Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Andas medans du försöker tänka...
Vem är det som föreslagit att ge fångar den mat de själva vill ha?
Uppenbart är det en anstalt som bestämt att inte servera griskött då det inte finns någon efterfrågan... Felaktigt får man intrycket av att det bortplockade grisköttet innebär en ökad kostnad då nötkött diskuteras.
Hur får du det likställt med att kräva daglig pizza är för mig obegripligt.
Men sen kommer du igång med ekonomin och då blir det intressant för då visar du någonstans att du förstår att det finns en budget.
Att du felaktigt tror att budgeten är särskilt hög är en annan sak.
Vet inte varför somliga prompt måste ha åsikter om sådant de inte vet ett piss om.
Försök andas medan du tänker? Försök hålla två eller tre tankar i huvudet samtidigt? Verkar tufft?
Då griskött är det billigaste av köttalternativen nöt, fläsk, kyckling och fisk blir det givetvis höjd kostnad om man byter ut fläsket mot något av de andra alternativen, det räknar en elev i årskurs ett ut.
Att liknelsen med pizzan flyger över ditt huvud, förvånar mig inte, tvärtom.
Att matbudgeten är hög på svenska fängelser är ett faktum, det är även vida känt, att den är högre än de områden jag drog upp. Det är ingen statshemlighet. Något som även Tidös Svantesson pratade om, när hon ville minska kostnaderna, för just interners matkonto. Du kanske skulle läsa på?
Jag har rätt bra koll på det jag pratar om i detta ämne, annars skulle jag inte haft åsikter om det.
Jag begriper inte varför somliga har åsikter i ämnet, när de så uppenbarligen brister i kunskap, samt ger sken av att ha arslet på axlarna när vissa liknelser flyger så fullständigt över deras huvud. Man tar sig för pannan!
Gör om gör rätt, tillbaka till ritbordet med dig!