2026-09-19, 21:54
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Det spelar väl ingen roll om det är dopningslag eller narkotikalag, principen är den samma.
Poängen är att det är ett ringa brott som dom inte har ett skit bevis för.
Dom har 40ml testo som är skickat till hans adress. Vem vet från vem.
Det blir ingen mordutredning där dom beslagtar mobil, dator och vänder upp och ner på hans bostad för att kunna säkra bevis så han kan bli dömd till några tusen i dagsböter.

Den nya brottsrubriceringen "försök till ringa narkotikabrott" är det mest efterblivna någon har kommit på.
Muppar på posten ringer till polisen vem vet hur många hundra gånger i veckan.
Polisen måste starta en förundersökning och sen lägga ner den direkt i brist på bevis.
Svensk byråkrati i sitt esse.
Citera
2026-09-19, 21:56
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
De kommer ta din dator, se allt du skrivit här och sen är du körd
Ja exakt, dom lägger ner oändliga resurser för att ge han ett par tusen i böter🤣
Sluta driv med TS, han är ängslig på riktigt helt i onödan.
Citera
2026-09-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.D
Ja exakt, dom lägger ner oändliga resurser för att ge han ett par tusen i böter🤣
Sluta driv med TS, han är ängslig på riktigt helt i onödan.

Uppskattar dig brorsan, hjälper o hålla humöret uppe
Citera
2026-09-19, 22:10
Medlem
zombie-nations avatar
Det beror lite på vad det stod i brevet. Står det bara att de har gjort beslag och frågar dig om du ändå vill ansöka om att få ditt paket, så är det bara att strunta i det. Sådant leder ingenvart. I de allra flesta fall av mer ringa brevsmuggling vet de att personen kommer att neka och säga att det är inte jag som beställt, fast det är uppenbart. Då kommer de inte att driva det. De har viktigare saker för sig. För de kan inte bevisa något.
Citera
2026-09-19, 22:10
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvndare254273
Uppskattar dig brorsan, hjälper o hålla humöret uppe
Det är lugnt. Släpp det där och ha en bra lördagkväll.
På måndag ringer du upp förundersökningensledaren, namnet brukar stå högst upp i delgivningen tillsammans med diarienummret.
Du har ingen aning om nåt.
Det finns ingen anledning att du ska komma på förhör och säga samma sak.
Och om han inte säger själv att du inte behöver komma så frågar du själv:
"Måste jag verkligen komma på ett förhör för att säga samma sak, jag har ingen aning om vem som har beställt saker i mitt namn. Riktigt obehagligt det här"

Trevlig helg 👍
Citera
2026-09-19, 23:22
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Det är lugnt. Släpp det där och ha en bra lördagkväll.
På måndag ringer du upp förundersökningensledaren, namnet brukar stå högst upp i delgivningen tillsammans med diarienummret.
Du har ingen aning om nåt.
Det finns ingen anledning att du ska komma på förhör och säga samma sak.
Och om han inte säger själv att du inte behöver komma så frågar du själv:
"Måste jag verkligen komma på ett förhör för att säga samma sak, jag har ingen aning om vem som har beställt saker i mitt namn. Riktigt obehagligt det här"

Trevlig helg 👍
Haha det låter som att du har erfarenhet 😂
Citera
2026-09-20, 00:00
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Haha det låter som att du har erfarenhet 😂
En aning 😅
Citera
2026-09-20, 01:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Du kommer antagligen testas och få husis.
Borde man inte göra husis först då innan man larmar om att grejer är i görningen? Själva idén med husrannsakan är väl att man ska vara oförberedd?
Citera
2026-09-20, 01:47
Medlem
Citat:
Poängen är att det är ett ringa brott som dom inte har ett skit bevis för.
Dom har 40ml testo som är skickat till hans adress. Vem vet från vem.
Det blir ingen mordutredning där dom beslagtar mobil, dator och vänder upp och ner på hans bostad för att kunna säkra bevis så han kan bli dömd till några tusen i dagsböter.

Den nya brottsrubriceringen "försök till ringa narkotikabrott" är det mest efterblivna någon har kommit på.
Muppar på posten ringer till polisen vem vet hur många hundra gånger i veckan.
Polisen måste starta en förundersökning och sen lägga ner den direkt i brist på bevis.
Svensk byråkrati i sitt esse.

Det räcker att kolla hans kontoutdrag och sedan visa på någon transaktion som går att koppla till paketet. Går det att hitta det så döms man garanterat för smuggling.

Och ja, den kollen görs i princip regelmässigt nu mera. Tullen har fått betydligt mer resurser än vad de hart tidigare och jobbar utifrån andra rutiner än för några år sedan.
Citera
2026-09-20, 02:16
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickesnacki
Det räcker att kolla hans kontoutdrag och sedan visa på någon transaktion som går att koppla till paketet. Går det att hitta det så döms man garanterat för smuggling.

Och ja, den kollen görs i princip regelmässigt nu mera. Tullen har fått betydligt mer resurser än vad de hart tidigare och jobbar utifrån andra rutiner än för några år sedan.
Ja ok.
Skumt att det aldrig händer mig då.
Bara 3 gånger i år iof.
Sist så hade dom redan lagt ner förundersökningen när jag ringde upp förundersökningensledaren.
Jag behövde inte ens neka.

Du sitter och killgissar och har ingen som helst erfarenhet av detta, det märks.

Posten har dille på att anmäla paket iom den nya lagen.
Det finns inte i närheten av resurser att utreda dom tusentals paket i veckan posten öppnar och anmäler.

Du tror på riktigt att polisen lägger ner mantimmar på ett bötesbrott?
Gå och snyt dig.
Citera
2026-09-20, 02:20
Medlem
Jeffrey.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Borde man inte göra husis först då innan man larmar om att grejer är i görningen? Själva idén med husrannsakan är väl att man ska vara oförberedd?
Det är snorungar som sitter och killgissar.
Dom har ingen aning.
Dom har förmodligen aldrig ens suttit i ett polisförhör, ännu mindre haft husisar.
Citera
2026-09-20, 06:11
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife

Inte nödvändigtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in