2026-09-20, 22:34
Medlem
Jag har nu bestämt mig för att testa speeddejting och detta är något jag aldrig trodde att jag skulle testa på. Hur som helst saken är den att jag strax fyller 40 men ser väldigt många år yngre ut än min riktiga ålder (folk tippar runt 28-29) nu för tiden och jag har alltid sett yngre ut än min riktiga ålder.

Nu till problemet är att de har ju fasta åldersgrupper på dessa speeddejtings som inte alls matchar mig. Det är 30-40 och 35-45 då är det ju två alternativ som passar mig och då tänker ju säkert ni att jag ska ta den 30-40? Problemet är att jag tror tjejer som är kanske 30-35 kommer att ha svårt för någon som ser ut att vara yngre än dom och levt incelliv hela livet? Den yngsta kan ju vara 30 men förmodligen lär ju medelåldern vara 35 statistiskt.

Övertänker jag situationen?
Citera
2026-09-20, 22:40
Avslutad
Du övertänker och har redan bestämt dig i förväg för att tjejerna kommer att se äldre ut än dig. Dom kanske är ungefär som dig? Och om dom ser äldre ut än dig så håller jag tummarna för att du slipper dejta någon som ser ut som en pensionär redan i unga ålder.

Tillägg, du bör självklart inte ta upp dina tankar om att du ser ung ut som början på det hela, inte heller fråga vad hon tänker om det. Kickar ni så klickar ni.
Senast redigerad av hidden-nick 2026-09-20 kl. 22:46.
Citera
2026-09-20, 23:19
Medlem
Straminskys avatar
du går på två speeddates.
väljer ena alternativet i ena och det andra alternativet i andra.
Citera
2026-09-20, 23:33
Medlem
Vem vill ens ha en kvinna som är 30+? Gå ut på krogen istället och ragga på faktiskt snygga 23-åringar och säg att du är 28
Citera
2026-09-21, 06:57
Medlem
J.Doessons avatar
Ja du tror ju bara. Testa istället så vet du.
Citera
2026-09-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag har nu bestämt mig för att testa speeddejting och detta är något jag aldrig trodde att jag skulle testa på. Hur som helst saken är den att jag strax fyller 40 men ser väldigt många år yngre ut än min riktiga ålder (folk tippar runt 28-29) nu för tiden och jag har alltid sett yngre ut än min riktiga ålder.

Nu till problemet är att de har ju fasta åldersgrupper på dessa speeddejtings som inte alls matchar mig. Det är 30-40 och 35-45 då är det ju två alternativ som passar mig och då tänker ju säkert ni att jag ska ta den 30-40? Problemet är att jag tror tjejer som är kanske 30-35 kommer att ha svårt för någon som ser ut att vara yngre än dom och levt incelliv hela livet? Den yngsta kan ju vara 30 men förmodligen lär ju medelåldern vara 35 statistiskt.

Övertänker jag situationen?
Ja, du övertänker. Du kan ju faktiskt anmäla dig till båda, för mest troligt sker inte eventen samtidigt.

Sen tror jag du är lite utseendefixerad gällande tjejer och utgår från att de tänker som du. Tjejer är dock mer utseendefixerade gällande sig själva. Tjejens val handlar mycket om hur hon känner sig inför din personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in