2026-09-21, 12:05
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Varför så bitter? Mohamed och Mohamed är riksdagsmän nu och kommer jobba hårt för Sveriges och ditt bästa. Var lite tacksam mot våra driftiga och duktiga invandrare istället.

Var försiktig med sarkasm i skrivet format, den går inte alltid hem.
Citera
2026-09-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Det är snarare högervridna rasister här som gråter mest över att några stackars somalier blivit inkryssade helt enligt dom demokratiska reglerna.
Gråter? Känner du inte igen skadeglädje när du ser det? Jag tycker att det är underbart skojigt med naiva töntar från V och MP som blev snuvade på riksdagsarvodet. De lär ju inte hitta något lika välbetalt på arbetsmarknaden. Helt underbart.

Den enda anledningen till att de här kandidaterna fanns med på listorna var för att de skulle dra klanröster. Vilket de gjorde. Men V och MP tänkte inte på att de kunde köra personvalskampanjer också. Vilket de gjorde. Och för små partier kan det räcka med några hundra röster för att bli inkryssad.
Citera
2026-09-21, 12:43
Medlem
Jag tycker det är fantastiskt! De vurma för nysvenskar men när de tar för sig av kött grytorna så är det inte okey. Bara muppar i V och MP.
Citera
2026-09-21, 12:48
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnebostängsel
För politiken i sig spelar det ingen roll. Riksdagsledamöter blir beordrade uppifrån hur de ska rösta, så vem som trycker på knapparna är skit samma.

Det handlar om vem som får ett garanterat arvode på 81 400kr/mån i 4 år, helt utan krav på prestation. Klart Linus är sur, han behöver väl skaffa ett jobb nu.
Hela det etablerade Politiska-träsket är ett enda stort "Scam" (Engelska)
De lever efter helt andra villkor än hårt arbetande människor.

Eftersom AI kommer ersätta många jobb framöver så kan väl AI också radera ut Politikerkåren.
Den tjänar inget syfte längre, om den någonsin gjort det.

Riksdagen är ju Skyddad Verkstad Deluxe. Samhall förefaller vara ett högst Rationellt företag med ett syfte och tillika samhällsnytta jämfört med Riksdagen.
Senast redigerad av Henselon 2026-09-21 kl. 12:57.
Citera
2026-09-21, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Snackade med några bekanta involverade i V och svaret jag fick där "det är ju så demokrati funkar? Är väl bra?"

Sen kan man nog tycka att rent taktiskt är det jobbigt när planer ändras, men det är ju så ett demokratiskt system funkar?

Men svaret på frågan TS så vitt jag förhört mig kring det är: med ro. Jag vet att det kan kännas chockerande men många ser det demokratiska systemet som det kritiska. Alltså om Tidölaget vunnit hade man helt enkelt accepterat det och agerat i opposition, inte skrika om valfusk, röstboskap och att folk som bor i Djursholm klanröstar eftersom V fick så få röster där. Att demokratin har haft sin gång, att processen respekteras, det är det mest kritiska.

Varför har ni inte bollar nog att göra samma?

(alla dom här trådarna avslöjar så mycket om en politisk ådra där man anklagar folk för vad man själv antar att man skulle gjort: valfusk, tvång, misskreditera demokratiska beslut och gnäll. Den sista är det värsta. Gnället. Skäms ni inte?)

Saken är den att det går till på det viset att klanledare eller imam säger åt sina landsmän vad de ska rösta på och dessa lyder blint utan egen reflektion. Det är detta som kallas ”klanröst”. Detta har V underblåst genom att påverka genom att låta bla somaliska representanter lobba mot dessa ledare och medlemmar om att annars kommer tidö ta er barn genom LVU och höja er hyra.

I Danderyd må det vara blått men inte går någon svenne runt och säger åt de andra vad de ska rösta på. Ej jämförbart
Citera
2026-09-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Snackade med några bekanta involverade i V och svaret jag fick där "det är ju så demokrati funkar? Är väl bra?"

Sen kan man nog tycka att rent taktiskt är det jobbigt när planer ändras, men det är ju så ett demokratiskt system funkar?

Men svaret på frågan TS så vitt jag förhört mig kring det är: med ro. Jag vet att det kan kännas chockerande men många ser det demokratiska systemet som det kritiska. Alltså om Tidölaget vunnit hade man helt enkelt accepterat det och agerat i opposition, inte skrika om valfusk, röstboskap och att folk som bor i Djursholm klanröstar eftersom V fick så få röster där. Att demokratin har haft sin gång, att processen respekteras, det är det mest kritiska.

Varför har ni inte bollar nog att göra samma?

(alla dom här trådarna avslöjar så mycket om en politisk ådra där man anklagar folk för vad man själv antar att man skulle gjort: valfusk, tvång, misskreditera demokratiska beslut och gnäll. Den sista är det värsta. Gnället. Skäms ni inte?)

Man hade detta problem med Moderaterna, där då personer kryssades in. Man fick helt enkelt ta bort personkryss, (annars Hade Hanif fått styra halva Sverige) för att skydda partiet från detta.

Så kommer nog alla behöva göra dessvärre.
Citera
2026-09-21, 14:24
Medlem
Det här försvårar för V att få igenom sina krav mot S.

Håller med Bohlin om att det är fullständigt omdömeslöst av V.

Det demokratiska systemet hotas i grunden av såna här personkupper.
Citera
2026-09-21, 19:33
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch

Hur ska det försvåra? Deras krav är att sitta i regering, annars röstar de ner den.
Vad förändras menar du?
Citera
2026-09-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Hur ska det försvåra? Deras krav är att sitta i regering, annars röstar de ner den.
Vad förändras menar du?
Teorin är väl att nya omständigheter skapar nya förhandlingslägen.
Citera
2026-09-21, 19:38
Medlem
Med tanke på klanernas syn på demokrati finns det säkerligen fler exempel på liknande saker på kommunal nivå.
Citera
2026-09-21, 20:48
Medlem
Nu har de släppt in islamisterna i värmen och gullat med dem för att få behålla sina 8% sen blir de sura när de klanröstar fram sina kandidater?!

Hur fan ska de ha de egentligen?
Citera
2026-09-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch

Omdömeslöst?! Nooshi har inte bara svikit svenska folket och revolutionärerna i VPK, men även sina egna landsmän genom att tillåta spridningen och expanderingen av islamister i partiet. Enkom för att få behålla sina 8%.

Helt skrupellöst har hon rest land och rike runt till moskéer för att fiska röstboskap.

Vad säger revolutionärerna i VPK om det här? Att de gemensamt med islamisterna hatar och vill förgöra väst är ju tydligt, men nu när de blir undanträngda?

Jag vet att alla svenska män som röstar på VPK är beta cucks och törs förmodligen inte ha några synpunkter. Men nu har ju islamisterna bitit den hand som föder dem.

Hur kommer detta att sluta…
Senast redigerad av Seasons15 2026-09-21 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in