2026-09-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Är så jävla trött på äckliga parasiter som lever på oss som faktiskt bidrar till landet. Att dom dessutom ska få en del av MINA pengar jag slitit arslet för menas dom/du sitter o spelar hela dagarna o glor tiktok och ljuger om att du ör förståndshandikappad för att få in flera tusen av MINA pengar varje månad
Håller med helt, de har levt på bidrag så länge att de tar dem för givet nu. De tror att en skattesänkning är en subvention. Ibland undrar man om det behövs ett storkrig eller motsvarande katastrof där det blir riktigt kärvt några år så parasiterna får lära sig den hårda vägen att inte bita handen som föder en.
Citera
2026-09-14, 22:05
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Att vara beroende av soc är nog allt annat än kul. Eller hur. Att ha människor levande i kåkstäder och i tält är inget för oss i Sverige. Därför har vi hellre socfall i Sverige. Varsågod, det var inte jag som kom på det men det är en bättre lösning.

Och jag och alla arbetar ska stå för det? GLÖM DET.

Återigen. Du gnäller på 100l skattefri bensin, för du inte får nåt för det som ej kör bil?

Vad får jag som hårt arbetande man genom att betala dig och andra äckliga parasitera socbidrag och andra bidrag? Som sagt även om du jobbar som mcdonalds tönt o betalar 3000 i skatt får du ändå en del av kakan pga bidrag din äckliga parasit jävla sverigehatare!!!!!!!

Sånna som dig ska inte ha ett skit
Ni ska max ha 10% av er skatt i bidrag och samma med oss höginkomsttagare.

Rättvist? JA!
Citera
2026-09-14, 22:07
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Håller med helt, de har levt på bidrag så länge att de tar dem för givet nu. De tror att en skattesänkning är en subvention. Ibland undrar man om det behövs ett storkrig eller motsvarande katastrof där det blir riktigt kärvt några år så parasiterna får lära sig den hårda vägen att inte bita handen som föder en.

Dom är sveriges fiender. Jävla as!

Gråter att skatt sänks på bensin för att dom får mindre i bidrag tex.. MEN VEM FAN BETALAR BIDRAGEN? Jo de som har råd med bil. Äckligt så sjukt vidrigt. Vill slita käken av sånna gamar
Citera
2026-09-15, 08:05
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Israel, va? Israel är ett litet land långt bort, de enda demokratin i mellanöstern. Varför skulle någon som inte är muslim ha något emot just detta stackars lilla land som kämpar på modigt mot islam?

ÅK HEM, MUSLIM! Och du kan sluta låtsas.

Vi har inget med det skitlandet eller resten av mellanöstern att göra.

Du kanske inte missade varför jimmy tappar röster? För ingen gillar det landet.
Citera
2026-09-15, 09:32
Medlem
Citat:
Hälften vill bara bry sig om fattiga och invandrare samt stöd till andra länder

Hälften vill bara bry sig om rika och israel

Varför samarbetar man inte och istället bara bryr sig om de som faktiskt bor i sverige?

Enkelt
Alla oavsett ska skatta lika mycket som grund.
Sen kan man få välja o skatta mer för att få ta vara på mer förmåner, tex gratis skolgång, gratis sjukvård, gratis tandvård mm.
Gratis menar jag alltså att man ej ska betala de 2-400kr för läkarbesök tex.

Tanka för 100 liter i månaden skattefritt
Därefter så läggs skatten på allt över 100liter

Fängsla varenda kriminell och skicka hem.

Finns väl inte en jäkel som kan vara emot dessa ideer? Eller?

Samarbeta och återta sverige.
Inför svenska fina skolavslutningar med nationalsång mm.

Återgå till sent 80, tidigt 90 tal tack!
Din rubrik verkade lovande men din trådstart handlade om annat.
Så, jag väljer din rubrik samt din sista mening.
Din sista mening låter toppen. Då hade vi massinvandring och en politik som integrerade invandrarna. Massor av människor du inte tänker på i dag. Vi var ett öppet samhälle där vi tog till oss nya influenser genom invandringen. Blev vi sjuka eller förlorade arbetet så tog vi hand om varandra. En sjuk person fick en frikostig sjukpension så en ung och frisk människa fick det jobbet.
Vi jobbade även mot kriminaliteten och då, precis som nu kunde vi inte vinna över den.
Hells Angles och Bandidos både bombade och sköt friskt.
Kul att du vill ha tillbaka det gamla Sverige.

Men varför inte partier samarbetar?
Ganska enkelt. På den tiden du glorifierar så hade politikerna respekt för varandra. De hade respekt för pressen. De hade respekt för hela väljarkåren.
Borgarna och Sossarna tog valförlusterna och samarbetade utifrån de mandat man hade fått av folket eftersom Sverige var viktigare än partiet. Lönen fick man på valdagen.
I dag har man låst fast sig i block där det är viktigare att försöka förstöra för motståndaren än att göra det bra för befolkningen.
Ett tydligt exempel på det är att Uffe redan stängt dörren för blocköverskridande överenskommelser i sakfrågor.
Citera
2026-09-15, 09:50
Medlem
Belters avatar
Citat:
Och jag och alla arbetar ska stå för det? GLÖM DET.

Återigen. Du gnäller på 100l skattefri bensin, för du inte får nåt för det som ej kör bil?

Vad får jag som hårt arbetande man genom att betala dig och andra äckliga parasitera socbidrag och andra bidrag?
Det är nog bra att det finns något som fångar upp stöten när du själv blir drabbad. Tänk på det och var inte så grinig för att du måste jobba hårt. Det är många som tvingats till det. Så det är inte synd om dig, som du verkar tycka.
Citera
2026-09-15, 09:53
Medlem
Det finns bara en fabrik och alla fick inte plats eftersom det tar månader för röret att gå sönder dvs en svetsare som knappt gör något och 5 arbetslösa som måste ha bidrag.
Och svetsaren vill såklart åka gratis till sin fabrik där han sitter och väntar på att röret ska gå sönder.
Kriminalitet är väl mer en följd av dom som inte får plats måste ju hitta på något om dom kan.
Om dom inte får bidrag eller jobb?
Senast redigerad av troligengud 2026-09-15 kl. 09:56.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in