2026-09-23, 14:42
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Du förstår du kopplingen.

Nej
Citera
Idag, 21:18
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det är väl i princip samma som Miljöpartiet föreslår? Att de som bor i glesbygd och därmed behöver bil ska få bränsle subventionerat.
Har MP haft liknande förslag?
De är de sista jag skulle trott kommit med något liknande, och de som skulle blivit svårast att övertala om det skulle kommit upp på seriöst på tapeten.

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
bor du på landsbyggden har du i regel mycket låga boendekostnadern men du sliter på gemensamma vägar som alla får betala för.
Enda boendekostnaden som är billigare är just själva priset på bostaden. Något man äger, behåller, och sedan eventuellt säljer igen. I storstaden nästan alltid med vinst, på landsbygden plus minus noll om du har tur.
Så räknas det in så är det absolut inte billigare boendekostnad på landsbyggden, utan tvärt om.

Dessutom löser denna skatt detta något. Då 440 000km2 av vårt 450 000km2 stora land blir mer attraktivt att bo och verka i.

Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
När jag kör bil är det ofta för att ta bilen från storstaden. Vilken skattesats gäller för mig?
Det beror vilken bensinstation du tankar på. Fritt val för dig.
Som sagt individen behöver inte bry sig ett skit gällande vare sig byråkratin eller boplats. Det är bara bensinförsäljarna som behöver anpassa sig (integrera sig till skatteverkets nya system).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in