2026-09-20, 08:55
Medlem
HBTKuks avatar
I sanning ett mycket intressant fenomen. Jag har nu stött på det så många gånger att ett mönster kan skönjas. I går såg jag en meme om att folk ställer sig mot väggen i duschen för att inte träffas av det kalla vatten som först kommer ur slangen.

Jag duschar väldigt varmt, inte sällan har jag mot slutet av duschen maxat värmen. Mer än ett par gånger har jag hört avgrundsvrål från människor som duschat efter mig, just för att de ställer sig i duschen och vrider på vattnet när de står rakt under strålen. Noll överlevnadsinstinkt.

Vem gör på detta viset? Antingen blir skållad eller så får du duscha kallt i några sekunder. Varför inte bara vrida på vattnet, justera till önskad temperatur och sedan gå in i den?

Jag begriper verkligen inte.

Gör du så här? Varför?
Citera
2026-09-20, 09:01
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
I sanning ett mycket intressant fenomen. Jag har nu stött på det så många gånger att ett mönster kan skönjas. I går såg jag en meme om att folk ställer sig mot väggen i duschen för att inte träffas av det kalla vatten som först kommer ur slangen.

Jag duschar väldigt varmt, inte sällan har jag mot slutet av duschen maxat värmen. Mer än ett par gånger har jag hört avgrundsvrål från människor som duschat efter mig, just för att de ställer sig i duschen och vrider på vattnet när de står rakt under strålen. Noll överlevnadsinstinkt.

Vem gör på detta viset? Antingen blir skållad eller så får du duscha kallt i några sekunder. Varför inte bara vrida på vattnet, justera till önskad temperatur och sedan gå in i den?

Jag begriper verkligen inte.

Gör du så här? Varför?
Duschar riktigt varmt gör bara kvinnor, du verkar vara född med penis utifrån hur du skriver, hjälp mig read it detta och vart brukar du hänga och spana på folks duschvanor?

Nä, jag väntar tills vattnet nåt önskad temp innan jag begynner min uppblötning.
Vad jag däremot gör när/om jag har någon med vagina hos mig som ska ta en dusch är att jag drar ner duschen på ganska kallt men inte bara kallvatten.
Det föranleder ofta frågan, - Duschar du så kallt? - Ja, vilket får mig att stiga i graderna på manlighetsskalan ytterliggare även om det i sig inte är nödvändigt så skadar det aldrig.
Citera
2026-09-20, 09:05
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Duschar riktigt varmt gör bara kvinnor, du verkar vara född med penis utifrån hur du skriver, hjälp mig read it detta och vart brukar du hänga och spana på folks duschvanor?

Nä, jag väntar tills vattnet nåt önskad temp innan jag begynner min uppblötning.
Vad jag däremot gör när/om jag har någon med vagina hos mig som ska ta en dusch är att jag drar ner duschen på ganska kallt men inte bara kallvatten.
Det föranleder ofta frågan, - Duschar du så kallt? - Ja, vilket får mig att stiga i graderna på manlighetsskalan ytterliggare även om det i sig inte är nödvändigt så skadar det aldrig.
Jag tycker att jag redogjort för empirin ganska väl. Åtminstone tillräckligt väl för att även du ska kunna förstå om du läser. Folk som duschat efter mig under årens gång, samt att det florerar en meme som skvallrar om att folk hoppas okritiskt in i en dusch för att sedan vrida på vattnet (varför man behöver stå tryckt mot väggen första sekunderna).

Pallar inte få tråden förstörd av er osäkra män som ska kalla allt bögigt. Cirkulera.
Citera
2026-09-20, 09:17
Medlem
J.Doessons avatar
Bara en kort stund som det iskalla är.
Citera
2026-09-20, 09:18
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN

Respekt. Kall dusch är ingen pose, det är livräddning. Manlighetspoängen är bara en trevlig bieffekt. Den som frivilligt kliver in i kallvattnet utan att börja förhandla med sitt fragila gen z-ego förtjänar respekt och beundran från omgivningen.
Citera
2026-09-20, 09:27
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Men det är vidrigt, man vill inte ha det vidrigt.
Håller ju duschhandtaget ifrån mig den korta tiden såklart, handlar om några sekunder bara. För varmt kan jag inte duscha i för då svettas jag när jag kliver ut och iskallt skulle jag inte heller kunna duscha i. Offtop, jag beundrar dom som badar isvak (heter det så?). Det kan inte jag förstå. Känns som att man borde dö av chock 😳
Citera
2026-09-20, 09:32
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag går in innan jag kör igång duschen. Varför jag gör det vet jag inte och jag har aldrig tänkt på det föränn nu. Det är något som jag troligen kommer att fortsätta med.
Citera
2026-09-20, 09:34
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Håller ju duschhandtaget ifrån mig den korta tiden såklart, handlar om några sekunder bara. För varmt kan jag inte duscha i för då svettas jag när jag kliver ut och iskallt skulle jag inte heller kunna duscha i. Offtop, jag beundrar dom som badar isvak (heter det så?). Det kan inte jag förstå. Känns som att man borde dö av chock 😳
Javisst så gör man ju tills temperaturen är önskvärd.

Att bada isvak är suveränt att göra om man vill få värk i lederna senare i livet
Citera
2026-09-20, 09:37
Medlem
Pripps0.0s avatar
Nä, så gör man ju inte. Du har rätt. Kul grej att irritera sig på dock. Bättre än allt annat.
Citera
2026-09-20, 09:38
Avslutad
Självplågeri isåfall /

Man vrider på kranen först så varmvatten kommer sen duschar man.
Citera
2026-09-20, 09:48
Medlem
Glostrups avatar
Hur små är era duschar egentligen? Man kliver förstås in i duschen, slår på vattnet, och kliver in under den när vattnet har uppnått den temperatur man vill ha. Är man på resande fot så väljer man ett boende som har ett civiliserat badrum, annars håller man handduschen bort från kroppen i början.

Behöver man spara på vatten, vilket kan hända under vissa perioder i t.ex. Australien eller Kalifornien, så tar man kallvattnet som en uppfriskande start på dagen.
Citera
2026-09-20, 09:54
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Om det är en takdusch?

Självklart vrider man på och väntar några sekunder innan man går in. Innan det känner man med handen om tempen är ok. Man ju inte vara normal om man kör rysk roulette i duschen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in