2026-09-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Skicka mail till deras kundtjänst. Telefon svarar de inte i.

Telefon verkar inte ens vara ett alternativ.
Det fanns chatt eller mail. Men varje gång vi kom fram till riktiga kundtjänsten så blev vi kickade från chattfönstret nästan direkt. Det står att man ska få prata med en anställd inom 1-3 min, sen bootades vi - alternativt att hon behövde logga in med mobilt BankID *igen* för att komma till mänsklig representant, men då refreshas ju hela sidan och chattrutan stängdes.
Citera
2026-09-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad händer om ni startar om luren med nya SIM-kortet i då?

Det har inte haft någon form av inverkan.
Han slår in simkoden när mobilen startat om, utan problem - men sen kan han inte surfa/ringa/smsa då kortet måste aktiveras online, och det är där det skiter sig.
Citera
2026-09-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Okey tack, men har du kollat att Nano kortet sitter rätt, jag förmodar att simkortet är en Nano?

Det sitter rätt, han slår in koden till det nya sim-kortet när han startat om mobilen, vilket funkar. Men inga övriga funktioner då aktivering måste göras av hans mor på appen eller i webbläsaren. Vilket inte går.
Citera
2026-09-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är det som är fördelen med något av bolagen som har en fysisk butik som du kan besöka.

Skillnaden man sparar in på priset, är ju samma pris som man får betala varje gång det strular, tyvärr.

Skulle hennes mobil kunna va för gammal kanske? (Det nya kortet korrelerar inte med den gamla mobilen, typ).

Testa i en annan mobil?

Ja visst är det så, det är ju inte billigare utan en anledning. Tyvärr är min kille i en väldigt ekonomiskt pressad sits just nu då hans ex strandade på en helt annan kontinent, han har precis kommit hem och har inte ett öre. Därav är vi bara tacksamma att han fick vara med på hans mammas abonnemang.
Allting funkar för hans mammas och hans syskons simkort/abonnemang, men inte hans.

Sim-kortet funkar i hans mobil då han ombeds trycka in den nya simkoden osv, men han kan inte ringa/smsa/surfa förrän det aktiverats i appen eller på hemsidan. Vilket som sagt inte går.
Citera
2026-09-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugsvampsisglass
Ja visst är det så, det är ju inte billigare utan en anledning. Tyvärr är min kille i en väldigt ekonomiskt pressad sits just nu då hans ex strandade på en helt annan kontinent, han har precis kommit hem och har inte ett öre. Därav är vi bara tacksamma att han fick vara med på hans mammas abonnemang.
Allting funkar för hans mammas och hans syskons simkort/abonnemang, men inte hans.

Sim-kortet funkar i hans mobil då han ombeds trycka in den nya simkoden osv, men han kan inte ringa/smsa/surfa förrän det aktiverats i appen eller på hemsidan. Vilket som sagt inte går.

Hur många abonnemang får mor ha till sitt konto?
Citera
2026-09-17, 17:54
Medlem
Citat:

Loggar ni in från en mobiltelefon eller en dator?

När ni loggar in på Hallon, stäng av VPN om det finns och testa 2-3 olika webbläsare för att se om det gör någon skillnad.
Citera
2026-09-17, 18:10
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Det sitter rätt, han slår in koden till det nya sim-kortet när han startat om mobilen, vilket funkar. Men inga övriga funktioner då aktivering måste göras av hans mor på appen eller i webbläsaren. Vilket inte går.

De är inte så att mobilen är låst till en annan operatör än Hallon?
Citera
2026-09-17, 18:16
Medlem
Hallon är fruktansvärt dåliga som operatörer när något inte fungerar. Det enda bra är deras priser. Allt annat är kass.

Vi hade fått några kostnader på vår faktura från en sida som hette funparken eller nåt sånt. Inget vi nånsin köpt, utan rent bedrägeriförsök men att försöka få det bort från våra fakturor via hallon... Det krävdes polisanmälan m.m. som inte ledde nån vart.

Jag fick då misstankar att vissa bedragare(är dom i lag med hallon?) riktar sig till just hallon eftersom deras kunder har så svårt att få hjälp av deras operatör.
Citera
2026-09-17, 18:27
Medlem
pn222jws avatar
Dumt kanske men iallafall - flygplansläge är naturligtvis inte på?
Citera
2026-09-17, 19:08
Avstängd
Citat:
Hej, försöker hjälpa min killes morsa att få igång hans nya simkort på hallon.se, men varje gång hon trycker på ”aktivera simkort” så möts hon bara av meddelandet ”något gick fel, försök igen senare”.
Vi har testat flera gånger om dagen sedan i tisdags, med samma resultat.

När vi försöker nå support är det bara en totalt värdelös AI som svarar som bara pratar runt en i cirklar. När vi till slut nått mänsklig support så har vi blivit utkickade från chatt-fliken och tvingats börja om samtalet med AIn.
De har ingen support man kan ringa, och väljer man mail så står det att de har ”en ambition att behandla ärendet inom fem arbetsdagar”. Tror jag får en stroke snart alltså.

Vad gör man i detta läge?
Hon har fungerande abonnemang/sim för både henne själv och hennes andra två vuxna barn, pengarna har dragits för hans del också.
Alla tips, tankar och spottloskor mot hallon.se hade uppskattats enormt av mig.
<3

Det är för att ni har köpt det i en babbe butik.
Nummret är redan använt....
Måste ringa kundtjänst och byta nummer
Citera
2026-09-17, 19:30
Medlem
Får du fylla i något lång nummer och mobilnummer? Tänk på att fylla i kortets nummer och inte ditt egna, när du registrerar. Eller kommer du inte till registrerings sidan?
Citera
2026-09-17, 19:55
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Det är för att ni har köpt det i en babbe butik.
Nummret är redan använt....
Måste ringa kundtjänst och byta nummer

Vad är "en babbe butik"?

Butik vet jag förstås vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här