2026-09-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är vad du tror, men du är kanske sverigedemokrat och har bättre insikt i partiet och det har kanske inte jag. Jag tror dock att en förlust av Åkesson skulle reducera SD till ett av alla småpartier.
Ja sannolikt är det ju så och det nog egentligen oavsett Åkesson eller inte.
SDs storhetstid är förbi och de är tydligt på väg mot samma nivå som C eller V inom 2-3 val max.
Citera
2026-09-14, 12:35
Medlem
Åkesson förtjänar att få sitta kvar så länge han själv vill.

Han såg onekligen lite trött ut när han talade igårkväll.

Ingen kommer utmana honom, så vitt han inte själv meddelar sin avgång.
Citera
2026-09-14, 12:35
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jimmie Åkesson blev för maktkåt helt enkelt. Han ville så gärna ha lite ministerposter. Han blev desperat att tidö skulle vinna. Tidö gick före Sd.
Fast utan Tidö är SD chanslösa så vad var fel med den taktiken tänker du egentligen? Ensam är inte stark i svensk politik eller ens någonstans normalt sett.
Citera
2026-09-14, 12:36
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Fast utan Tidö är SD chanslösa så vad var fel med den taktiken tänker du egentligen? Ensam är inte stark i svensk politik eller ens någonstans normalt sett.
Inget fel med taktiken om tidö vunnit. Nu förlorade tidö och Sd tappade.
Citera
2026-09-14, 13:15
Medlem
Folk som inget vet om SD.
SD är inget utan Jimmie Åkesson.
Jimmie Åkesson kan aldrig bli statsminister p.g.a sin tidigare utbrändhet.
Citera
2026-09-14, 13:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Hur är det inte Jimmies fel? Har han inget inflytande över SDs politik?

Jag känner mig nöjd. Hade gärna sett att SD fick ett ännu lägre väljarstöd, men men.
De har en väl fungerande intern demokratisk process inom SD som gör att Jimmie sällan får göra det han själv vill utan får lyssna på och anpassa sig till de andras synpunkter.

Så är det!
Citera
2026-09-14, 13:56
Medlem
Jag tror att om Jimmie avgår så tappar SD minst 10% direkt. Finns ingen som kan ta över efter Jimmie ännu. Han ska inte avgå!
Citera
2026-09-14, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag tror att om Jimmie avgår så tappar SD minst 10% direkt. Finns ingen som kan ta över efter Jimmie ännu. Han ska inte avgå!
Det kommer kanske en dag när Jimmie avgår för Jimmie och skiter hur det påverkar sd.
Citera
2026-09-14, 14:04
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Inte Jimmys fel att så många före detta SDare tillät vänstern vinna pga de lade sina röster på AFS och ÖP. Hoppas dom känner sig nöjda nu med konsekvenserna.

DETTA !!!

När man ser folk slänga sin röst på ett parti som kommer få max 0.2-0.3% av rösterna så blir man fan mörkrädd.

Ni är onekligen efterblivna , snacka om att medvetet förstöra för Sverige genom att kasta bort sin röst .
Citera
2026-09-14, 14:10
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Inte Jimmys fel att så många före detta SDare tillät vänstern vinna pga de lade sina röster på AFS och ÖP. Hoppas dom känner sig nöjda nu med konsekvenserna.
Jösses vilket patetiskt försök att förflytta ansvaret, du har själv varit drivande att skapa sammhället du klagar över, det har du röstat för.
Citera
2026-09-14, 14:15
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
DETTA !!!

När man ser folk slänga sin röst på ett parti som kommer få max 0.2-0.3% av rösterna så blir man fan mörkrädd.

Ni är onekligen efterblivna , snacka om att medvetet förstöra för Sverige genom att kasta bort sin röst .
Ditt parti gav hundratusentals medborgarskap till utbölingar + importerade ytterligare 350 tusen invällare. Samtliga röstar på V och S.
Citera
2026-09-14, 14:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det är vad du tror, men du är kanske sverigedemokrat och har bättre insikt i partiet och det har kanske inte jag. Jag tror dock att en förlust av Åkesson skulle reducera SD till ett av alla småpartier.
Åkesson har varit slut länge, han är inte ens speciellt vass i debatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in