2026-09-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Förlåt om jag låter mossig och gammaldags, men vad exakt är en ”fuckboy”? Jag förstår att det är ett negativt uttryck, men vad säger det mer konkret om personen som beskrivs som en ”fuckboy”?

När det gäller förtal är sånt avgörande. Det finns många uttryck, som ”rövhatt”, ”skitstövel”, med mera, som inte utgör förtal av det enkla skälet att det inte säger något konkret om personen som blir kallad så. Om jag säger ”krommee är en rövhatt” har jag inte sagt något konkret om dig. Att säga så är bara ett annat sätt att säga ”diseuse ogillar krommee”. Det är inte förtal att säga att du inte gillar en person, och det är inte heller förtal att använda rena värdeord, som ”skitstövel”. För att vara förtal måste du säga något konkret om personen. Om du till exempel säger att någon är en mördare, en pedofil, en våldtäktsman eller en alkoholist, då kan det vara förtal. Det är ord som säger något konkret om personen.

Därför är det för frågan om det är förtal avgörande vad exakt det säger om en person när de kallas en ”fuckboy”.
Fuckboy eller player beskriver oftast en kille som knullar å sedan dumpar tjejen.

Många killar som dejtar riskerar få den stämpeln om de dissar tjejen efter en tids samvaro. Har själv blivit kallad player två gånger då jag gjort slut, när jag lärt känna ordentligt och insett att kvinnan drar kaos in i mitt liv.
Citera
2026-09-17, 13:28
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Är det ens nån idé att polisanmäla för förtal?

De skriver anonymt, egentligen inget konstigt alls om mig, men min bild och lite privat info står där, och kvinnor associerar sedan mig till att va fuckboy fast de inte ens skrivit det.

Vafan gör man?

Du får skylla dig själv som ser ut/klär dig som en fuckboy. Byt till en mer proper stil så kommer du inte ha detta problemet.
Citera
2026-09-17, 14:29
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Kommer inte hända ett skit.

Hur vet du att du är med? Är du själv med i gruppen eller? Wierdo

Men läs vad han skriver. Weirdo.
Citera
2026-09-17, 15:43
Avslutad
Ganska sjukt att den där ökända gruppen finns kvar på facebook, den har trots allt varit omtalad i flera år nu
Citera
2026-09-17, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Fuckboy eller player beskriver oftast en kille som knullar å sedan dumpar tjejen.

Många killar som dejtar riskerar få den stämpeln om de dissar tjejen efter en tids samvaro. Har själv blivit kallad player två gånger då jag gjort slut, när jag lärt känna ordentligt och insett att kvinnan drar kaos in i mitt liv.

Definitionsfråga, men för mig ska man hooka up med falska förespeglingar om ett seriöst förhållande, bara för att dumpa när man väl fått det man egentligen ville, dvs sex.

Att kvinnor blir upprörda över det är givetvis förståeligt, men gruppen som sådan är förkastlig.
Citera
2026-09-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lent-eel
Definitionsfråga, men för mig ska man hooka up med falska förespeglingar om ett seriöst förhållande, bara för att dumpa när man väl fått det man egentligen ville, dvs sex.

Att kvinnor blir upprörda över det är givetvis förståeligt, men gruppen som sådan är förkastlig.
Jo, de som gör detta medvetet, men oerhört få män har ens möjlighet till detta, än mindre samvete.

Det är inte utan orsak som ordspråk som att; man kan få kyssa många grodor, har överlevt tidens tand.

Vi visar upp vår bästa sida när vi dejtar, men det tar tid att lära känna ordentligt. Som den grava alkoholisten jag träffade, hon dolde det väl, trodde mest kaoset hemma berodde på hennes vuxne son, tog rätt lång tid att inse.. Kärleken är blind är ju ett annat gammalt ordspråk. Blev kallad player när jag kom till insikt och för tredje gången burit henne till säng när hon slocknat av alkohol och sonen sa - Mamma brukar inte kunna sluta när hon väl börjat.

Bara för att en kille lämnar, innebär inte att denne är en player eller fuckboy. Män är precis lika mycket grindvakt till förhållande som kvinnor är.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-09-17 kl. 18:00. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-09-17, 17:52
Avslutad
Citat:
Jo, de som gör detta medvetet, men oerhört få män har ens möjlighet till detta.

Det är inte utan orsak som ordspråk som att; man kan få kyssa många grodor, har överlevt tidens tand.

Vi visar upp vår bästa sida när vi dejtar, men det tar tid att lära känna ordentligt. Som den grava alkoholisten jag träffade, hon dolde det väl, trodde mest kaoset hemma berodde på hennes vuxne son, tog rätt lång tid att inse.. Kärleken är blind är ju ett annat gammalt ordspråk. Blev kallad player när jag kom till insikt och för tredje gången burit henne till säng när hon slocknat av alkohol och sonen sa - Mamma brukar inte kunna sluta när hon väl börjat.

Bara för att en kille lämnar, innebär inte att denne är en player eller fuckboy. Män är precis lika mycket grindvakt till förhållande som kvinnor är.

