2026-09-14, 15:03
Medlem
TheSamePersons avatar
För ett par månader sen lade Nyans partiledare ut en bild där det stod ungefär ”SD, utmana inte vårt tålamod”. Jag mådde illa av det. Eller var det avund? En opportunist som talar i muslimernas namn och tror att han företräder oss alla.

Nu när valet är över kan man inte längre blunda för att Jimmie faktiskt hade rätt på en punkt: det var muslimerna som avgjorde det. Jag skiter i V och MP och deras interna käbbel, det angår inte mig. Men det här valet kändes som att välja mellan pest och kolera.
Å ena sidan de som vill att barn ska byta kön redan innan de är födda. Å andra sidan Jomshof och Måwe (jag vet att hon inte är SDare) som ger intrycket att de helst skulle bränna muslimer om de fick bestämma. Jag vet inte om SD själva kommer fram till det här, men Jomshofs retorik har bidragit till att valet gick förlorat. Inte ens alla svenskar vill höra den sortens språk. Muslimer ännu mindre.

Så SD: släng alla andra analyser och rapporter. Fokusera på det här istället. Kasta ut Jomshof och mjukna upp retoriken mot muslimer. 99 procent eller mer vill bara leva vanliga liv. Inget mer, inget mindre. Ingen plan på att ta över Sverige eller infiltrera makten. De få som låter så är opportunister som jagar en fet lön. Ge dem 50k i månaden så släpper de alla sina stora drömmar på en gång.

Hur stor påverkan har Jomshofs retorik haft på SD urusla valresultat?
Citera
2026-09-14, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
För ett par månader sen lade Nyans partiledare ut en bild där det stod ungefär ”SD, utmana inte vårt tålamod”. Jag mådde illa av det. Eller var det avund? En opportunist som talar i muslimernas namn och tror att han företräder oss alla.

Nu när valet är över kan man inte längre blunda för att Jimmie faktiskt hade rätt på en punkt: det var muslimerna som avgjorde det. Jag skiter i V och MP och deras interna käbbel, det angår inte mig. Men det här valet kändes som att välja mellan pest och kolera.
Å ena sidan de som vill att barn ska byta kön redan innan de är födda. Å andra sidan Jomshof och Måwe (jag vet att hon inte är SDare) som ger intrycket att de helst skulle bränna muslimer om de fick bestämma. Jag vet inte om SD själva kommer fram till det här, men Jomshofs retorik har bidragit till att valet gick förlorat. Inte ens alla svenskar vill höra den sortens språk. Muslimer ännu mindre.

Så SD: släng alla andra analyser och rapporter. Fokusera på det här istället. Kasta ut Jomshof och mjukna upp retoriken mot muslimer. 99 procent eller mer vill bara leva vanliga liv. Inget mer, inget mindre. Ingen plan på att ta över Sverige eller infiltrera makten. De få som låter så är opportunister som jagar en fet lön. Ge dem 50k i månaden så släpper de alla sina stora drömmar på en gång.

minimal skulle jag säga det är andra faktorer som väger tyngre till förlusten.
Citera
2026-09-14, 15:16
Medlem
Hannitys avatar
Fast den där retoriken är ju inte ny. Alla vet redan att SD "hatar" muslimer och vill riva moskeer. Tror det har mer att göra med att Moderaterna och KD har snott Sverigedemokraternas migrations- och kriminalpolitik. Då väljer många att hellre rösta på de gamla partierna istället. Man vill inte ha SD-troll som Tobbe Andersson och gänget som ministrar.
Citera
2026-09-14, 15:19
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Eh, Jomshofs retorik är SDs politik...
Ni vet partiet som startades av....
Citera
2026-09-14, 15:25
Medlem
Nja, det kanske är för hårt att säga att han orsakade valförlusten. Jag skulle säga att SD som parti är anledningen till att högern förlorade valet. Väldigt många väljare ogillar SD starkt, och således tappar partier som vill sitta i regering med dem, alternativt att en del röstar på andra partier.

Ta tex Moderaterna som gick framåt. Nog hade de kunnat få fler röster om de inte ville ha SD i en regering. Jag är själv övertygad om att SD är högerns enskilt största problem, samtidigt behövs de för att bilda en borgerlig regering. Det här gäller även inför nästa val. Går du till val med SD som regeringspartner får du vara beredd på att en hel del väljer att inte rösta på dig.

