Citat:
Ursprungligen postat av
Goobleyzook
Det kan män också, men avråds ofta av sina kompisar, typ Lägg av, släpp det, gå vidare med ditt liv. Kvinnor är ofta "bättre" på nätverkande. Absolut värsta "slutshaming" mot en kvinna kommer ofta från andra kvinnor, blir socialt utfryst i sin vänkrets.
En del män blir fysiskt farliga också, det ska man inte glömma.
Citat:
Ett till exempel. Första dejten hos henne, jag skulle laga mat. Men hennes hem var i kaos, snudd på en svinstia. Fick ägna en timme åt att diska å rengöra innan det ens var att tänka på mat. Umgicks några veckor, träffade hennes syskon, ett av deras barn frågade mig om jag var hennes nya kille. Ja kanske sa jag. Vi får väl se, faster brukar inte kunna behålla sina killar. Sagt av en tioåring! Droppen var när jag skulle köra 10 mil till henne, men hon ringer å ber mig hämta henne på en adress några mil från henne. Absolut pruttfull, på adressen bodde ett av hennes ex, helt säker på att hon dessutom var nyknullad. Jag bröt och blev både kallad både player å fuckboy, fan vet vad hon skrev på soc.medier.. för sånt skit använder inte jag.
Den där första biten tycker jag är genuint märklig, för jag hade inte släppt in någon potentiell partner över tröskeln om lägenheten såg ut så.
Det är liksom lite risigt hemma hos mig, men det är inget som inte går att ordna till på ett par timmar, dessutom brukar det bli lite eld i baken på mig när det vankas besök, motivationen att städa infinner sig på ett annat sätt än när man bara är själv.
Både roande och skrämmande läsning.