2026-09-16, 07:51
Medlem
Citat:
En Landskronabo antogs till Polismyndighetens utbildning för ordningsvakter med ett manipulerat betygsdokument.

När fusket upptäcktes menade han att han fejkat betygen för flera år sedan, för att göra sina föräldrar stolta.
– Jag ville inte få någon skit för att jag inte sköter skolan, säger mannen i polisförhör.

24-åringen klarade senare inte det fysiska lämplighetstestet för utbildningen.
https://www.hd.se/landskrona/fejkade-betygen-kom-in-pa-polisens-utbildning/

Citat:
Mannen gick ut med underkänt i 19 ämnen och redigerade sina betygsdokument för att undvika konflikt med sina föräldrar.

I förhör hävdar mannen att han skickat fel fil av misstag. Nu döms han till böter för missbruk av handling.
https://www.tv4.se/just-nu/1coJaOdQ6Do3dns8D7XZjq/man-kom-in-pa-polisens-utbildning-med-fejkbetyg

Vet någon mer?
Senast redigerad av Riley.B 2026-09-16 kl. 07:55.
Citera
2026-09-16, 07:58
Medlem
litenIGELKOTTs avatar
Jag vet inte mer men jag kan väl passa på att näman att detta inte är något förvånande. Polisen "glömmer" ju sina vapen på Ikea liksom!!! Dom kan nog gott se mellan fingrarna för någon dom känner privat och leker med på fritiden
Citera
2026-09-16, 08:04
Medlem
One2Manys avatar
Underkänt i 19 ämnen, och klarade inte ens fysikkravet på utbildningen

Vad är det för jubelidiot med kvinnofysik som lallar runt och försöker bli vakt?
Citera
2026-09-16, 08:09
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Verkar ändå mer kvalificerad än snittet på poliserna som finns.
Citera
2026-09-16, 08:27
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

Vad är det för jubelidiot med kvinnofysik som lallar runt och försöker bli vakt?

Jag tänkte samma! Det är nästan så rötet att det är mäktigt på nåt sätt. "World of Warcraft, chips och hemmasittande byggde denna vackra kropp"?

EDIT: sen i texten är det ju att han förfalskade sina betyg för att inte hamna i bråk med sina föräldrar. Satan vilken ångest när han torskade. Föräldrarna tror att dom senaste åren har vart bra, att sonen kommer in på polisutbildningen, och sen detta. Böter och en jävla skum stämning vid julbordet ett par år.

Hoppas dom har ett sinne för humor.
Citera
2026-09-16, 08:29
Medlem
oligarkss avatar
Säkert toppen av ett isberg.
Citera
2026-09-16, 08:52
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag tänkte samma! Det är nästan så rötet att det är mäktigt på nåt sätt. "World of Warcraft, chips och hemmasittande byggde denna vackra kropp"?

Och hur lyckas man med konststycket att få 19 IG i skolan, när man i högstadiet har 16-17 ämnen? Han var så dålig att de slängde in några extra av ren frustration?

Och de fysiska kraven.... 2km på 12 minuter (vilket t o m en totalt otränad person bör klara med en gnutta ansträgning) samt släpa (inte bära) en docka på 77kg hela 15 meter, vilket en otränad kvinna i 60års åldern bör klara med lite jävlar anamma.
Citera
2026-09-16, 09:02
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:

Detta är förmodligen någon form av psykfall som istället för stadens gator borde befinna sig på dårhus. Att lyckas pricka in 19 IG är ju i sig en nästan omöjlig bedrift.
Citera
2026-09-16, 09:24
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Detta är förmodligen någon form av psykfall som istället för stadens gator borde befinna sig på dårhus. Att lyckas pricka in 19 IG är ju i sig en nästan omöjlig bedrift.
Inte omöjligt om man aldrig är där.
Citera
2026-09-16, 09:46
Medlem
Blaskas avatar
Han får väl börja jobba på Securitas.
Citera
2026-09-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Säkert toppen av ett isberg.
här är sanningens ord.
Citera
2026-09-16, 10:04
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Och hur lyckas man med konststycket att få 19 IG i skolan, när man i högstadiet har 16-17 ämnen? Han var så dålig att de slängde in några extra av ren frustration?

Och de fysiska kraven.... 2km på 12 minuter (vilket t o m en totalt otränad person bör klara med en gnutta ansträgning) samt släpa (inte bära) en docka på 77kg hela 15 meter, vilket en otränad kvinna i 60års åldern bör klara med lite jävlar anamma.

Nu handlar det om gymnasiebetyg. Har själv 32 ämnen på mitt gymnasiebetyg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in