2026-09-15, 16:04
Avslutad
Flera gånger när jag har kommit tillbaka till min lägenhet i ett flerbostadshus med hyresrätter har jag varit med om att en granne står framför portkodslåset på ett sätt som gör att man inte kan komma in i trapphuset.

I det här huset måste man slå in en kod för att komma in i trapphuset. Om någon står framför låset och blockerar det går det därför inte att komma in.

Det här har hänt flera gånger, även mitt på dagen.

Min fråga är: Hur är det tänkt att andra boende ska kunna komma in i trapphuset och till sina lägenheter om någon står framför porten och blockerar kodlåset?

Är detta något som fler har varit med om?
2026-09-15, 16:05
Medlem
Du kan kanske be att personen flyttar på sig?
2026-09-15, 16:06
Medlem
Matadhamsters avatar
Du får väl be personen flytta på sig som de flesta av oss skulle göra om vi inte kom fram som vi ska.
2026-09-15, 16:07
Medlem
J.Doessons avatar
Ja be personen flytta på sig. Är det nån boende i huset som har glömt bort koden?
2026-09-15, 16:09
Medlem
Bara att knuffa personen åt sidan och med en irriterad röst uttrycka "flytta på dig".
2026-09-15, 16:10
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet2026
Flera gånger när jag har kommit tillbaka till min lägenhet i ett flerbostadshus med hyresrätter har jag varit med om att en granne står framför portkodslåset på ett sätt som gör att man inte kan komma in i trapphuset.

I det här huset måste man slå in en kod för att komma in i trapphuset. Om någon står framför låset och blockerar det går det därför inte att komma in.

Det här har hänt flera gånger, även mitt på dagen.

Min fråga är: Hur är det tänkt att andra boende ska kunna komma in i trapphuset och till sina lägenheter om någon står framför porten och blockerar kodlåset?

Är detta något som fler har varit med om?

Nej det har aldrig hänt, man måste vara en komplett fitta för att inte våga fråga om personen kan flytta sig så man kan komma in. Skulle han fortsatt vägra flytta sig så är det läge att gå därifrån och ringa polisen och lägga in ett klagomål till hyresvärden för att få den förmodade kaosblatten vräkt.
2026-09-15, 16:14
Medlem
Sladdsnuss avatar
Sluta vara så svennig och tro att alla kan läsa dina sjuka konsensustankar.
Be först snällt och om det inte fungerar så säg till för farao.
2026-09-15, 16:16
Medlem
Citat:

Du verkar ha knepiga grannar: (FB) Grannen går aldrig ut och är isolerad från omgivningen
2026-09-15, 16:19
Medlem
2560ps avatar
Vad gör de framför kodlåset om de inte ska slå in koden? Var bor du egentligen i för område?
2026-09-15, 16:24
Medlem
One2Manys avatar
Tredje gången du skapar den här tråden, shit for brains.
2026-09-15, 16:27
Medlem
Citat:

Den frågan får du väl ställa till den som blockerar?
Hur tänker du dig att någon annan skulle "har tänkt" hur detta ska gå till?
2026-09-15, 16:37
Medlem
Då gör du som vilken annan människa som helst och slår in knäskålarna på horungen med ett järnrör

Eller just det, du är en liten bögig vänsterfjolla.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in