Igår, 11:44
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Bra Magdalena kommer inte kunna bilda en regering det blir hon i fjärde och sista omröstningen och då viker sig V om ministerposter . Dom vill inte ha ett extraval
Citera
Igår, 11:44
Medlem
Synd att vi inte har något senast-datum för den första statsministeromröstningen.
Citera
Igår, 11:45
Medlem
v.D.-182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det här kaoset är resultatet av att de rödgröna duckade regeringsfrågan hela valrörelsen och dessförinnan. Nu får hela svenska folket vänta på en regering för att haggorna på rödgröna sidan ignorerade den viktiga frågan om hur deras statsministerkandidat ska få igenom en budget. Om de till slut får ihop det - vilka andra viktiga frågor kommer de ignorera under mandatperioden för att de tycker olika, och frågorna är för besvärliga för dem att adressera????

Det här är liksom kruxet... även om de lyckas bilda regering hur fan ska dom kunna enas om någon politik? Alltså... hur ska S+V+MP+C enas när S och MP knappt kunde komma överens om någonting under 8 år förra gången.
Citera
Medlem
AnonymStammiss avatar
Någon som är insatt och kan analysera vad detta får för konsekvens?
Citera
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Varför firade S med tårta efter valet?

Varför tror du dom firade med tårta? Man lyckades ju med målet att få Kristersson att avgå som statsminister. Det var det man firade
Citera
Igår, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Bra Magdalena kommer inte kunna bilda en regering det blir hon i fjärde och sista omröstningen och då viker sig V om ministerposter . Dom vill inte ha ett extraval
V skulle vinna på det stora förloraren blir C som inte kan välja, väljarna väljer då den sida som passar.
Citera
Igår, 11:47
Medlem
MumsarMazarins avatar
Bara att hålla sig till tåls nu då medan den rödgröna cirkusen fortgår i bakgrunden. Kanske får vi se ett och annat twitterbråk men annars lär nog inte mycket hända dom närmsta dagarna.
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Nu har fanimej Centervänstern strax skitit i "det blå skåpet" eller hur?
Tyvärr inte enligt dom själva deras väljare och typ 85% av journalisterna.
Citera
Medlem
Mr-Laheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Märks att att talmannen är Moderat iallafall.
Om man vill säga att talmannen är partisk, hade han tagit maggan till prövning i riksdagen..
Jag befarar att detta kommer ta lika lång tid som förra gången vi hade en sådan låsning, och att Anders Norlen inte lärt sig någonting, som han ju sagt att han gjort.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har eg ingen koll på Norlén som talman men läsa människor kan man ju. Jag kikade nyss på presskonferensen, och jag gillar honom skarpt Här har vi en riktig diplomat, med mjuk och snustorr humor och subtil charm, som verkar sakna nervositet. Ett ärkeproffs som gör sitt jobb med en liten personlig touch, punkt. Fan vad jag saknar den här typen av person i offentligheten.

Så svensk, så korrekt, så nedtonad, så noggrann. "Jag har kikat i min kalender". Ja men självklart

Ja han är den vuxne i rummet och alla fattar ju att han har lirkat med med Maggan och haft ett långt, allvarligt samtal, som inte vem som helst kan ha. Vem snackar ihop sig med den svårt skadeskjutna, pompösa låtsasmatriarken Maggan och får henne på bättre tankar? Inte många att välja på.

Jag tror att Norlén drar ett tyngre kommunikativt lass än vi tror.

Håller med här. Det är han som får försöka hålla ordning på lekplatsen som enda vuxna på plats. Det är ingen lätt uppgift.
Citera
Igår, 11:48
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
V skulle vinna på det stora förloraren blir C som inte kan välja, väljarna väljer då den sida som passar.

Nej den stora förloraren blir Sverige som inte har någon regering förrän kanske nästa år om ens det.
Citera
Igår, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, Thand håller partiets linje eftersom det kommer vara minst två centervildar som kommer rösta rött till en regering som V ingår i. Thand är inte dum, hon vet detta. Därför är orimligt att Centern svänger.
C röstar förr eller senare för en grönröd regering, med V. Ingen törs vara vilde i C i en så här fundamental omröstning. Detta blir ögonblicket då C för alltid lämnar det borgerliga blocket. Och åker ur riksdagen i nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in