Citat:
Ursprungligen postat av
TheSamePerson
För ett par månader sen lade Nyans partiledare ut en bild där det stod ungefär ”SD, utmana inte vårt tålamod”. Jag mådde illa av det. Eller var det avund? En opportunist som talar i muslimernas namn och tror att han företräder oss alla.
Nu när valet är över kan man inte längre blunda för att Jimmie faktiskt hade rätt på en punkt: det var muslimerna som avgjorde det. Jag skiter i V och MP och deras interna käbbel, det angår inte mig. Men det här valet kändes som att välja mellan pest och kolera.
Å ena sidan de som vill att barn ska byta kön redan innan de är födda. Å andra sidan Jomshof och Måwe (jag vet att hon inte är SDare) som ger intrycket att de helst skulle bränna muslimer om de fick bestämma. Jag vet inte om SD själva kommer fram till det här, men Jomshofs retorik har bidragit till att valet gick förlorat. Inte ens alla svenskar vill höra den sortens språk. Muslimer ännu mindre.
Så SD: släng alla andra analyser och rapporter. Fokusera på det här istället. Kasta ut Jomshof och mjukna upp retoriken mot muslimer. 99 procent eller mer vill bara leva vanliga liv. Inget mer, inget mindre. Ingen plan på att ta över Sverige eller infiltrera makten. De få som låter så är opportunister som jagar en fet lön. Ge dem 50k i månaden så släpper de alla sina stora drömmar på en gång.
Hur stor påverkan har Jomshofs retorik haft på SD urusla valresultat?
Ditt förslag är alltså att betala kackerlackorna 50 000 kronor i månaden för att inte kaoza.
Vad händer när Abdulla inte är nöjd med det den begränsningen i apanaget?
Jag vill också ha 50 000 i månaden för att göra absolut ingenting, annars blir jag kanske arg.
Ta en sväng förbi närmaste repslagare och fråga om han bjuckar på en stump.