Citat:
Ursprungligen postat av
honij
Tack men jag vill helst ha ytterligare information från insidan om möjligt!
För undanröjande av fortsatta missförstånd, vilka vid det här laget börjar framstå som mer själv valda än faktiska, vill jag återigen klargöra att jag varken äger, arbetar för eller företräder OGI Group. Det jag återger är sådant som kommit till min kännedom genom personer med, enligt min bedömning, synnerligen god affärs mässig insyn. Vad enskilda skribenter därefter väljer att göra av denna information är naturligtvis deras ensak, inom rimlighetens gränser.
Min uppfattning kvarstår att OGI’s modell bygger på en förhållandevis enkel princip: kompetens skall skapa värde, inte försvinna ned i administrativt brus, bokförings teknikaliteter och operativ non-felicitation. Att detta av vissa här uppfattas som märkvärdigt säger möjligen mer om betraktarens referensram än om själva sak förhållandet. Man bör generellt vara försiktig med att förväxla bristande egen förståelse med bristande logik hos motparten. Sådant tenderar förr eller senare att korrigera sig självt.
För egen del ligger fokus för närvarande på familjen och mitt eget bolag. När dessa delar nått önskvärd framdrift är OGI, utifrån vad jag hört på stan, absolut av intresse. Jag har således ingen anledning att vare sig sälja in eller försvara dem. Däremot finns det heller ingen större anledning för mig att sitta här och argumentera med personer som uppenbarligen redan bestämt sig för vad dom vill miss förstå.
Den som begriper innebörden begriper den. Övriga får, som alltid, erfara den i efterhand.