2026-09-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Säkert är det så men det förklarar inte frågeställningarna i gemen. Ett svar som baseras på ett undantag duger inte.
Hur menar du undantag? Svaret på dina frågor som jag ser det är att dom tänder på och har kärat ner sig i varandra. Precis så som det brukar gå till. Det att du inte tänder på henne beror på att ni har olika smak.
Citera
2026-09-18, 14:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
En kvinna jag är bekant med är 48. Hon har blivit ihop med en som är 31.

Det finns såvitt jag kan se ingen kompensationsfaktor. Hon är inte rik. Hon är inte särskilt snygg, ser ok ut men inte mer, lite mullig. Hon är heller ingen direkt mammig personlighet utan snarare en som gillar att gå ut på klubb så att den här yngre killen skulle ha hittat en mammafigur tror jag inte heller på.

De har känt varandra några få månader och nu har de bestämt sig för att skaffa barn!

Saker jag funderar på (det finns säkert fler intressanta frågeställningar):

- Vad är det som får en kille i 30-årsåldern att gänga sig med en nästan 20 år äldre kvinna? När jag själv var i den åldern hade det inte funnits på kartan att ens ligga med en gammal kärring som jag hade tyckt då. Inte ens om hon var snygg för sin ålder.

- Vad ser en kvinna i 50-årsåldern i en nästan 20 år yngre kille? Män brukar mycket mer gå igång på lammkött, är det samma för kvinnor?

- Tror denna kille att han kommer att tända på denna kvinna om 10 år?

- Varför tror folk att det är en bra idé att skaffa barn i den åldern?

- Vad tror ni rent allmänt om psykologin bakom att bli ihop med en såpass äldre kvinna?
Vad sägs om att de har fått känslor för varandra?
Citera
2026-09-18, 14:10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
48 år och vill skaffa barn 😳
Ja, det låter verkligen knepigt men underligare saker har hänt.
Citera
2026-09-18, 14:10
Medlem
När hon sedan blir äldre och får krämpor kommer han att märka av åldersskillnaden. Då tappar han nog intresset och hon blir ensamstående. Men förhoppningsvis är hon för gammal för att få barn. Kvinnor brukar acceptera att män är mycket äldre, men det brukar inte vara tvärtom.
Senast redigerad av Newton555 2026-09-18 kl. 14:15.
Citera
2026-09-18, 14:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Kvinnor i den åldern brukar vara i klimakteriet. Då brukar de torka ihop. Så vad gäller det så är det nog snarare hon som är problemet.
Kvinnor i den åldern kan vara extremt kåta.

Det här med att torka ihop stämmer inte med verkligheten.
Citera
2026-09-18, 14:16
Medlem
RGB-belysnings avatar
De gillar väl varandra helt enkelt och trivs med varandra. Jag ser inget märkligt med deras val. Blir man kär i någon så blir man oavsett åldern.

Men jag tycker hon är för gammal för att bli morsa. Risken för att barnet får någon defekt brukar ju öka om kvinnan är lite äldre.
Senast redigerad av RGB-belysning 2026-09-18 kl. 14:18.
Citera
2026-09-18, 14:24
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan Myror-Elefanter

Det brukar vara så att de som är ihop ser något hos varandra. Jag kan också här tänka att det i högsta grad är någon sexuellt, för tänder man inte på sin partner blir det inget. Gör man det har man kul ihop.

Så här, och som alltid, skulle jag välja att undersöka det sexuella spåret och då kanske just gerontofili. Hur de ska skaffa barn vid hennes ålder är lite mer oklart men man kan ju förstås alltid adoptera även om det är sällsynt numera.

Har de kul och skönt ihop så är det bara att köra vidare!
Citera
2026-09-18, 14:40
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja, det är ett uppenbart svar att de gillar varandra. Kanske. Frågan kvarstår hur de har kommit dit med tanke på de redan nämnda omständigheterna.
Hade du reagerat på samma sätt om han var 48 och hon 31?
Citera
2026-09-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
När hon sedan blir äldre och får krämpor kommer han att märka av åldersskillnaden. Då tappar han nog intresset och hon blir ensamstående. Men förhoppningsvis är hon för gammal för att få barn. Kvinnor brukar acceptera att män är mycket äldre, men det brukar inte vara tvärtom.
Tja, man vet ju aldrig https://www.youtube.com/watch?v=s57Tw7h_7Do
Citera
2026-09-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmanukko
Hur menar du undantag? Svaret på dina frågor som jag ser det är att dom tänder på och har kärat ner sig i varandra. Precis så som det brukar gå till. Det att du inte tänder på henne beror på att ni har olika smak.

Du behöver lära dig att läsa innantill. Du har inte förstått stora delar av topic. Läs bättre eller var tyst.
Citera
2026-09-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad sägs om att de har fått känslor för varandra?

Är det du som är vår främsta krigare för det uppenbara? Bättre kan du.
Citera
2026-09-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Kvinnor i den åldern kan vara extremt kåta.

Det här med att torka ihop stämmer inte med verkligheten.

Vems verklighet? Läs på om klimakteriet innan du uttalar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in