Men är det direktsändning så vill jag inte ha avbrott. Så både fördel och nackdel, beroende på program.
Citera
2026-09-22, 23:12
Medlem
Onanikrems avatar
Kollade lite på valvakan trots jag viste vart det barkade...

Annars lite Aktuellt och Uppdrag granskning i bland. Resten intresserar mig inte. Varken på SVT eller reklamkanalerna. Upptäckte rätt nyligen jag inte har TV4 längre, eller så har de flyttat? Inget jag saknar.
Citera
2026-09-22, 23:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Är det film och liknande gillar jag reklam för jag kan pissa, hämta kaffe eller annat. Men är det direktsändning så vill jag inte ha avbrott. Så både fördel och nackdel, beroende på program.
Skulle det vara en film man vill se på reklamkanalerna så tar det en kvart att ladda ner den och se utan avbrott. De flesta äldre filmer jag gillar har jag redan på DVD eller Blue, några nedladdade också.
Citera
2026-09-22, 23:23
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Mjaa jo det har ju sina fördelar men ibland kan det nyss ha varit reklam och så blir det reklam kort efter igen och känns som den är närmare 10 minuter. Det är drygt 😅
Citera
2026-09-22, 23:29
Medlem
LittleFishs avatar
40-, 50-, och 60-talisterna sitter mer eller mindre som tända ljus med kostym och långklänning framför regimteven varje kväll där ljuset spiller ut över gatorna när man går hem på kvällen. Linjär-teven som vi känner till den är helt död om 20-30 år. Livesändningar absolut, men inte via en traditionell kanal på det sättet det sänds idag. Ironin är att linjärradion kommer överleva linjärteven. Finns en anledning varför SVT och SR inte redovisar sina tittarsiffror. Kommersiella radiokanaler är mainstream och tjatiga och sitter i samma hus i Stockholm för att dra åt budgeten. De kan inte konkurrera med utbudet på internet eller för den delen andra radiokanaler varsomhelst på planeten. Leta inte efter anställning på TV4 om ni vill ha jobb på sikt om vi säger så. Statlig tv och radio kommer bli ett vandrande lik över tid. Kosta så mycket att en vacker dag anses det inte längre vara rättfärdigat att lägga dryga 10 miljarder om året på nått någon inte ens kollar på.
Senast redigerad av LittleFish 2026-09-22 kl. 23:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in