Emilie Pilthammar SD tar bladet från munnen och kallsr väljarna i dessa områden för vakboskap. Självklart rasar Vänsterpartiet. Har Pilthammar rätt? Jag anser ju att det är en klockren analys.
Det står lägre än boskap. En flock får hade inte röstat på vargen. Ändå så ser vi negrer och babbar rösta på sossarna och vänsterpartiet som ju inte representerar dem. Negrer och babbar borde starta sina egna partier så att de får den representation de nu plötsligt verkar vilja ha då fler än vanligt tydligen har röstat, även om valdeltagandet ännu är lågt.
Epitetet "valboskap" är korrekt. Socialdemokraterna och Vänsterpartiet har ägnat sig åt import och mutande under lång tid. Valboskapen tillåts leva på bidrag och kravlös livsstil mot att de röstar "rätt" vart fjärde år.
Man har väl länge benämnt olika grupper som valboskap. Ett etablerat uttryck. Men det kanske är skillnad på människa och människa. Mest är det väl sossarnas väljare som kallats det. Men även SD:s har jag hört det om.
Men det är väl de som söker efter sånt här, bara för att få antyda rasism och därmed se sig som bättre som skrika om det, men förstås inte när det gäller andra, vilket antyder att människan är rasist själv.
Är det bara högern som säger valboskap?
Lite så dom ser den tredjedelen i botten som boskap ungefär som bonden vallar sin boskap .
Det kanske är mer sant än man tror ?
Senast redigerad av troligengud 2026-09-16 kl. 17:57.
Emilie Pilthammar SD tar bladet från munnen och kallsr väljarna i dessa områden för vakboskap. Självklart rasar Vänsterpartiet. Har Pilthammar rätt? Jag anser ju att det är en klockren analys.
Ja och??
Det är ju vad dom är. Och då är man diplomatisk i sin beskrivning.
Senast redigerad av Vally 2026-09-16 kl. 18:01.