Citat:
Ursprungligen postat av
SugaredThoughts
Precis, och C kommer aldrig att släppa sin röda linje mot SD om inte SD går med på att avstå Regeringe. De komme 100% inte att lämnra en Vänsterregering p.g.a. V:s minsterkrav, för att sitta i regering tillsammans med SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Jösses du har noll koll. Deras röda linjer avser allt SAMARBETE med Sd, inte huruvida de sitter i en regering eller inte. Läs på.
Och där har vi problemet. C tror att de kommer kunna skapa en mittenregering, men det går inte. Inget parti vill det som det ser ut idag. Alla på högersidan vill skapa ny regering med alla partier och gärna med C också vilket skulle lösa det hela, men C kan inte accptera det. De kan inte heller accpetera V.
Där står de, mitt imellan, men tillhör egentligen högersidan, men kan inte välja något alternativ.
De är bromsklossen i hela regeringsbildningen. Allt ansvar hänger på C.
V har redan avsagt sig ministerposter flera gånger och kan inte acceptera det igen. Det förstår jag fullt. De har fått nog att vara ett släpparti till S. De vill få riktigt makt. Bra gjort av V. Jag gillar inte V, men jag respekterar det valet fullt ut. SD har visserligen haft stor makt senaste mandatperioden utan att sitta i regering, men nu är det fan dags att de får vara med också när de var största parti förra valet på den sidan och näst största nu.