Jag tror dessutom det hade varit osmart att dumpa Jomshof. Han tilltalar både de som är lite mer extrema i sina åsikter, plus rena rasister. Denna väljargrupp behöver SD, oavsett om de vill kännas vid den eller inte. Det kan knappast framstå som en hemlighet att säkert 5% av SDs röster kommer från rasister som ogillar alla som inte är vita. Åker Jomshof ut riskerar SD att tappa en del av denna grupp.

Det här säger jag som röstat på SD 2018, 2022 och nu 2026.
Citera
2026-09-14, 15:34
Medlem
Känner muslimer som röster på SD, trots Jomshof. Sen känner jag muslimer som ironiskt skoja om det men jag tror inte dom röstar på SD, dom tycker det bara kul att skoja om det.

Det är ganska riskfritt för muslimer att rösta på SD. Klarar man av retoriken att SD ser muslimer som ett hot så är det ganska lugnt för muslimer att rösta på SD. Många muslimer vill ha trygghet dom vill också att andra muslimer och invandrare ska integreras så att dom slipper ta ansvar för vad andra skitmuslimer gör. Inga skötsamma muslimer kommer bli utsparkade, bara vänster som sprider detta dynga. Vilket jag får höra hela tiden bland muslimer när dom skoja om SD. Dom tror ju på fullaste allvar att det dom kommer bli utsparkade om SD får makten.

Jag gled runt lite och kollade på kända invandrar förorter, det är ganska många invandrare som röstar på SD. Men det är klart vissa av dessa förorter har 94% S och V som delar. Jag såg 2 förorter där mer än 50% röstade på V. Det där var otäckt på riktigt, kommunism har ju bevisligen aldrig funkat så varför envisas man.
Jag undrar har SD några representanter där överhuvudtaget eller har dom gett upp dessa områden?
Glömmer aldrig den SD invandraren Issa från Angered som blev utlurad från sin lägenhet och attackerad av ett stort antal människor samt fick en kniv i sig, efter den attacken så valde han istället att hata SD.
Citera
2026-09-14, 15:46
Medlem
Jag tror att en stor anledning är SD-rösterna blev highjackade & gavs bort till Ulf Kristersson Pysslings parti. Jag, t.ex. röstade på SD & inte alls på M, ändå gick min röst dit, efter att Jimmy genast ställde sej som en saab för muddarna...
Citera
2026-09-14, 16:38
Medlem
Al-Akhdars avatar
Jag förstår ilskan och rädslan i det Jomshof sprider särskilt när människor talar om muslimer som om vi vore ett hot. Men vi behöver akta oss för att själva fastna i förakt och generaliseringar. En partiledare kan bära hela sanningen om hur människor är eller inte är. Svara på den typen av hatretorik med värdighet, lugn och konkret medmänsklighet. Då blir det svårare för andra att göra muslimer till syndabockar.

Vi ser nu efter valet att Sverige har valt bort hatet. De som känner en muslim kan tycka illa om våra seder, våra kläder, vår religion men de kommer ihåg våra goda och rättfärdiga handlingar.

Att vara muslim är inte bara att agera etiskt, moraliskt men också rätt i lag.

Allahu akbar, Gud är stor!
Citera
2026-09-14, 16:44
Medlem
Det är ju bara så invandrare som Måwe och Jomshof uppenbarligen har mycket svårt att anpassa sig till svenska vanor. Och de som ändå har haft så lång tid på sig att försöka anpassa sig och ändå inte klarat av det, borde skickas hem till sina hemländer.
Citera
2026-09-14, 17:51
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ja, för utan Jömshof skulle ts röstat på SD med trådstarter som:

Vad skulle Jimmie Åkesson vara utan den muslimska invandringen? (5)

Varken islam eller muslimerna är kärnan i problemet. Här är ett bevis! (2)

Idag för 14 år sedan mördade Sarkozy och väst Gaddafi (7)

Skulle en halal kursgård fungera? (2)

Är man dum och obildad om man säger "kolla de muslimska länderna"? (3)
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=1357919

Som ni märker skulle ts röstat på SD om det inte var för Jomshof
Citera
2026-09-14, 18:38
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson

Ditt förslag är alltså att betala kackerlackorna 50 000 kronor i månaden för att inte kaoza.
Vad händer när Abdulla inte är nöjd med det den begränsningen i apanaget?
Jag vill också ha 50 000 i månaden för att göra absolut ingenting, annars blir jag kanske arg.
Ta en sväng förbi närmaste repslagare och fråga om han bjuckar på en stump.
Citera
2026-09-14, 18:45
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Han är ett stort sänke för SD, en så obehaglig människa vinner inga röster!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in