2026-09-15, 18:55
Medlem
Straminskys avatar
Ulf Kristersson vill inte vara med om inte han får vara statsminister, så han lär avgå av den anledningen för han är en liten skit som vill bestämma och hävda sig.

Jimmie Åkesson tror jag har vart med så länge nu att han inte orkar med ytterligare fyra år.

Eller vad tror ni?
Citera
2026-09-15, 18:58
Medlem
Magdalena avgår eller blir avsatt på kongressen då Ulf kommer tolereras vid statsministervalet innan talmansrundor startar, därför Baudin är ute å kräver avgång.
Citera
2026-09-15, 18:58
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag vet inte. Tänker att Ebba borde ha flest erbjudanden från andra.
Citera
2026-09-15, 19:00
Medlem
Det är ett mirakel att Jimmie ens lever skulle jag säga, den mannens golgatavandring de senaste två decennierna är värdigt en kunglig bragdmedalj! Men alla har ju en gräns och förr eller senare måste man ju ändå byta ut honom. Kanske är läge nu? Problemet är väl att Jimmie är "halva SD" - när han slutar så kommer de nog snart vara tillbaka på 2014 års nivåer.
Citera
2026-09-15, 19:10
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Ulf Kristersson vill inte vara med om inte han får vara statsminister, så han lär avgå av den anledningen för han är en liten skit som vill bestämma och hävda sig.

Jimmie Åkesson tror jag har vart med så länge nu att han inte orkar med ytterligare fyra år.

Eller vad tror ni?
Kristersson har bäst chans att bli statsminister och kommer troligtvis släppas fram (eller iaf inte bli nedröstad) av C.
För att C ska rösta emot (vilket krävs i en negativ parlamentarism) så behöver Maggan göra kraftiga eftergifter som V i sin tur inte kan godkänna och då är cirkusen tillbaka på ruta 1.

Jag tror Ulf kommer bli talmannens första val efter sondering så därför lär han inte avgå innan en regering med en statsminister är tillsatt.
Hittar de ingen på fyra försök är det omval och då avgår nog Ulf endast om det är taktiskt för M att byta inför omvalet.

Personligen tror jag Maggan avgår efter det genomusla valresultat de har presterat.
Jimmie kommer eventuellt avgå av samma skäl samt att deras resultat är lika uselt.
Citera
2026-09-15, 19:11
Medlem
Dimpens avatar
Citat:

Eller vad tror ni?
"Känns" som.... Vad du "känner" är inte tillräckligt som diskussionsunderlag.... Så rubriken behöver justeras men trådstarten var ok 😊
Citera
2026-09-15, 19:14
Medlem
lakritcs avatar
Moderaterna kommer att låta UK fortsätta. Så fungerar det hos dem såvida vi inte talar om rent katastrofala utfall. Topparna är kompisar och bestämmer tillsammans.

Vinner Tidö så kör nog Åkesson på, annars är det mer tveksamt.

Undrar om inte Magdalena Andersson kan vara en starkare kandidat vid förlust för oppositionen.
Citera
2026-09-15, 19:17
Medlem
Onanikrems avatar
Åkeson siktar mot toppen. När han är är han nog nöjd.

Som Topic skulle jag säga Kristersson. han börjar bli gammal och det går inte hans väg valmässigt.
Citera
2026-09-15, 19:40
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
"Känns" som.... Vad du "känner" är inte tillräckligt som diskussionsunderlag.... Så rubriken behöver justeras men trådstarten var ok 😊

Nej eftersom jag skrev varför jag känner så. Du däremot tillför inte ett piss till diskussionen. Du kan avgå från forumet.
Citera
2026-09-15, 19:53
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Åkeson siktar mot toppen. När han är är han nog nöjd.

Som Topic skulle jag säga Kristersson. han börjar bli gammal och det går inte hans väg valmässigt.

Tror Åkesson riskerar krokna innan, nu gick ju SD bakåt och inte framåt som dom vant sig vid och det är fortfarande inte aktuellt med att dom ska få sitta i en regering.
Citera
2026-09-15, 20:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Tror Åkesson riskerar krokna innan, nu gick ju SD bakåt och inte framåt som dom vant sig vid och det är fortfarande inte aktuellt med att dom ska få sitta i en regering.
Kan så vara, men tror han har ett mål, man brukar sätt mål som man senare genomför. I princip varje vecka sätter jag mål för vad jag skall genomföra. I Åkessons fall är det kanske svårt då han inte kan genomföra sina mål utan hjälp utifrån. Har du inga mål har du inget liv. Sikta högt, skjut rakt så når du ditt mål.
Citera
2026-09-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan så vara, men tror han har ett mål, man brukar sätt mål som man senare genomför. I princip varje vecka sätter jag mål för vad jag skall genomföra. I Åkessons fall är det kanske svårt då han inte kan genomföra sina mål utan hjälp utifrån. Har du inga mål har du inget liv. Sikta högt, skjut rakt så når du ditt mål.
Viktigt är även delmål, typ riksdagen, samarbete med regering, ingår i regering sedan statsminister.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in