Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Vad menar du med ett helt parti? Det handlar om olika exempel på att 1-3 ledamöter inte har följt överenskommelsen om kvittning. Blir du bara upprörd när det går emot dina egna politiska övertygelse och betraktar det som en komplott som ett helt parti står bakom, medan det är mänskliga misstag när det går din väg? Grandet och bjälken du vet.
I SD: s fall handlar det om ett helt parti som via sin gruppledare i riksdagen medvetet bryter mot överenskommelsen därför att de menar att viktig lagstiftning går före att ha gett sitt hedersord.
I de andra fallen där ledamöter röstat fel handlar det av allt att döma om misstag, på sin höjd om enskilda ledamöter som utan sanktion från partiet likt vildar röstat mot överenskommelsen. Men det återstår i så fall även det för dig att belägga.
Det är inte jag som hittat på detta utan det framgår av rapporteringen och omständigheterna kring fallen. Det är väsensskilda saker att ett parti fuskar medvetet och att det begås misstag. Så det har inget alls med att se olika på saken om det handlar om olika partier. Jag har för övrigt inget bias mot SD och för andra partier.
Det jag reagerar på är bristen på heder och ärlighet i samtiden och hur människor kan bete sig som Linda Lindberg och sälja ut sin heder för något sådant. Det är samma sak som jag reagerar mot med dig. Hur kan du ha så låg självrespekt för att ägna dig åt att ljuga om att andra partier är lika goda kålsupare när du i inte har koll på det och det inte är sant för att ”vinna” diskussionen? Du gör ju inte det och skadar bara dig själv. SD vann ju i alla fall sin omröstning på sin ohederlighet.