Citat:
Ursprungligen postat av
MissDope
Så kan det vara. Jag har dock aldrig hört om kvinnor som aldrig får till tinderdejter.
Nästan alla kvinnor kan alltid få kuk, så är det. Med statligt våldsmonopol, välfärdsstaten (omfördelning av resurser från män till kvinnor via skattsedeln och staten), preventivmedel och annat så har kvinnor sedan länge all makt på sex-, parbildnings- och fortplantningsmarknaden. Med internetdejting har det dessutom ännu mer blivit kvinnornas marknad. 100 gånger mer än vad det var förut.
Citat:
Däremot ett väldans gnällande från män att tinder är lönlöst.
För en majoritet av alla män så är tinder definitivt lönlöst. Det är helt korrekt. Det finns mycket forskning och statistik som visar detta. En man med ett genomsnittligt utseende (alltså inte ringaren i Notre Dame) får lägga 30.000 (trettio tusen!) "swajpningar" för att ens komma i närheten av en dejt, enligt en undersökning jag nyss tog del av.
I många fall så finns det inte heller mycket dessa män kan göra som drastiskt kommer förbättra deras möjligheter utan problemet ligger på en strukturell och samhällelig nivå.
Citat:
Så vem behöver ändra sitt sätt egentligen?
Det beror på vad de/man vill ha. Vissa män kanske kan öka sina chanser att få någon slags fittillgång överhuvudtaget men i de flesta fall är det inte så mycket de kan göra. Kvinnor kan ju genom att ändra och förbättra sitt sätt kanske få tillgång till kuk av högre kvalitet och, framförallt, kuk som stannar kvar.
Citat:
Men ok, inga resebilder, inga bilder där man ser ut att ha kul med vänner, inga bilder där husdjur finns,
Jodå, men på rätt nivå och smakfullt avvägt. Om man är en vulgär låg-iq människa så kan man väl dock inte låta bli att vara som man är, så det hela blir väl snabbt en meningslös tankeövning.
Citat:
inga selfies (särskilt inte om man gör en kul min), ingen bild som visar klädstil eller kroppsform, ingen bild med smink, inga gymbilder.
Se ovan. När det gäller smink och sånt så är det ju en väldigt tydlig markör för vilken social och kulturell tillhörighet kvinnnan har. Är det mycket glansigt smink och ankläppar? Klicka bort. Är det mycket smink, långa naglar och uppträdande i "lyxiga" miljöer och med lyxiga tillbehör (vanligt bland blattebrudat)? Klicka bort. Är det snyggt, måttligt och smakfullt smink, korta naglar och propra men feminina kläder? Jag är på direkt.
Citat:
Kan du inte berätta vad kvinnor skall ha för bilder då för att få bada i ännu mer kuk?
För vissa kvinnor så är det ju kvaliteten och varaktigheten på kuk som är mer intressant än kvantiteten i sig. Kuk får de ju ändå alltid om de vill.