2026-09-15, 20:10
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan så vara, men tror han har ett mål, man brukar sätt mål som man senare genomför. I princip varje vecka sätter jag mål för vad jag skall genomföra. I Åkessons fall är det kanske svårt då han inte kan genomföra sina mål utan hjälp utifrån. Har du inga mål har du inget liv. Sikta högt, skjut rakt så når du ditt mål.

du passerade ju 20 000 inlägg nyligen!
Citera
2026-09-15, 20:21
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Jamen visst! Grattis till mig då! Vill du veta varför? Jag gillar mer att debattera med rysshoror, vänsterpartister, bögar, gamla nynazister och dig käre Straminsky än jag gillar att se på TV. En del av er svarar ju tillbaka, det gör inte tv-jäveln.

Så är det att bli gammal, har kärring men hon är mindre road av mina utlägg så ni får dem i stället. Bit ihop och se glad ut, det blir sämre i morgon i alla fall,
Citera
2026-09-15, 20:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Borde kanske byta konto? är väl någon jävla inventarier här snart? En del byter ju konto då och då. Valde att få respekt eller förakt för det jag har.
Citera
2026-09-15, 20:29
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Jamen visst! Grattis till mig då! Vill du veta varför? Jag gillar mer att debattera med rysshoror, vänsterpartister, bögar, gamla nynazister och dig käre Straminsky än jag gillar att se på TV. En del av er svarar ju tillbaka, det gör inte tv-jäveln.

Så är det att bli gammal, har kärring men hon är mindre road av mina utlägg så ni får dem i stället. Bit ihop och se glad ut, det blir sämre i morgon i alla fall,

Det är bra, jag skriver också hellre här än ser på tv
Citera
2026-09-15, 20:46
Medlem
Det är väl solklart att Maggan ryker. Sossarna borde bytt ut henne för länge sen.
Citera
2026-09-15, 20:56
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Nej eftersom jag skrev varför jag känner så. Du däremot tillför inte ett piss till diskussionen. Du kan avgå från forumet.
Känslor är inget som tillför något till en seriös diskussion. Ska det diskuteras vad du känner eller vilka partiledare som kan komma att avgå?
Senast redigerad av Dimpen 2026-09-15 kl. 20:59.
Citera
2026-09-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessimistkonsulten
Det är väl solklart att Maggan ryker. Sossarna borde bytt ut henne för länge sen.

Njae. Två månader innan valet hade hon skyhögt förtroende. Sedan sabbade Sossarna för sig själva genom att iscensätta den sämsta valkampanjen någonsin. Maggan är det inget fel på men de som satte ihop valkampanjen borde få gå om lekis.
Citera
2026-09-15, 21:06
Medlem
Varför skulle UK avgå när det är Åkesson som har sänkt tidö?
Citera
2026-09-15, 22:50
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Magdalena avgår eller blir avsatt på kongressen då Ulf kommer tolereras vid statsministervalet innan talmansrundor startar, därför Baudin är ute å kräver avgång.

Gången är så här:
Om vänsterns majoritet står sig, så kommer talmannen att ge Magdalena A i uppdrag att försöka bilda regering. Hon kommer troligen att få någon vecka på sig. Misslyckas hon, går frågan till Kristersson.
Misslyckas även han, då väntar s k talmansrundor.

Formellt skulle partiledaren för det tredje största partiet kunna tillfrågas, men om det sker kommer Åkesson naturligtvis att tacka nej. Han inser ju att inte bara vänstern, utan även hans kompisar på högersidan kommer att rösta nej.

Hur ska Kristersson kunna bli vald vid en statsministeromröstning om vänstern fortfarande har majoritet?
S,V, MP,C kommer att rösta nej.
Citera
2026-09-15, 22:52
Medlem
Magda.
Citera
2026-09-15, 22:54
Medlem
Ganonitos avatar
Åkesson kommer aldrig att avgå innan han antingen haft en ministerpost eller fyllt 50 så att han kan kvalificera sig för riksdagspension så räkna med att han kommer att sitta kvar åtminstone till 2029. Då har han varit partiledare längre än Tage Erlander.
Citera
2026-09-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Gången är så här:
Om vänsterns majoritet står sig, så kommer talmannen att ge Magdalena A i uppdrag att försöka bilda regering. Hon kommer troligen att få någon vecka på sig. Misslyckas hon, går frågan till Kristersson.
Misslyckas även han, då väntar s k talmansrundor.

Formellt skulle partiledaren för det tredje största partiet kunna tillfrågas, men om det sker kommer Åkesson naturligtvis att tacka nej. Han inser ju att inte bara vänstern, utan även hans kompisar på högersidan kommer att rösta nej.

Hur ska Kristersson kunna bli vald vid en statsministeromröstning om vänstern fortfarande har majoritet?
S,V, MP,C kommer att rösta nej.
Man börjar med misstroende mot sittande statsminister och där kan C trycka gult, tolerera, då dom har bättre ekonomisk politik för C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in