2026-09-18, 12:11
Medlem
En kvinna jag är bekant med är 48. Hon har blivit ihop med en som är 31.

Det finns såvitt jag kan se ingen kompensationsfaktor. Hon är inte rik. Hon är inte särskilt snygg, ser ok ut men inte mer, lite mullig. Hon är heller ingen direkt mammig personlighet utan snarare en som gillar att gå ut på klubb så att den här yngre killen skulle ha hittat en mammafigur tror jag inte heller på.

De har känt varandra några få månader och nu har de bestämt sig för att skaffa barn!

Saker jag funderar på (det finns säkert fler intressanta frågeställningar):

- Vad är det som får en kille i 30-årsåldern att gänga sig med en nästan 20 år äldre kvinna? När jag själv var i den åldern hade det inte funnits på kartan att ens ligga med en gammal kärring som jag hade tyckt då. Inte ens om hon var snygg för sin ålder.

- Vad ser en kvinna i 50-årsåldern i en nästan 20 år yngre kille? Män brukar mycket mer gå igång på lammkött, är det samma för kvinnor?

- Tror denna kille att han kommer att tända på denna kvinna om 10 år?

- Varför tror folk att det är en bra idé att skaffa barn i den åldern?

- Vad tror ni rent allmänt om psykologin bakom att bli ihop med en såpass äldre kvinna?
Citera
2026-09-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
De har känt varandra några få månader och nu har de bestämt sig för att skaffa barn!

En 48-åring som vill skaffa barn? Hon är ambitiös iaf
Citera
2026-09-18, 12:14
Medlem
Citat:

Det finns såvitt jag kan se ingen kompensationsfaktor. Hon är inte rik. Hon är inte särskilt snygg, ser ok ut men inte mer, lite mullig. Hon är heller ingen direkt mammig personlighet utan snarare en som gillar att gå ut på klubb så att den här yngre killen skulle ha hittat en mammafigur tror jag inte heller på.

- Vad är det som får en kille i 30-årsåldern att gänga sig med en nästan 20 år äldre kvinna? När jag själv var i den åldern hade det inte funnits på kartan att ens ligga med en gammal kärring som jag hade tyckt då. Inte ens om hon var snygg för sin ålder.

- Vad ser en kvinna i 50-årsåldern i en nästan 20 år yngre kille? Män brukar mycket mer gå igång på lammkött, är det samma för kvinnor?

- Vad tror ni rent allmänt om psykologin bakom att bli ihop med en såpass äldre kvinna?

De funkar bra ihop kanske och gillar varandra.
Citera
2026-09-18, 12:15
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
De funkar bra ihop kanske och gillar varandra.
Det uppenbara svaret.
Citera
2026-09-18, 12:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
- Vad är det som får en kille i 30-årsåldern att gänga sig med en nästan 20 år äldre kvinna?

Får väl inget annat.

Citat:

Hon får en snubbe som inte har en seg gubbk-k, och som dessutom klara av att ladda om.
Citera
2026-09-18, 12:21
Medlem
J.Doessons avatar
48 år och vill skaffa barn 😳
Citera
2026-09-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Hon får en snubbe som inte har en seg gubbk-k, och som dessutom klara av att ladda om.

Kvinnor i den åldern brukar vara i klimakteriet. Då brukar de torka ihop. Så vad gäller det så är det nog snarare hon som är problemet.
Citera
2026-09-18, 12:48
Medlem
Ja, det är ett uppenbart svar att de gillar varandra. Kanske. Frågan kvarstår hur de har kommit dit med tanke på de redan nämnda omständigheterna.
Citera
2026-09-18, 13:27
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
nu har de bestämt sig för att skaffa barn!
Bara för dem att kavla upp ärmarna och köra jävlar anamma, inte en sekund att förlora.

Önskar dem bästa lyckan till.
Citera
2026-09-18, 13:37
Medlem
Händer väl att rätt person har fel ålder, känner ett par sådana par som hängt ihop länge. Gäller att leva här och nu. Vad som helst kan hända när som helst även om man är jämnåriga.
Citera
2026-09-18, 13:58
Medlem
Citat:

Alla gillar ju inte samma sak. Attraktion e ju väldigt mycket en smaksak och inte nädvändigtvis alls rationellt. Människor kan attraheras av sånt du inte alls attraheras av. Han kanske tänder på äldre kvinnor. Det finns ju gerontofiler, även om 50-åringar kanske är lite väl unga för deras smak. Kanske hon tänder på yngre män.
Citera
2026-09-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmanukko
Alla gillar ju inte samma sak. Attraktion e ju väldigt mycket en smaksak och inte nädvändigtvis alls rationellt. Människor kan attraheras av sånt du inte alls attraheras av. Han kanske tänder på äldre kvinnor. Det finns ju gerontofiler, även om 50-åringar kanske är lite väl unga för deras smak. Kanske hon tänder på yngre män.

Säkert är det så men det förklarar inte frågeställningarna i gemen. Ett svar som baseras på ett undantag duger inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in