2026-09-15, 10:31
Medlem
Då Stefan Löfven,Annie Lööf,Gustaf Fridolin etc har avgår brukar partiledare ge ett tacktal till den som avgår och presenter brukar vara förekommande om det så handlar om basala gåvor som korv, osthyvel, tavlor etc.

Den dagen då Jimmie avgår som partiledare ställer jag mig tveksam om några partiledare kommer att ge honom ett tacktal och presenter. Tidöpartierna är högst troligt det kommer att ske men ställer mig tveksam om det röd-gröna gör det och framförallt Nooshi och Magdalena.

Vad tror ni?
Citera
2026-09-15, 10:39
Medlem
Niggerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Då Stefan Löfven,Annie Lööf,Gustaf Fridolin etc har avgår brukar partiledare ge ett tacktal till den som avgår och presenter brukar vara förekommande om det så handlar om basala gåvor som korv, osthyvel, tavlor etc.

Den dagen då Jimmie avgår som partiledare ställer jag mig tveksam om några partiledare kommer att ge honom ett tacktal och presenter. Tidöpartierna är högst troligt det kommer att ske men ställer mig tveksam om det röd-gröna gör det och framförallt Nooshi och Magdalena.

Vad tror ni?
Nej, det kommer dom inte. Dom är för oprofessionella och dumma i huvudet för det.
Citera
2026-09-15, 10:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Vad tror ni?
Har svårt att se det blir några tacktal och presenter från de rödgröna vid en eventuell avgång. Men man vet ju aldrig vad som händer bakom kulisserna? Kanske är han bästis med Nooshi när ridån gått ned? Tidösidan är väl troligare att det blir någon form av avtackning om konsultationen håller tills dess? Kanske han får ett par nya strumpor (i stället för de han hade på omslaget till sin bok)

Hoppas han sitter kvar länge än!
Citera
2026-09-15, 11:01
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har svårt att se det blir några tacktal och presenter från de rödgröna vid en eventuell avgång. Men man vet ju aldrig vad som händer bakom kulisserna? Kanske är han bästis med Nooshi när ridån gått ned? Tidösidan är väl troligare att det blir någon form av avtackning om konsultationen håller tills dess? Kanske han får ett par nya strumpor (i stället för de han hade på omslaget till sin bok)

Hoppas han sitter kvar länge än!

Man tackade av Reinfeldt från den rödgröna sidan så ser inte varför man inte skulle göra samma med Jimmie, iofs han skulle väl inte ens orka åka dit 93%-mannen
Citera
2026-09-15, 11:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Man tackade av Reinfeldt från den rödgröna sidan så ser inte varför man inte skulle göra samma med Jimmie, iofs han skulle väl inte ens orka åka dit 93%-mannen
Var nog inte lika hårda ord mellan Reinfeldt och vänstersidan då som det är nu mellan Åkesson och vänstersidan. Maggan kommer aldrig förlåta honom för han stulit sossarnas väljarbas.

Men som jag också skrev. Ingen vet vad som händer i kulisserna?
Citera
2026-09-15, 11:07
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var nog inte lika hårda ord mellan Reinfeldt och vänstersidan då som det är nu mellan Åkesson och vänstersidan. Maggan kommer aldrig förlåta honom för han stulit sossarnas väljarbas.

Men som jag också skrev. Ingen vet vad som händer i kulisserna?

Båda backade uppenbarligen, så vart tog dem vägen är en större fråga
Citera
2026-09-15, 11:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Båda backade uppenbarligen, så vart tog dem vägen är en större fråga
Maggan tappade till Vänsterpartiet. SD valde nog ett flertal att stödrösta på Liberalerna, tanken gick även genom mitt hufud men jag besinnade mig.
Citera
2026-09-15, 11:43
Medlem
stpungens avatar
JÅ är fortfarande ung, Magda kommer avgå mkt tidigare än Åkesson kanske redan under vintern om hon misslyckas med regeringsbildningen, hon är snart 60 år och gammal och sliten..Dadgostar kommer säkert att avtacka Åkesson den dagen han avgår, hon är smart och proffsig, inte alls som magda
Citera
2026-09-15, 13:43
Medlem
Tranquility Bass avatar
Nu är inte ålder allt utan det som är mest slitsamt är att sitta som partiledare länge, Å har redan suttit längst av alla nuvarande partiledare. Tror nog han avgår under denna mandatperiod om han inte får vara med och bilda regering.
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
JÅ är fortfarande ung, Magda kommer avgå mkt tidigare än Åkesson kanske redan under vintern om hon misslyckas med regeringsbildningen, hon är snart 60 år och gammal och sliten..Dadgostar kommer säkert att avtacka Åkesson den dagen han avgår, hon är smart och proffsig, inte alls som magda
Citera
2026-09-15, 13:58
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Nu är inte ålder allt utan det som är mest slitsamt är att sitta som partiledare länge, Å har redan suttit längst av alla nuvarande partiledare. Tror nog han avgår under denna mandatperiod om han inte får vara med och bilda regering.
Fast under nästan alla år har han och partiet haft medvind, valresultatet i år är detsamma som valet 2018 som beskrevs som ett succéval, så jag gissar att han försöker några fler val, partiet är fortfarande större än V och MP tillsammans och också större än dom liberala partierna L och C tillsammans, så det är ingen katastrof, bara en svacka…men vi får väl se, om nergången fortsätter kanske han tröttnar,
Citera
2026-09-15, 16:04
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
En barnunge som bara stör partiledardebatterna?

Ja vilken proffs.

För att du är kommunist och vill mörda alla som inte förstått dig så innebär det inte att alla andra kommunister är goda.
Citera
2026-09-15, 16:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Vad tror ni?
Naturligtvis kommer de andra partiledarna att avtacka Jimmie.

Det är nog omöjligt att vara partiledare om man inte kan skilja mellan sak och person.
T ex är Carl Bildt och Gudrun Schyman vänner privat. Gudrun har berättat om hur Carl stöttade henne när hon kämpade med alkoholismen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in