Citat:
Var har du sökt hjälp där du inte fått.
Vården eller företaget?
Vad vill du hr skall göra? Det är bra att ha en plan/mål.
Anpassad arbetsplan låter som som ett jobb för arbetsledningen tillsammans med vården. Den som sjukskriver och gör en bedömning.
Men det beror ju på hur din arbetsplats är organiserad.
Det går inte att ge ett generellt svar.
Men som jag skriver, och någon annan före mig. Det är bra att veta vad du vill.
Vården eller företaget?
Vad vill du hr skall göra? Det är bra att ha en plan/mål.
Anpassad arbetsplan låter som som ett jobb för arbetsledningen tillsammans med vården. Den som sjukskriver och gör en bedömning.
Men det beror ju på hur din arbetsplats är organiserad.
Det går inte att ge ett generellt svar.
Men som jag skriver, och någon annan före mig. Det är bra att veta vad du vill.
vården, chefen och företagshälsovården har jag pratat med som alla hänvisar mig till någon annan, nu senast till HR.
Citat:
kanske ska gå till facket i stället då. HR låter läskigt.
Citat:
Deras roll är dels att hjälpa dig, dels att hitta anledningar till att kicka dig.
Regel #1 i kontakt med HR: Gör ALLTID som de säger/förslår. Om du är blind på båda ögonen och de vill att du ska jobba med att läsa text, säg alltid att "javisst, kan jag prova det". (Och sen går det som det går, för en blind har ju svårt att läsa.)
Så fort du säger nej, så har de en anledning att kicka dig... Så, prova alltid allting de förslår.
Regel #1 i kontakt med HR: Gör ALLTID som de säger/förslår. Om du är blind på båda ögonen och de vill att du ska jobba med att läsa text, säg alltid att "javisst, kan jag prova det". (Och sen går det som det går, för en blind har ju svårt att läsa.)
Så fort du säger nej, så har de en anledning att kicka dig... Så, prova alltid allting de förslår.
Citat:
låter väldigt otäckt. Kanske ska gå till facket först