Centern bjuder på AW!
Centern är landets i särklass rikaste parti, och ställer i morgon till med ett hejdundrande kalas på Högberga gård. Jag undrar vad som ligger bakom formuleringen "läget i landet", som temat för festen verkar vara? Kanske ligger några kvar på gården över natten, bokstavligt talat ligger. Nya partnerskap kan skapas!
Citat:
En C-källa säger att det viktiga är att de fyra partiledarna får möjlighet att träffas.
Jaha, vem är inte inbjuden? Jag får det till fem: Tanten, Nooshi, Maggan, Fågelboet och Helldén.
Kommer Tidö också, fick dom öht en inbjudan? Vi vill ju skapa en Saltsjöbadsanda här.
Citat:
Enligt inbjudan har partiledare, gruppledare, partisekreterare och ekonomipolitiska talespersoner från samtliga partier bjudits in till mötet, men även andra viktiga personer ur partiernas staber förväntas närvara.
Tydligen. Det här blir en riktig baluns med alla Sveriges höjdare närvarande. Ett riktigt supermål för terrorister. Antar att SÄPO får jobba hårt under festen. Intressant också med det fetade. Låter som ett obligatorium, skolkande tillåtes ej!
Citat:
Enligt Aftonbladets uppgiftslämnare kommer timmarna på Högberga gård på Lidingö att domineras av föreläsningar från inbjudna aktörer, som polisen, Svenskt näringsliv och LO.
Vad ska snuten säga då? Att det faktiskt är lögn att Tidö börjat få ordning på buset? Undrar också vilken bild SAF och LO kommer att ge. Knappast likartad....
I vilket fall som helst, hela det inbjudna gänget går dit för den storslagna middagen samt det kopiösa groggbordet. Här behöver inga kreditkort lämnas in, det är
fri bar på en fredag eftermiddag, jippiii!!
PS. Nej det verkar inte som Tidölaget är bjudet på festen när jag läst fler artiklar. Och det verkar ju inte klokt om det vore så. Det konstiga är ju ändå SAFs närvaro, men dom är väl bundis med Centern kan jag tänka. Undrar om dom får Nooshi och Ida till bordsdamer?