2026-09-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Gissningsvis har det blivit lite av ett uppvaknande för vissa svenska V och Mp-ledamöter när de har upptäckt att invällarna inte nöjde sig med partisedeln till riksdagsvalet utan också personkryssade in en egen klanmedlem.

https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/personkryss-petar-linus-lakso-ur-riksdagen/j82q7pqj
I Eskilstuna blev Linus Laakso, kandidaten högst upp på listan blev bortkryssad av kandidaten Mohamed Abdukani. "– Jag tror att Mohamed kommer att få ett stort tryck från partiet om att släppa sin plats till Lakso, säger en källa."

"Ja, i samband med den slutgiltiga rösträkningen efter riksdagsvalet i september 2026 stod det klart att totalt fyra politiker från Vänsterpartiet (V) och Miljöpartiet (MP) lyckades kryssa sig in i riksdagen. Detta innebar att de fick tillräckligt många personröster (minst 5 procent i sin valkrets) för att passera de kandidater som stod överst på partiernas officiella listor och därmed knipa riksdagsplatsen."

"Följande ledamöter från V och MP kryssade sig in och ändrade listordningen:
Vänsterpartiet:
Anfal Mahdi (Malmö kommun) – fick 2 960 personkryss.
Caroline Täljeblad (Västerbottens län) – fick 904 personkryss.
Mohamed Ali (Dalarnas län) – fick 648 personkryss.

Miljöpartiet:Mohamed Abdukani (Södermanlands län) – fick 484 personkryss."

Således, "interna källor" inom Mp gör gällande att visst missnöje råder med att deras förstakandidat blev nedpetad av invällare på plats nummer 4. Vem kunde väl tro att klanröstandet skulle göra sig gällande inom dessa partier till sådan grad att de egna svenskarna inom partiet blir bortknuffade!

Hur tror ni att S, C, V och Mp hanterar detta hotet, kommer de som Mp försöka med alla medel att försöka pressa bort dem, eller kommer de att acceptera det som fait accompli?
Finns det någon chans att de vaknar upp?

Så Mohaed Muslim ska ge sin riksdagsplats till Erkki Otrohund.

Hej Mohamed vi är razzar vi vill inte ha dig i riskdagen utan ge din plats till mer svenske Erkki.

Du Mohamed bli vid din läst o ge din miljonlön till Erkki han tjänar ju inte alls dom pengarna idag.

Som mohamed skulle jag säga 1 miljon per år i 12 år o pensionsförmåner som ger full pension då.
A-kassekompensation kan jag avstå från men lite skattefria resersättningar bl a till Somalia vill jag ha mot att jag skriver artiklar om detta i partiets tidning - kommer de att ge honom denna kompensation eller är det tänkt att han ska avstå sin plats för NOLL o INTET.

Vad händer med Lassse Leijonpung - det är ju en liknande situation bara det att Leijonpungen som överårig har sin försörjning tryggad
Citera
2026-09-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Omdömeslöst?! Nooshi har inte bara svikit svenska folket och revolutionärerna i VPK, men även sina egna landsmän genom att tillåta spridningen och expanderingen av islamister i partiet. Enkom för att få behålla sina 8%.

Helt skrupellöst har hon rest land och rike runt till moskéer för att fiska röstboskap.

Vad säger revolutionärerna i VPK om det här? Att de gemensamt med islamisterna hatar och vill förgöra väst är ju tydligt, men nu när de blir undanträngda?

Jag vet att alla svenska män som röstar på VPK är beta cucks och törs förmodligen inte ha några synpunkter. Men nu har ju islamisterna bitit den hand som föder dem.

Hur kommer detta att sluta…

Nooshi är lika främmande fågel som somalierna.

De som svikit är de som givit de som inte anses passa in medborgarskap o den befattningen har inte Nooshi ensam haft - Flintfeldt Mp o RumpNisse är stora bovarna här o Annie
Citera
2026-09-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Nooshi är lika främmande fågel som somalierna.

De som svikit är de som givit de som inte anses passa in medborgarskap o den befattningen har inte Nooshi ensam haft - Flintfeldt Mp o RumpNisse är stora bovarna här o Annie

Ja du har rätt.

Ut med skiten. Allihop…
Citera
2026-09-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Bra, mer av det i den rödgröna röran

Han står på deras lista så de har nog koll. V har däremot inte koll på hur deras väljare röstar eftersom det blev en överraskning.

Nja... att han står på deras lista samtidigt som hans bakgrund kopplat mot gängkriminalitet faktiskt har varit känd ganska länge visar på att V har dålig koll. Att media uppmärksammar det nu betyder inte att det varit okänt tidigare.
Citera
2026-09-21, 22:34
Medlem
Otroligt kul händelse måste jag säga. Rätt åt svenskarna som förlorade sina platser.
Citera
2026-09-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mohamed-abdukardir-ali-inkryssad-for-v-okand-i-partiet/
Oj, jag trodde du syftade på Eskilstuna-bon Mohamed Abdukani. Ursäkta, jag har lite svårt att hålla isär alla Mohamed!😅
Citera
2026-09-21, 23:15
Medlem
Låt oss alla sjunga "we shall overcome"...
Citera
2026-09-22, 07:32
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Teorin är väl att nya omständigheter skapar nya förhandlingslägen.

Det är inte en förhandling. Vänsterpartiet har ett kongressbeslut på att rösta ner regeringar de inte är en del av.
Vill man förhandla bort den delen behöver man rösta fram ett nytt kongressbeslut först
Citera
2026-09-22, 08:49
Avslutad
Blir roligt om det visar sig att samtliga har fuskat sig in i riksdagen, lite "Vi har varit naiva" deluxe.
Citera
2026-09-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Det är inte en förhandling. Vänsterpartiet har ett kongressbeslut på att rösta ner regeringar de inte är en del av.
Vill man förhandla bort den delen behöver man rösta fram ett nytt kongressbeslut först
I politik är allt möjligt. Finns ingen lögnaktigare och svekfullare verksamhet. Men sätt du din tro till beslutet.
Citera
2026-09-22, 09:38
Medlem
Nån som har mer info om de övriga fyra som valts in, läste nånstans att hon somaliern som valts in till riksdagen och tillhör mp tydligen hade ett dussin förelägganden hos fogden. Känns som att det finns mycket fuffens bakom detta.
Citera
2026-09-22, 09:40
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Blir roligt om det visar sig att samtliga har fuskat sig in i riksdagen, lite "Vi har varit naiva" deluxe.

Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Nån som har mer info om de övriga fyra som valts in, läste nånstans att hon somaliern som valts in till riksdagen och tillhör mp tydligen hade ett dussin förelägganden hos fogden. Känns som att det finns mycket fuffens bakom detta.

Alla fem behöver granskas ingående.

Leila Ali Elmi, Miljöpartiet, Göteborgs kommun
Mursal Isam Miljöpartietm Dalarnas län
Mohamed Mohamed, Miljöpartiet, Södermanlands län
Ilyas Hassan, Vänsterpartiet, Stockholms kommun
Mohamed Abdukardir Ali, Vänsterpartiet, Dalarnas län
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem