2026-09-15, 22:57
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Varför skulle UK avgå när det är Åkesson som har sänkt tidö?

Nej partiet kommer nog inte att kräva hans avgång.
Men han kanske tackar för sig på eget initiativ.
Citera
2026-09-15, 23:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessimistkonsulten
Det är väl solklart att Maggan ryker. Sossarna borde bytt ut henne för länge sen.
Faktiskt inte! Hon är inte den smartaste de haft men heller inte den dummaste. Gammal finansminister, hon kan det hon kan. Stadsminister är något hon inte kan.

Underskatta aldrig en finansminister de är på den posten av en anledning
Citera
2026-09-15, 23:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessimistkonsulten
Det är väl solklart att Maggan ryker. Sossarna borde bytt ut henne för länge sen.
Faktiskt inte! Hon är inte den smartaste de haft men heller inte den dummaste. Gammal finansminister, hon kan det hon kan. Stadsminister är något hon inte kan. Som min personliga ekonom skulle jag lätt anställa henne.

Citera
2026-09-15, 23:04
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Man börjar med misstroende mot sittande statsminister och där kan C trycka gult, tolerera, då dom har bättre ekonomisk politik för C.

Gult betyder avstår att rösta.
Jag tvivlar på att C trycker gult, då ger man ju makten till SD, och det vill man ju inte.
Citera
2026-09-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Gult betyder avstår att rösta.
Jag tvivlar på att C trycker gult, då ger man ju makten till SD, och det vill man ju inte.
Det kanske blir liknande som nu, SD utanför och kommer säga att dom tar ansvar och är pragmatisk för att lösa upp alla linjer.
Hans krav kom när dom var störst i samarbetet nu blev dom förlorare och "kryper till korset" övriga ökade tidigare var det SD som ökade övriga minskade.
Citera
2026-09-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Faktiskt inte! Hon är inte den smartaste de haft men heller inte den dummaste. Gammal finansminister, hon kan det hon kan. Stadsminister är något hon inte kan.

Det är inte Anderssons fel att S går kräftgång, den processen inleddes långt innan. Hon har lika mycket karisma som Snövits styvmor, men hon är kompetent. Vem mer än Damberg skulle kunna ta över? Strandhäll?
Citera
2026-09-16, 00:46
Medlem
Hobbiten avgår och ersätts av Strömmer
Citera
2026-09-16, 03:52
Medlem
[quote=Onanikrem|95959216]

[/QUOTE Nej inte den dummaste. De har ju haft Mona. Men jag tror att hon Uffe och bägge mupp-ledarna är borta åtminstone före nästa val.
Citera
2026-09-16, 06:11
Medlem
Åkesson kan inte avgå. Att vara partiledare är det enda han kan. Han har ingen utbildning för något annat.
Citera
2026-09-16, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Jag vet inte. Tänker att Ebba borde ha flest erbjudanden från andra.

Ja, särskilt från internationella domstolen i Haag. Hon ville skjuta skarpt mot mammor och barn och se 100 lemlästade muslimer, införa förbud mot slöja och mycket mer. .
Citera
2026-09-16, 06:34
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ja, särskilt från internationella domstolen i Haag. Hon ville skjuta skarpt mot mammor och barn och se 100 lemlästade muslimer, införa förbud mot slöja och mycket mer. .

Skärp dig. Du kanske intalat dig allt det där men det är nonsens.
Citera
2026-09-16, 06:36
Medlem
FonkMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hjärnspöken? Vafan är det där för hittepå?

Jag tänker att Maggan ryker om de inte får till en regering.

Kan tänka mig att Jimmy börjar bli trött, men han är SD, lämnar han är det kört, tror han hänger med en vända till, men blir det ett stort tapp till så tror jag han kastar in handduken illa kvickt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in