2026-09-23, 12:03
Medlem
Jag kollar ofta på linjär tv med reklam och allt. Jobbigt att alltid behöva bestämma exakt vad du vill se som vid streaming. Ofta kul att bara bläddra runt och se vad som finns av nyfikenhet. Slötittande är ett underskattat tidsfördriv.
Citera
2026-09-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moviemaster
Slog på tv:n idag och lyckas pricka reklamen som så många gånger tidigare. Känns som att det är reklam mer än det är tv. Hur orkar folk?

Nä dom kanalerna orkar väl knappt nån. Men jag kollar på SVT. Många bra program. Ibland nån filmkanal och resten streaming.
Citera
2026-09-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Har tillgång till gratis linjär tv genom Tele2 och ibland blir det lite gammalt hederligt flippade mellan kanalerna. Finns fortfarande en viss tjusning med att bläddra runt och landa i något man förmodligen aldrig hade tittat på annars.
Men inte är det ofta det händer.

Just det är en bra poäng, tycker jag. Att man hamnar i program man inte aktivt hade valt men som är intressanta.
Citera
2026-09-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag besökte barndomshemmet nyligen. Flera kanaler hade mer reklam än visade själva programmen. Reklamen var dessutom samma och långa. Det finns många program jag vill se, men all reklam gör det svårt att vilja se något på TV.

Ja det känns som man kollar på reklamfilm med korta programavbrott.
Citera
2026-09-23, 12:19
Medlem
Fast reklam är det ju precis överallt, förutom möjligtvis svt play.

Youtube, tv4 paly, netflix, aftonbladet med sina tvågnsvideor så man stänger ner hela jävla sidan för man inte orkar se det, osv osv.

Tycker reklamen på tv är ganska lindrig och det är lätt att bara byta kanal i några minuter till nån kanal som inte har reklam, ettan eller tvåan, kunskapskanalen också.
Citera
2026-09-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Har SVT Kunskapskanalen som sällskap med jämna mellanrum..

Ja, nyheterna och Kunskapskanalen, National Geographic
Citera
2026-09-23, 12:53
Medlem
Det jag har svårast att stå ut med är reklamen i TV och radio. Ibland upp till en tredjedel av programmet. Och det spelar ingen roll om det är linjärrt eller i efterhand.
Citera
2026-09-23, 12:56
Medlem
LineärTV är oslagbart om man inte är en snåljävel.

Man skaffar dyrt abonnemang med massor av kanaler o hub + rec.

Sen programmerar man in intressanta kanaler för några dar framåt
sen tittar man i sin egen takt o spolar över reklamen.

DETTA GÅR INTE ATT GÖRA MED IPTV
Citera
2026-09-23, 13:18
Medlem
Linjär TV är till för slötittande medan man äter, vilar, gör något annat vid sidan om
Medan streaming är mer aktivt tittande, då man aktivt följer en speciellt serie, ser en film
Citera
2026-09-23, 13:20
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
LineärTV är oslagbart om man inte är en snåljävel.

Man skaffar dyrt abonnemang med massor av kanaler o hub + rec.

Sen programmerar man in intressanta kanaler för några dar framåt
sen tittar man i sin egen takt o spolar över reklamen.

DETTA GÅR INTE ATT GÖRA MED IPTV
Jo, det går att göra med IPTV. Det är däremot knappt en förbättring mot vanlig linjär-TV.

Alternativt så är man inte en teknikinkompetent boomer och tittar på precis vad man vill on-demand, helt gratis
Citera
2026-09-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Jo, det går att göra med IPTV. Det är däremot knappt en förbättring mot vanlig linjär-TV.

Alternativt så är man inte en teknikinkompetent boomer och tittar på precis vad man vill on-demand, helt gratis

Bra berätta då hur man gör o hur man hittar allt man vill förprogrammera o hur långt framåt man kan göra detta o hur är det med reklam o snabbspolning över
Citera
2026-09-23, 13:55
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Reklampauserna har blivit groteska, jag hade skämts om jag varit ansvarig för det där.

Men som tur är så kan man spola förbi reklamen nuförtiden, förutsatt att programmet är slut.
Eller iallafall lite över halvvägs slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in