Ja, och kvinnor kan bli jävligt giftiga när det kommer till hämnd när de blivit lämnade på ett sätt de tycker är orättvist, oavsett hur mycket det än var deras fel.
Citera
2026-09-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ja, och kvinnor kan bli jävligt giftiga när det kommer till hämnd när de blivit lämnade på ett sätt de tycker är orättvist, oavsett hur mycket det än var deras fel.
Det kan män också, men avråds ofta av sina kompisar, typ Lägg av, släpp det, gå vidare med ditt liv. Kvinnor är ofta "bättre" på nätverkande. Absolut värsta "slutshaming" mot en kvinna kommer ofta från andra kvinnor, blir socialt utfryst i sin vänkrets.

Ett till exempel. Första dejten hos henne, jag skulle laga mat. Men hennes hem var i kaos, snudd på en svinstia. Fick ägna en timme åt att diska å rengöra innan det ens var att tänka på mat. Umgicks några veckor, träffade hennes syskon, ett av deras barn frågade mig om jag var hennes nya kille. Ja kanske sa jag. Vi får väl se, faster brukar inte kunna behålla sina killar. Sagt av en tioåring! Droppen var när jag skulle köra 10 mil till henne, men hon ringer å ber mig hämta henne på en adress några mil från henne. Absolut pruttfull, på adressen bodde ett av hennes ex, helt säker på att hon dessutom var nyknullad. Jag bröt och blev både kallad både player å fuckboy, fan vet vad hon skrev på soc.medier.. för sånt skit använder inte jag.
Citera
2026-09-17, 18:40
Avslutad
Citat:
Det kan män också, men avråds ofta av sina kompisar, typ Lägg av, släpp det, gå vidare med ditt liv. Kvinnor är ofta "bättre" på nätverkande. Absolut värsta "slutshaming" mot en kvinna kommer ofta från andra kvinnor, blir socialt utfryst i sin vänkrets.

En del män blir fysiskt farliga också, det ska man inte glömma.

Citat:
Ett till exempel. Första dejten hos henne, jag skulle laga mat. Men hennes hem var i kaos, snudd på en svinstia. Fick ägna en timme åt att diska å rengöra innan det ens var att tänka på mat. Umgicks några veckor, träffade hennes syskon, ett av deras barn frågade mig om jag var hennes nya kille. Ja kanske sa jag. Vi får väl se, faster brukar inte kunna behålla sina killar. Sagt av en tioåring! Droppen var när jag skulle köra 10 mil till henne, men hon ringer å ber mig hämta henne på en adress några mil från henne. Absolut pruttfull, på adressen bodde ett av hennes ex, helt säker på att hon dessutom var nyknullad. Jag bröt och blev både kallad både player å fuckboy, fan vet vad hon skrev på soc.medier.. för sånt skit använder inte jag.

Den där första biten tycker jag är genuint märklig, för jag hade inte släppt in någon potentiell partner över tröskeln om lägenheten såg ut så.

Det är liksom lite risigt hemma hos mig, men det är inget som inte går att ordna till på ett par timmar, dessutom brukar det bli lite eld i baken på mig när det vankas besök, motivationen att städa infinner sig på ett annat sätt än när man bara är själv.

Både roande och skrämmande läsning.
Citera
2026-09-17, 19:11
Medlem
Citat:
En del män blir fysiskt farliga också, det ska man inte glömma.

Den där första biten tycker jag är genuint märklig, för jag hade inte släppt in någon potentiell partner över tröskeln om lägenheten såg ut så.

Det är liksom lite risigt hemma hos mig, men det är inget som inte går att ordna till på ett par timmar, dessutom brukar det bli lite eld i baken på mig när det vankas besök, motivationen att städa infinner sig på ett annat sätt än när man bara är själv.

Både roande och skrämmande läsning.
Jo, vissa män tar till våld när sinnet rinner över, så är det. Lite förvånande kanske. Men tänk på de attraktiva sidorna hos narcissister och psykopater. Charmiga, kan "ta ett rum", snygga, övertygande, lite bossiga. Baksidorna visar sig inte förrän saker går dem emot.. De egenskaperna är delvis genetiska, gissa hur de överlevt evolutionen..

Kommer jag hem hos en dejt och hemmet är perfekt, som att trava in i en tillrättalagd mäklarbild, då vet jag att vi inte passar ihop. Det är kört där och då. Ser hellre lite småkaos och att jag tillåts styra upp lite.

Ja, borde reagerat när hon inte ens hade försökt städa upp åtminstone lite. Men i ärlighetens namn var hon inte bara en negativ upplevelse, initialt.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-09-17 kl. 19:12. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-09-17, 19:14
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Lägg ner det där jävla facebook.
Citera
2026-09-17, 19:42
Medlem
Tidsresenarens avatar
Om jag förstår kvinnor rätt så kommer det där bara medföra till att du blir mer intressant.

Jag tror inte heller att de automatiskt tror att du nödvändigtvis behöver vara en s k ”fuckboy” gentemot alla du träffar.

De som automatiskt tror du är en dålig person kanske ändå inte är något att ha, som någon annan påpekade.

Ingen stor grej med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in