2026-09-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
I sanning ett mycket intressant fenomen. Jag har nu stött på det så många gånger att ett mönster kan skönjas. I går såg jag en meme om att folk ställer sig mot väggen i duschen för att inte träffas av det kalla vatten som först kommer ur slangen.

Jag duschar väldigt varmt, inte sällan har jag mot slutet av duschen maxat värmen. Mer än ett par gånger har jag hört avgrundsvrål från människor som duschat efter mig, just för att de ställer sig i duschen och vrider på vattnet när de står rakt under strålen. Noll överlevnadsinstinkt.

Vem gör på detta viset? Antingen blir skållad eller så får du duscha kallt i några sekunder. Varför inte bara vrida på vattnet, justera till önskad temperatur och sedan gå in i den?

Jag begriper verkligen inte.

Gör du så här? Varför?
Aldrig funderat över detta tills nu.
Nu när jag fick fundera inser jag att jag drar på duschen och väntar utanför tills önskvärd temperatur är uppnådd. När det är känner jag med handen.
Citera
2026-09-20, 21:37
Medlem
Jag lägger på önskad värme och känner sedan på det med handen innan jag duschar.
Citera
2026-09-20, 23:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Är jag hemma och vill vakna till snabbt på morgonen ställer jag mig direkt under duschen och drar på. Om jag inte vill ha en kallchock så vrider man såklart på först och kliver in när vattnet blivit behagligt varmt...
Citera
2026-09-21, 06:35
Medlem
En gång tröttnade jag så hårt på varm dusch att jag klev in i kallaste på engång. Det var inga problem och vattnet upplevdes som mycket renare. Jag duschar alltid varmt. Men om man vill vara ren så duscha kallaste.
Citera
2026-09-21, 08:33
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Aldrig funderat över detta tills nu.
Nu när jag fick fundera inser jag att jag drar på duschen och väntar utanför tills önskvärd temperatur är uppnådd. När det är känner jag med handen.

Att känna med handen är ju helt enkelt genialt. Min grekiske frisör som brukat tvätta mitt hår vet precis, d.v.s. han känner med handen på vattnet ur handduschen och börjar duscha håret först när temeraturen är precis lagom. E sak som jag undrar över dock är att han trycker väldigt hårt med fingrarna uppe på skulten och liksom gnuggar hårt ett tag. Jag menar att mina geniknölar sitter ju inte där så vad är det han gnuggar? Varför? Någon som vet eller är alla idioter på FB?
Citera
2026-09-21, 08:59
Medlem
Bogandoffs avatar
Har takdusch men inte är det någon skillnad där. Jag drar för draperiet och sticker handen igenom lämplig springa för att vrida på duschen, väntar någon sekund för att vattnet ska bli ljummet och sedan kliver man in.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in