2026-09-16, 14:01
Medlem
RGB-belysnings avatar
Jag ser inget fel med resebilder.

Däremot tycker jag inte om festbilder där hon ser full ut och putar med läpparna. Det hänger väl ihop med att jag inte är typen som tycker om att supa loss på krogen.
Senast redigerad av RGB-belysning 2026-09-16 kl. 14:03.
Citera
2026-09-16, 14:03
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
För att det räcker. De lär få tonvis med meddelanden ändå.
Hehe exakt, varenda man klickar på varenda kvinna "för säkerhets skull" så problemet för kvinnor är istället att välja ut de bra MÄNNEN via deras profiler. TS kan ju börja med att beskriva sin...

jag kan bara fylla ut info i tråden från mitt perspektiv, som dejtar 50-60 år, att de vanligaste bilderna är kajak, skidbacke, solig strand, med häst, med hund, med katt, golfsving. Samtliga dessa bilder är meningslösa för mig och jag klickar bara på profiler som tänker utöver detta.
Senast redigerad av Barents 2026-09-16 kl. 14:05.
Citera
2026-09-16, 14:04
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RGB-belysning
Jag ser inget fel med resebilder.

Däremot tycker jag inte om festbilder där hon ser full ut och putar med läpparna. Det hänger väl ihop med att jag inte är typen som tycker om att supa loss på krogen längre.
För oss 50-60 går naturligtvis läpputare (i vår ålder) och bröst/cleavage-visare bort. Man måste fatta sin ålder, och när man är 50 så bör man ha något annat att visa upp än Kropp.
Citera
2026-09-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Det finns ju män som gillar att dra ut och resa eller att sätta sig på en uteservering i stan med något gött i glaset. Det är väl inget konstigt att de försöker locka till sig dessa? Samma med de som har gymbilder.

Kvinnor får såpass stor uppmärksamhet ändå så de behöver inte locka till sig fattiga och ointressanta flygmodellbyggande luftgitarrsproffs etc.

Jo tack, jag vet att till och med feta äckliga kvinnor får hundratals matchningar av kåta män, men det är ju just det som är grejen. Matchar jag med en kvinna som har samma generiska profil som 90% av alla andra svenska kvinnor så kommer jag säkert vilja ligga med henne eftersom jag gillar att knulla, men det finns absolut ingenting som får mig att lockas till just henne eller vilja träffa henne mer när jag redan har legat med henne (vilket kvinnor tenderar att vilja göra).

Alla kvinnor jag har träffat på tinder (ganska många) och inlett förhållanden med har haft faktiskt intressanta profiler som har stuckit ut och lockat mig:

- En hade en bild på sig själv med en AK74 i högsta hugg.

- En skrev i profilen att hon ville ha någon som vill följa med och tågluffa i Ryssland, dvs en faktiskt intressant resa som jag gärna ville göra, till skillnad från Mallorca/Kreta/Paris och andra trötta och totalt ointressanta resmål som kvinnor gillar.

- En läkarstudent hade en bild på sig själv hållandes ett riktigt hjärta, med en passande och fyndig beskrivning som jag tyvärr inte minns.

Alla dessa svepte jag inte bara direkt höger på, utan det ledde till intressanta icke-generiska konversationer, och jag dejtade dem länge. Till skillnad från de jag har träffat med samma profil som 90% av alla kvinnor och som visade sig vara precis lika ointressanta i verkligheten som deras profiler antydde, varpå jag pumpade och dumpade.
Citera
2026-09-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja, TS förklarar ju tydligt att han vill ha en ensam, fattig kvinna utan drömmar eller ambitioner mer än att få tag på en man som är under medel på de flesta punkter som kan behandla henne halvkasst. Så det är nog bilder som illustrerar detta han vill se.

Det är inte det handlar om, det handlar om att sticka ut om du vill behandlas som något mer än pump och dump. Se ovan.
Citera
2026-09-16, 17:32
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Det är inte det handlar om, det handlar om att sticka ut om du vill behandlas som något mer än pump och dump. Se ovan.

Alla vet att det handlar om exakt det, ni med. Kvinnor som verkar världsvana skrämmer män som helt saknar den egenskapen.
Citera
2026-09-16, 18:32
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope

Så kan det vara. Jag har dock aldrig hört om kvinnor som aldrig får till tinderdejter.

Nästan alla kvinnor kan alltid få kuk, så är det. Med statligt våldsmonopol, välfärdsstaten (omfördelning av resurser från män till kvinnor via skattsedeln och staten), preventivmedel och annat så har kvinnor sedan länge all makt på sex-, parbildnings- och fortplantningsmarknaden. Med internetdejting har det dessutom ännu mer blivit kvinnornas marknad. 100 gånger mer än vad det var förut.

Citat:
Däremot ett väldans gnällande från män att tinder är lönlöst.

