Citat:
Ursprungligen postat av
israelisinnocent
I nödfall kan ju hända att man har spolarväyska liggande, eller så bygger man en omkopplare från spolartanken
Det är väl nån brandfarlig etikett på spolarvätskan, kanske den koncentrerade
Jag har testat i stormkök, har för mig det gick lättare när den blev varm
Bensin vs dieselbil?
Som att tanka t - röd?
Jag har läst om detta men hittar nu ingenting
Frågar Ai men den varnar bara att det är farligt
Några länkar där de tankat lite annat
(FB) 5 eller 10l reservdunk bensin i bilen?
Spolartanken brukar man ju ladda med utspädd lösning, i bland så tunnt som en del T-blå och tio delar vatten - inget jag förväntar mig att man skall kunna köra en förbränningsmotor på.
Sen är det ju en viss skillnad på en gammal bil med förgasarmotor och en modern bil. Den med förgasarmotor kan du kanske mixtra med så att du kan köra på vad-du-vill hur du vill. Med moderna bilar däremot så får du ju inte ens göra det som du tänker dig.
Sen kanske du borde fundera på att lösa det på ett bättre sätt om det är så att du brukar få soppa torsk i parti och minut. Ett förslag skulle kunna vara att tanka bilen så du har soppa så att det räcker, tanka när varningslampan lyser istf att fortsätta tills du kör på ångorna.
Gör du det så är det otroligt ovanligt att man får soppatorsk skulle jag vilja säga. Jag har bara råkat ut för det en gång och då är det nog en bättre taktik att hantera det där och då.