Citat:
Se det som exempel.
Ni förlorar ju inget på att inte tanka heller?
Vad vinner jag på att pengarna ska gä till socfall idag?
Skicka hem - till deras andra medborgarskap såklart.
Vi ska ju värna för sveriges bästa.
Hade inte haft hål i statskassan om vi inte skänkt pengar till mellanöstern tex.
Ni förlorar ju inget på att inte tanka heller?
Vad vinner jag på att pengarna ska gä till socfall idag?
Skicka hem - till deras andra medborgarskap såklart.
Vi ska ju värna för sveriges bästa.
Hade inte haft hål i statskassan om vi inte skänkt pengar till mellanöstern tex.
Ja alltså vi har en rätt bra stadskassa, låga skulder (som tyvärr kommer gå upp) och fram tills julklappsreformerna från när Tidölaget trodde dom skulle förlora så var finanserna bra. Vi har inte skänkt särdeles mycket "till mellanöstern" heller...
Men du menar att man ska skicka hem folk som har dubbla medborgarskap, även dom som man inte kan avsäga sig om man begår... vilken sorts brott hade du tänkt dig? Jag vill inte att folk med Svenskt medborgarskap ska kunna avsägas det eftersom det devalverar värdet för ett medborgarskap totalt. Speciellt om du inte kan, som i flera fall, avsäga dig andra medborgarskap. Vad händer om vi utvisar någon för ett trivialt brott till ett land denne aldrig vart bortom ettårs-åldern och där dom dör?
Men det här gäller alltså bara brottslingar som har dubbla medborgarskap vilket inte är en så stor andel ändå.
Känns inte som att värna om Sveriges bästa alls, bara hämndfantasier byggda på en väldigt knarrig grund?
Sen har vi ju enormt låg skatt på bensin idag. Om man kisar kan man gott kalla det subventioner till folk som köper bensin, räcker inte det? Jag menar visst, dom priserna kommer ju höjas (vem som än har makten pga EU dispens som går ut) men... det samma gäller ju din "100 liter" gräns?