2026-09-16, 11:23
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Han får väl börja jobba på Securitas.
Securitas kräver gymnasieexamen för att sålla de värsta lallarna. Denne idiot lär ju vara rökt även där.
Citera
2026-09-16, 12:03
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Och hur lyckas man med konststycket att få 19 IG i skolan, när man i högstadiet har 16-17 ämnen? Han var så dålig att de slängde in några extra av ren frustration?

Och de fysiska kraven.... 2km på 12 minuter (vilket t o m en totalt otränad person bör klara med en gnutta ansträgning) samt släpa (inte bära) en docka på 77kg hela 15 meter, vilket en otränad kvinna i 60års åldern bör klara med lite jävlar anamma.

Räknar vi kanske in svenska SFI och extralektioner på matte osv. som egna ämnen?

När jag gick i skolan på 80-talet så tror jag det fanns ett fåtal som fick en etta i något ämne men jag är inte säker att de ens var någon som fick ett streck.
Här har vi en som lyckats få 19 IG, det är fan nära på medalj till en sån person att denne ens klarade av att gå upprätt med tanke på låg IQ.
Citera
2026-09-16, 12:40
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Räknar vi kanske in svenska SFI och extralektioner på matte osv. som egna ämnen?

När jag gick i skolan på 80-talet så tror jag det fanns ett fåtal som fick en etta i något ämne men jag är inte säker att de ens var någon som fick ett streck.
Här har vi en som lyckats få 19 IG, det är fan nära på medalj till en sån person att denne ens klarade av att gå upprätt med tanke på låg IQ.

Jag misstänker att människan aldrig var i skolan, om det rör gymnasiet. Men med en sådan frånvaro borde han kastats ut långt innan sitt tredje år.
Citera
2026-09-16, 12:55
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Securitas kräver gymnasieexamen för att sålla de värsta lallarna. Denne idiot lär ju vara rökt även där.

Fyfan. Han kanske får försöka stå i ett däckskiftestält. Men klarar man inte polisens fysiktest är man nog redigt bränd där också.
Citera
2026-09-16, 12:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag misstänker att människan aldrig var i skolan, om det rör gymnasiet. Men med en sådan frånvaro borde han kastats ut långt innan sitt tredje år.

Verkligen och man tycker också att föräldrarna borde få någon form av signal att ungen aldrig är i skolan. jag vet att denna regel ändras när de är 15 år och att då föräldrarna inte få samma information och då blir det lättare för eleven att helt enkelt hålla det för sig själv.

På något sätt är det ett bristande föräldraskap också inbakat i detta.
Citera
2026-09-16, 12:57
Medlem
oligarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serverus
här är sanningens ord.

En granskning av alla som kommit in vore intressant.
Citera
2026-09-16, 13:32
Medlem
FonkMasters avatar
Citat:
Underkänt i 19 ämnen, och klarade inte ens fysikkravet på utbildningen

Vad är det för jubelidiot med kvinnofysik som lallar runt och försöker bli vakt?
Alltså man undrar ju, kuggat i 19 ämnen...
Och sen klarar han inte fysik provet för en jävla väktar utbildning, inte direkt special styrkan han försöker platsa i.

Känns ju som en loser av rang.
Citera
2026-09-16, 14:25
Medlem
norther1s avatar
Varför vill man ens bli polis om man inte ens är kapabel att klara av fysiktestet?

Jag är också mycket intresserad av det här med fejkade betyg och hur ofta det egentligen upptäcks. Har ändå själv rekryterat folk, visserligen för betydligt enklare grejer än för en polisutbildning, men vi skulle aldrig verifiera om gymnasiebetygen ens stämde. Tror inte ens HR brukar göra sånt på mitt nuvarande jobb och då gäller det kandidatexamen alternativt mastersexamen. Förutsatt att personen verkar någorlunda kompetent d.v.s. Skulle gissa på att det sker rätt ofta med tanke på hur extremt enkelt det är och att konsekvenserna är minimala.
Citera
2026-09-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Varför vill man ens bli polis om man inte ens är kapabel att klara av fysiktestet?

Jag är också mycket intresserad av det här med fejkade betyg och hur ofta det egentligen upptäcks. Har ändå själv rekryterat folk, visserligen för betydligt enklare grejer än för en polisutbildning, men vi skulle aldrig verifiera om gymnasiebetygen ens stämde. Tror inte ens HR brukar göra sånt på mitt nuvarande jobb och då gäller det kandidatexamen alternativt mastersexamen. Förutsatt att personen verkar någorlunda kompetent d.v.s. Skulle gissa på att det sker rätt ofta med tanke på hur extremt enkelt det är och att konsekvenserna är minimala.

Jag förstod det som att det var polisens väktarutbildning han skulle gå, inte polisutbildning? Kommer inte ihåg detaljerna men du behöver ju någon sorts vaktlegitimation för att jobba på vissa ställen.
Citera
2026-09-16, 19:59
Medlem
Larasofts avatar
Det var en ordningsvaktsutbildning han fuskade sig in på inte polisutbildningen.
Citera
2026-09-16, 20:36
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
https://www.hd.se/landskrona/fejkade-betygen-kom-in-pa-polisens-utbildning/

https://www.tv4.se/just-nu/1coJaOdQ6Do3dns8D7XZjq/man-kom-in-pa-polisens-utbildning-med-fejkbetyg

Vet någon mer?

Hur många ämnen ingår och vilka är dessa? 19 IG låter ju alarmerande minst sagt!
Citera
2026-09-16, 21:17
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Verkar ändå mer kvalificerad än snittet på poliserna som finns.
Fejka betyg för att komma in på ordningsvaktutbildning? Han kanske inte vågade söka in på Samhall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in