Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
”Ni måste ju tala om att ni blir sura på mig och inte vill ha mig med om jag fuskar. Nu låter ni inte mig vara med på överenskommelsen och det har ni faktiskt inte meddelat i förväg skulle bli följden så det är fel att göra och det får ni faktiskt inte för det är jätteorättvist.”
Skaffa dig lite självrespekt och moral. Handlingar får konsekvenser för dig och det är ingen annans fel. Ingen är skyldig dig att du får utnyttja andra och medvetet fuska en gång utan konsekvenser. SD och Linda Lindberg visste mycket väl vad de gjorde och om de fuskar av politiska skäl går de inte att ha med i en frivillig praktisk överenskommelse längre.
Det finns inget odemokratiskt i detta förslag. SD har fortfarande rätten att rösta och får väl göra det genom att vara där då det inte går att lita på att de följer överenskommelsen.
Länka fakta att "SD och Linda Lindberg visste mycket väl vad de gjorde". Det har inte framkommit som fakta i tråden, mer som en SD-myt.
Nästan hela tråden är mytologiserad, det insåg jag när jag äntligen googlade och gav föregående faktalänk att Maggan Andersson är den näst största brukaren av kvittning.
Jo det är odemokratiskt att inte prata med andra. Så håller man på i diktaturer, värderar olika partier olika.
Så SD får inte bli gnälliga över detta, men MP får vara gnälligt över SDs beteende och inte prata med dem? OK. Men det krävs två för att slåss.