2026-09-19, 18:30
Medlem
Som rubriken lyder, tullen tog mitt paket. 10 Ampuller á 1ml x 4 så totalt 40ml.
Blev kallad till förhör.

Bör jag vara orolig? eller övertänker jag bara
Vad kan konsekvenserna bli?

Alla svar uppskattas
Citera
2026-09-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvndare254273
Som rubriken lyder, tullen tog mitt paket. 10 Ampuller á 1ml x 4 så totalt 40ml.
Blev kallad till förhör.

Bör jag vara orolig? eller övertänker jag bara
Vad kan konsekvenserna bli?

Alla svar uppskattas
Du har begått narkotikabrott, de har säkrat tillräckligt med bevis för att kalla dig till förhör vilket betyder att de tycker de har tillräckligt för att kunna göra en grej av detta.
Citera
2026-09-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Du har begått narkotikabrott, de har säkrat tillräckligt med bevis för att kalla dig till förhör vilket betyder att de tycker de har tillräckligt för att kunna göra en grej av detta.

Glömde tillägga att jag är misstänkt för smuggling.
Citera
2026-09-19, 18:43
Medlem
Citat:
Glömde tillägga att jag är misstänkt för smuggling.

De hade väl inte kallat dig till förhör bara för kul tänker jag - de tänker väl att det kommer leda till något
Citera
2026-09-19, 20:03
Medlem
fskers avatar
Du kommer antagligen testas och få husis.
Citera
2026-09-19, 20:46
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME

Nej, det stämmer inte. Dopningspreparat går under dopningslagen inte narkotikalagstiftningen. Det är bara för TS att neka.
Citera
2026-09-19, 20:54
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Jävligt mycket bullshit i den här tråden.
Jag antar att du beställde från utlandet?
Varför beställer man 40ml från utlandet isf?

Jätteförvånande att dom ens kallar dig till förhör. Du nekar naturligtvis, du har inte beställt något. Förmodligen är det ett galet ex, en ovän eller en granne som beställt i ditt namn.

Dom brukar bara ringa och fråga om du har beställt, när du säger nej så lägger dom ner förundersökningen.
Ofta lägger dom ner förundersökningen utan att ens fråga om du har beställt nåt, för du kommer ändå neka och då det inte finns några bevis så kommer dom ingenstans.

Husis får du inte EFTER dom kallat dig på förhör.
Du är inte misstänkt för narkotikabrott, du är misstänkt för FÖRSÖK till ringa smugglingbrott.
Det är ett bötesbrott, OM du erkänner.
Men du har givetvis inte beställt något öht.
Citera
2026-09-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Nej, det stämmer inte. Dopningspreparat går under dopningslagen inte narkotikalagstiftningen. Det är bara för TS att neka.

Japp. Jag slängde brevet och hörde aldrig någonting igen.
Citera
2026-09-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.D
Jävligt mycket bullshit i den här tråden.
Jag antar att du beställde från utlandet?
Varför beställer man 40ml från utlandet isf?

Jätteförvånande att dom ens kallar dig till förhör. Du nekar naturligtvis, du har inte beställt något. Förmodligen är det ett galet ex, en ovän eller en granne som beställt i ditt namn.

Dom brukar bara ringa och fråga om du har beställt, när du säger nej så lägger dom ner förundersökningen.
Ofta lägger dom ner förundersökningen utan att ens fråga om du har beställt nåt, för du kommer ändå neka och då det inte finns några bevis så kommer dom ingenstans.

Husis får du inte EFTER dom kallat dig på förhör.
Du är inte misstänkt för narkotikabrott, du är misstänkt för FÖRSÖK till ringa smugglingbrott.
Det är ett bötesbrott, OM du erkänner.
Men du har givetvis inte beställt något öht.

Tack för svar, det uppskattas. Självklart kommer jag neka, är mestadels orolig att dom kommer pissa mig efter förhöret.
Citera
2026-09-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl

Det spelar väl ingen roll om det är dopningslag eller narkotikalag, principen är den samma.
Citera
2026-09-19, 21:44
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Tack för svar, det uppskattas. Självklart kommer jag neka, är mestadels orolig att dom kommer pissa mig efter förhöret.
Oroa dig inte. Det kommer inte hända.
Om jag vore dig så skulle jag ringa förundersökningsledaren och fråga om det är ett skämt. Du har verkligen aldrig beställt något, och du vet inte vem som har beställt i ditt namn.
Jag gissar på att du inte ens behöver komma in på förhör då, dom har viktigare saker att lägga sin tid på.
Citera
2026-09-19, 21:51
Medlem
Citat:

De kommer ta din dator, se allt du skrivit här och sen är du körd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in