2026-09-14, 08:33
Medlem
Connykrims avatar
Jag klarar ej magganhaggan som stadsminister.. finns inte på världskartan.

Vägrar ge 10000kr/mån av min lön till asylsökande och socfall

Dom ska bli rikare och jag fattigare.

Tror fler än jag känner så?

Så hur blir det omval?
Hur gör vi?
Valet måste fan ogiltighetsförklaras när 20% inte ens röstat?
Citera
2026-09-14, 08:35
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Förstår att du vill hitta en väg ut från mörkret men tyvärr ser jag inte att omval ännu är aktuellt. Det blir väl bara aktuellt om ingen lyckas bilda regering.
Citera
2026-09-14, 08:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim

Så hur blir det omval?
Hur gör vi?

Om talmannen kommer fram till att en fungerande regeringsbildning inte kommer gå att få till så blir det omval. Tror det bara är talmannen som kan utlysa omval men är inte helt säker.
Citera
2026-09-14, 08:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag tror att skulle det bli ett omval så skulle tidö tjäna på det då valdeltagandet säkerligen skulle sjunka och många invandrare som då röstar S och V inte skulle göra det igen.
Citera
2026-09-14, 08:38
Medlem
Noll chans skulle jag säga. Folket har sagt sitt. Fyra nyanser av brunt blev utkickade.
Citera
2026-09-14, 08:40
Medlem
triptykens avatar
Den som lever får se självklart, men tror det kommer ros i land ändå.

Sen vet man ju inte - Onsdagsrösterna kommer ju och det är så enormt snävt att ingen vet hundraprocentigt hur det ser ut. Men omval ska det enormt mycket till och blir det ett omval kan det göra att försprånget för vänstern dönar uppåt också. Man vet aldrig.

Samtidigt har ju L och Kd inte vart sena att flörta litet med S på sidan av, och en sorts absurd mittenkoalition kan ju också hända. S, Mp, Kd, L och C får egen majoritet. Samtidigt har S då ett jävla problem 2030 och Mp kommer man behöva övertyga på nåt sätt. Kd, L och C hade nog gillat det i alla fall.
Citera
2026-09-14, 08:45
Medlem
Citat:

Så hur blir det omval?
Hur gör vi?

Det gäller att vi hittar något kryphål. Hur kommer vi runt att strypa bidragen genom att ge bort mindre?

Ett alternativ där är som sagt att flytta utomlands och således betalar man ingen skatt i Sverige. Ju mindre intäkter de får här i Sverige ju bättre. Om väldigt väldigt många skulle flytta så skulle det kännas. De kan in hur många som helst men det är enbart utgifter. De får inte in lika mkt skatteintäkter.

Om man flyttar till Spanien tex så kan man under 6 år får planskatt på 24% upp till 6 miljoner kronor om året.
De har även ett bättre ISK där det är 0% i skatt tills dagen du tar ut.

Drömscenario om extremt många väljer att flytta och lämna den här regeringen i skiten
Citera
2026-09-14, 09:20
Medlem
RedXs avatar
Sannolikheten är jättelåg.

Dels för att de rödgröna nog förstår att uppsidan är större för Tidö än för deras egen del (de som röstat ”övrigt” väljer Tidö, svårt att få till samma entusiasm bland förortsväljarna en andra gång), och dels för att både C & V nog under en tid förstått att en variant av det här utfallet varit mest troligt.

Med andra ord; C och V kommer att knorra offentligt ett tag, så att de kan sälja in sin integritet till de egna väljarna, men till slut kommer man att släppa fram S+Mp till en minoritetsregering. ”Vi gör det här motvilligt, men vi tar ansvar för att vi ska få en regering utan rasister”.
Citera
2026-09-14, 09:26
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Så hur blir det omval?
Hur gör vi?
Tror tyvärr det blir maggan, C är inte att lita på alls, annie lööf påstod att hon hellre skulle ära upp en sko än bli polare med Steffe, men annie lööf ljög för alla väljare och blev polare med steffe.

C kommer än en gång att svika sina väljare.
Citera
2026-09-14, 09:38
Avstängd
Hade tidö gjort ett bättre jobb så hade det inte sett ur så här. För mycket stjäla från de fattiga och ge till de rika samt massa övervakning och kontroll och polisstaterier
Citera
2026-09-14, 09:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Sannolikheten är jättelåg.

Dels för att de rödgröna nog förstår att uppsidan är större för Tidö än för deras egen del (de som röstat ”övrigt” väljer Tidö, svårt att få till samma entusiasm bland förortsväljarna en andra gång), och dels för att både C & V nog under en tid förstått att en variant av det här utfallet varit mest troligt.

Med andra ord; C och V kommer att knorra offentligt ett tag, så att de kan sälja in sin integritet till de egna väljarna, men till slut kommer man att släppa fram S+Mp till en minoritetsregering. ”Vi gör det här motvilligt, men vi tar ansvar för att vi ska få en regering utan rasister”.

Det fetade, finns absolut en risk för det du skriver då hatet mot SD måste ses starkare mot folket än att de släpper sina andra röda linjer för att "rädda" sverige.
Även om det nu blir så så kommer det samtidigt inte bli en stadig och stark regering då mandaten är väldigt snäva och lyckas tidö få ett par personer att rösta för dem i en viktig fråga så kan det stjälpa hela skeppet.
Vi kommer ha fyra år av kaos och regeringsbildningen kommer säkerligen dra ut på tiden rejält innan någon av V eller C släpper sin linje.
Citera
2026-09-14, 09:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Hade tidö gjort ett bättre jobb så hade det inte sett ur så här. För mycket stjäla från de fattiga och ge till de rika samt massa övervakning och kontroll och polisstaterier

Övervakningen kommer sig från att vi släppt in mängder med invandrare och det är till stor del den rödgröna sidan som kämpat för det även om några från tidö hjälpt till.
Hade vi inte fått den mängden av invandrare som vi fick under kort tid så hade vi heller inte haft vissa lagar och regler som vi nu har fått.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in