2026-09-15, 12:22
Medlem
PierreValdezs avatar
Nu har vi det svart på vitt. 82% valde att inte lägga sin röst på ett invandringskritiskt parti.

Istället vill de ha mer av det samma. Och till och med snabbspår för utfärdandet av nya medborgarskap som till exempel M gick till val på.

Vad säger flashback om det här faktumet?
Citera
2026-09-15, 12:24
Medlem
Straminskys avatar
Finns bara en sak att säga om det! Låt oss utvandra till ett land som inte tar emot invandrare!!!
Citera
2026-09-15, 12:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Finns bara en sak att säga om det! Låt oss utvandra till ett land som inte tar emot invandrare!!!

Och hur ska du komma in i det landet då?
Citera
2026-09-15, 12:27
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky

Du menar väl ett land som inte är fyllt av araber och negrer?
Citera
2026-09-15, 12:30
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Jag röstade emot massinvandring, jag röstade på V. Hade jag röstat på Åkesson hade vi nog fått 300k nya svenskar kommande mandatperiod
Citera
2026-09-15, 12:30
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
Nu har vi det svart på vitt. 82% valde att inte lägga sin röst på ett invandringskritiskt parti.

Istället vill de ha mer av det samma. Och till och med snabbspår för utfärdandet av nya medborgarskap som till exempel M gick till val på.

Vad säger flashback om det här faktumet?
Det är inget faktum. Att inte vilja slänga ut alla invandrare är inte att vara för massinvandring.
Citera
2026-09-15, 12:32
Medlem
Bassplays avatar
Har inte alkisMaggan sagt att S vill föra en stram migrationspolitik?
Citera
2026-09-15, 12:39
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det är inget faktum. Att inte vilja slänga ut alla invandrare är inte att vara för massinvandring.
Fast i Sveriges fall är det verkligen så eftersom vårt land så fullständigt förändrats av senaste 30 årens invandring. Vill man behålla dagens status que (eller mer realistiska välkomna cirka 100 000 nya invandrare per år framgent) så vad är man då om inte för massinvandring?
Citera
2026-09-15, 12:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Har inte alkisMaggan sagt att S vill föra en stram migrationspolitik?
Gissa vilka som kommer sitta i hennes knä närmaste fyra åren om olyckan slår till? Vad Maggan vill spelar ingen roll för Miljöpartiet. De har suttit i flera regeringars knän och vet precis hur de skall få sin vilja igenom.
Citera
2026-09-15, 12:51
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Jag röstade emot massinvandring, jag röstade på V. Hade jag röstat på Åkesson hade vi nog fått 300k nya svenskar kommande mandatperiod
Du menar att V har blivit ett arbetarparti igen? Var har du hört detta?
Citera
2026-09-15, 13:05
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast i Sveriges fall är det verkligen så eftersom vårt land så fullständigt förändrats av senaste 30 årens invandring. Vill man behålla dagens status que (eller mer realistiska välkomna cirka 100 000 nya invandrare per år framgent) så vad är man då om inte för massinvandring?
Massinvandring? 2025 invandrade 89434 personer. Antalet utvandrare var 77483. En differens på 11951 personer. En ökning av befolkningen jämfört med i juli i år med 0,11 procent. Och av de som invandrade 2025 var 12645 födda i Sverige. Men, hey, detta är ju bara fakta från SCB, skit i den. Om det känns som att vi har massinvandring, go for it!
Citera
2026-09-15, 13:09
Medlem
Roidberts avatar
Även sossarna är för en restriktiv invandringspolitik sedan Löfven. Jag tror inte att mycket kommer att ändras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in