2026-09-17, 16:25
Medlem
Hej, försöker hjälpa min killes morsa att få igång hans nya simkort på hallon.se, men varje gång hon trycker på ”aktivera simkort” så möts hon bara av meddelandet ”något gick fel, försök igen senare”.
Vi har testat flera gånger om dagen sedan i tisdags, med samma resultat.

När vi försöker nå support är det bara en totalt värdelös AI som svarar som bara pratar runt en i cirklar. När vi till slut nått mänsklig support så har vi blivit utkickade från chatt-fliken och tvingats börja om samtalet med AIn.
De har ingen support man kan ringa, och väljer man mail så står det att de har ”en ambition att behandla ärendet inom fem arbetsdagar”. Tror jag får en stroke snart alltså.

Vad gör man i detta läge?
Hon har fungerande abonnemang/sim för både henne själv och hennes andra två vuxna barn, pengarna har dragits för hans del också.
Alla tips, tankar och spottloskor mot hallon.se hade uppskattats enormt av mig.
<3
Citera
2026-09-17, 16:29
Medlem
halaltarzans avatar
Vad händer om ni startar om luren med nya SIM-kortet i då?
Citera
2026-09-17, 16:29
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Hej, försöker hjälpa min killes morsa att få igång hans nya simkort på hallon.se, men varje gång hon trycker på ”aktivera simkort” så möts hon bara av meddelandet ”något gick fel, försök igen senare”.

När vi försöker nå support är det bara en totalt värdelös AI som svarar som bara pratar runt en i cirklar. När vi till slut nått mänsklig support så har vi blivit utkickade från chatt-fliken och tvingats börja om samtalet med AIn.
De har ingen support man kan ringa, och väljer man mail så står det att de har ”en ambition att behandla ärendet inom fem arbetsdagar”. Tror jag får en stroke snart alltså.

Hon har fungerande abonnemang/sim för både henne själv och hennes andra två vuxna barn, pengarna har dragits för hans del också.
<3
Hallon har fått en hel del kritik av att de saknar lättåtkomlig kundtjänst.

Företag gör vad de tjänar på när ingen kräver något annat.

Jag tror att det skulle krävas att människor organiserade sig emot ett företag i taget för att tvinga dem att bli mer kundvänliga och människor i Sverige är inte jättebra längre på sådant som att strukturera upp motstånd där fel sker.
Citera
2026-09-17, 16:32
Medlem
BombaySaphires avatar
Skicka mail till deras kundtjänst. Telefon svarar de inte i.
Citera
2026-09-17, 16:33
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Nu har inte jag Hallon, men vad händer om du loggar in på deras hemsida? Finns det aktivera ditt kort där?
Citera
2026-09-17, 16:33
Medlem
DenverAirports avatar
Prova att öppna webbsidan i inkognitoläge eller rensa webbläsarens cache och cookies.
Citera
2026-09-17, 16:34
Medlem
Hackergirls avatar
Har du ringt dem? 0910221465.
Citera
2026-09-17, 16:35
Medlem
J.Doessons avatar
E-sim? Sorry för en konstig fråga 🫣 men om det är den vanliga plastbiten till kort.. Har ni satt det åt rätt håll?
Citera
2026-09-17, 16:36
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Hej, försöker hjälpa min killes morsa att få igång hans nya simkort på hallon.se
När vi försöker nå support är det bara en totalt värdelös AI som svarar som bara pratar runt en i cirklar.
Och det är just på grund av denna anledning som man undviker hallon och liknande skitföretag.
Citera
2026-09-17, 17:17
Medlem
Citat:

<3

Det är det som är fördelen med något av bolagen som har en fysisk butik som du kan besöka.

Skillnaden man sparar in på priset, är ju samma pris som man får betala varje gång det strular, tyvärr.

Skulle hennes mobil kunna va för gammal kanske? (Det nya kortet korrelerar inte med den gamla mobilen, typ).

Testa i en annan mobil?
Citera
2026-09-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Nu har inte jag Hallon, men vad händer om du loggar in på deras hemsida? Finns det aktivera ditt kort där?

Vi har loggat in både via app och webbläsare, själva inloggningen är inga problem. Men sen däremot när man går in på "mina sidor" och ska trycka på "aktivera simkort" så möts vi enbart av felmeddelandet "något gick fel, testa igen senare".
Det är enbart den biten som strular, men den strular enormt!
Citera
2026-09-17, 17:25
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Vi har loggat in både via app och webbläsare, själva inloggningen är inga problem. Men sen däremot när man går in på "mina sidor" och ska trycka på "aktivera simkort" så möts vi enbart av felmeddelandet "något gick fel, testa igen senare".
Det är enbart den biten som strular, men den strular enormt!

Okey tack, men har du kollat att Nano kortet sitter rätt, jag förmodar att simkortet är en Nano?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in