Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
Om man kan konstatera att färdigkryssade valsedlar tillsammans med pengar delats ut till köande somalier som sedan använt dessa valsedlar när de röstat så ser man att ett brott begåtts.
Även om man inte vet vem som kryssade valsedlarna, vem som gjorde bankomatuttagen (fast det vet man) eller vem som delade ut pengar och valsedlar så vet man att det gjordes, och det är ett brott. Eller tom flera.
Ett brott kräver en gärningsperson, men det kräver inte att du, jag eller polisen vet vem.
Det är fortfarande ett brott.
Vem tänker du är den officiellt identifierade mördaren i Palmefallet? Vem är fälld?
Men har man konstaterat att det delats ut pengar då?
Sen har väl kanske inte du nämnt det men han har ju iaf fått rösterna genom att engagera sig. Vet inte varför folk gnäller så förbaskat egentligen. Här har vi en somalier som lyckats ordna sig ett schysst jobb med arbetsvillkor dom flesta bara kan drömma om förutom mängder med generösa förmåner och en ersättning på knappt 90 000 kr i månaden.
Han har ju uppenbart lyckats bättre än de flesta svenskar som bott här hela sitt liv. Troligtvis för att han har vett att inte sparka nedåt.
Enda som gör mig lite fundersam är kompanjonskapet med moderaten. Det hela skulle kunna vara en set-up från första början. Förena nytta med nöje liksom.
Egentligen borde vi vara stolta som är så demokratiska att vem som helst näst intill kan bli ledamot av vår högsta beslutande församling, bara man har folkets förtroende
Jag vet inte exakt vad som framkommit exakt ännu i fallet som Ts refererar till, men jag antar att det är det specifikt han vill diskutera. Annars är det ju självklart som du säger.
Tycker det ser svårt ut att bevisa valfusk genom att någon fått oväntat många kryss, särskilt då det samtidigt visat sig att det inte krävs så många kryss. Vad ska man hävda att uppsåtet är?
Uppsåt är väl kanske inte heller det största problemet, hur ska något kunna bevisas?
Enda gångbara är som jag ser det att släppa det hela eller gå till nyval, kan ju dock bli riktigt jobbigt om resultatet skulle bestå.
Det blir ju lite som med Palme, man pekar ut nån stackare som inte kan försvara sig och sedan är allt löst. Eller tvärtom. 🙃
💖🌈