2026-09-27, 02:56
Medlem
Stämmer, som du säger, vatten till frukosten exempelvis, och gissningsvis till en del matlagning. Vattenstationer med refill på varje våningsplan blir vanligare på Hotel i Asien, det kanske kommer till bättre hotel i Thailand också? Jag gillar inte det.. På samma sätt som små schampo flaskor osv tas bort "av miljöskäl" vilket mest är bullshit. De små tvål-schampoflaskorna var bra branding för hotellet.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Nu är tråden förmodligen bara en trolltråd, men många ställen har ju sina egna vattenfilter, men dom skulle nog inte fylla på märkta flaskor, men en vattenflaska i restaurangen till frukosten är förmodligen inte flaskvatten som dom har fört över från en plastflaska till en glasflaska.
Senast redigerad av Ed-Dearborn 2026-09-27 kl. 02:57. Anledning: Otydligt
Citera
2026-09-27, 14:39
Medlem
På 1980-talet och efter den thailändska tom yum krisen så höll vissa hotell på med att fejka med dricksvattnet. Men nu? har jag svårt att tänka mig det.

Man ska komma ihåg på den tiden kunde man ge en burmesisk slavarbetare runt 20-50 thb per dag, kanske mindre.

Nu finns det säkert annat att fejka med.
Citera
2026-09-27, 14:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Två frågor som uppstår

2. Har alla mygor och flugor i Bangkok malaria-parasiter och dengu-viruset?
Alla vingbärande som anländer till Bangkok är ifrån Rinca/Komodo, dom är extra sugna på tueister som valt att borsta tänderna i kranvatten.

Så se upp om du skulle att få för dig att ta Fyra timmarsbussen ifrån Bangkok till Pattaya, dyrt som Faan och dessutom så har många malaria och dengue myggor byggt bo i vecken på gardinerna inne i dessa rullande likkistor...

Parasit virus lär stå dig dyrt, bättre och billigare att stanna i Sverige och köpa carambolefrukter ifrån Hassan import....
Citera
2026-09-27, 15:17
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Alla vingbärande som anländer till Bangkok är ifrån Rinca/Komodo, dom är extra sugna på tueister som valt att borsta tänderna i kranvatten.

Så se upp om du skulle att få för dig att ta Fyra timmarsbussen ifrån Bangkok till Pattaya, dyrt som Faan och dessutom så har många malaria och dengue myggor byggt bo i vecken på gardinerna inne i dessa rullande likkistor...

Parasit virus lär stå dig dyrt, bättre och billigare att stanna i Sverige och köpa carambolefrukter ifrån Hassan import....

Återigen jag kommer inte åka till pattaya ty det dyrt (160 kr tur och retur) och 8 hela jävlar timmar tur och retur.

Ett stort fet nej du säger jag.
Citera
2026-09-27, 20:20
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
I centrala bangkok ja nästan central (Maakassan) så gorglade jag och spottade ut kranvattnet. Men hur kan vi i denna tråd vara 100% säkra att den vattenflaska som serveras varje dag på hotellet inte är kranvatten ?
ty jag drack vattanflaskan istället som var gjord av glas, smakade helt ok. Blev inte heller sjuk av det.

Dom har väl klorin i kranvattnet så använd näsan?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in