För en majoritet av alla män så är tinder definitivt lönlöst. Det är helt korrekt. Det finns mycket forskning och statistik som visar detta. En man med ett genomsnittligt utseende (alltså inte ringaren i Notre Dame) får lägga 30.000 (trettio tusen!) "swajpningar" för att ens komma i närheten av en dejt, enligt en undersökning jag nyss tog del av.

I många fall så finns det inte heller mycket dessa män kan göra som drastiskt kommer förbättra deras möjligheter utan problemet ligger på en strukturell och samhällelig nivå.

Citat:
Så vem behöver ändra sitt sätt egentligen?

Det beror på vad de/man vill ha. Vissa män kanske kan öka sina chanser att få någon slags fittillgång överhuvudtaget men i de flesta fall är det inte så mycket de kan göra. Kvinnor kan ju genom att ändra och förbättra sitt sätt kanske få tillgång till kuk av högre kvalitet och, framförallt, kuk som stannar kvar.

Citat:
Men ok, inga resebilder, inga bilder där man ser ut att ha kul med vänner, inga bilder där husdjur finns,

Jodå, men på rätt nivå och smakfullt avvägt. Om man är en vulgär låg-iq människa så kan man väl dock inte låta bli att vara som man är, så det hela blir väl snabbt en meningslös tankeövning.

Citat:
inga selfies (särskilt inte om man gör en kul min), ingen bild som visar klädstil eller kroppsform, ingen bild med smink, inga gymbilder.

Se ovan. När det gäller smink och sånt så är det ju en väldigt tydlig markör för vilken social och kulturell tillhörighet kvinnnan har. Är det mycket glansigt smink och ankläppar? Klicka bort. Är det mycket smink, långa naglar och uppträdande i "lyxiga" miljöer och med lyxiga tillbehör (vanligt bland blattebrudat)? Klicka bort. Är det snyggt, måttligt och smakfullt smink, korta naglar och propra men feminina kläder? Jag är på direkt.

Citat:
Kan du inte berätta vad kvinnor skall ha för bilder då för att få bada i ännu mer kuk?

För vissa kvinnor så är det ju kvaliteten och varaktigheten på kuk som är mer intressant än kvantiteten i sig. Kuk får de ju ändå alltid om de vill.
Citera
2026-09-16, 18:43
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hehe exakt, varenda man klickar på varenda kvinna "för säkerhets skull" så problemet för kvinnor är istället att välja ut de bra MÄNNEN via deras profiler. TS kan ju börja med att beskriva sin...

jag kan bara fylla ut info i tråden från mitt perspektiv, som dejtar 50-60 år, att de vanligaste bilderna är kajak, skidbacke, solig strand, med häst, med hund, med katt, golfsving. Samtliga dessa bilder är meningslösa för mig och jag klickar bara på profiler som tänker utöver detta.

Är detta kvinnor eller män du tittar på?
Citera
2026-09-16, 18:50
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Alla vet att det handlar om exakt det, ni med. Kvinnor som verkar världsvana skrämmer män som helt saknar den egenskapen.

"Världsvan" kan ju betyda olika saker. En karriärkvinna och "girl boss" som har rest runt halva jorden är sjukt ointressant och ofta direkt avtändande. En kvinna som däremot verkar ha riktiga intressen eller en mer utstickande personlighet och kanske lite humor lockar mig.
Citera
2026-09-16, 18:54
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder. De flesta svenska kvinnor i 20-årsåldern på exempelvis tinder har exakt samma profiler: Ingen beskrivning öht, och typ 5 bilder varav 2 selfies och 3 bilder från någon charterresa till Mallorca/Gran Canaria/Grekland där de antingen ligger vid en strand eller dricker vin.

Då jag så klart tänker att hon på regelbunden basis blir gruppknullad av ett gäng svartmuskiga greker när jag ser detta så sveper jag vänster på 90% av alla jag ser, och jag förstår inte varför de lägger upp sådana bilder?

Min teori är att de ser männen på samma app som lägger upp sådana bilder för att signalera pengar och status, och därför gör de också det. Men förstår de verkligen inte att män lockas av helt andra saker än de själva gör? Det finns liksom ingen man som bryr sig om att en kvinna har råd att åka utomlands en gång om året, speciellt inte när de bara åker till så totalt ointressanta resmål.

Tycker uteservering med ett glas vin i handen verkar vanligt
Citera
2026-09-16, 18:55
Medlem
Citat:
Kvinnor är alltså ute efter demografin utvecklingsstörda män som inte kan lägga ihop 1+1?

Beror på vad vi ska ha dom till😏
Citera
2026-09-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du får det nästan att låta som att kvinnor inte gillar män med hår på bröstet

Rakar du benen också?

Min man ska vara hårig, sjukt sexigt!

Ja hår utom på rygg och axlar är sexigt o manligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in