2026-10-02, 11:05
Medlem
Den stora breda mitten finns bara i C:s och DN:s fantasi.

C:s röda linje mot SD är tjockare än någon annan röd linje.

2026 blir året då C officiellt "kommer ut" som det lika röda partiet som dess väljarbas. Det har hittills gått gradvis men nu tas det stora avgörande klivet till S, MP och V som står och tar emot dem med öppna armar!

Och i nästa val åker de ur riksdagen.
Senast redigerad av lont 2026-10-02 kl. 11:15.
Citera
2026-10-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ja - troligen, för spelets skull.
C och V vill ju ha så mycket som möjligt och kan utkräva mer ju mer snaran dras åt.
Men då spelar de också med med en risk (om än liten) att någon annan väljs (Ulf?) i runda 2/3. Det är ingen stor risk, men ändock en risk som ska med i kalkylen.
Hon måste i alla fall agera mer statsmannamässigt än hon gjort hittills. Annars är risken att några C ledamöter röstar på UK.
Citera
2026-10-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Hon måste i alla fall agera mer statsmannamässigt än hon gjort hittills. Annars är risken att några C ledamöter röstar på UK.

Den risken begriper hon.
Tycka vad man vill om henne - men hon är sannolikt väl medveten om hur hon ska spela spelet och riskerna som finns. Dessutom har hon en stab likt en bataljon som assisterar.
Citera
2026-10-02, 11:11
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ja - möjligen, för spelets skull.
C och V vill ju ha så mycket som möjligt och kan utkräva mer ju mer snaran dras åt.
Men då spelar de också med med en risk (om än liten) att någon annan väljs (Ulf?) i runda 2/3. Det är ingen stor risk, men ändock en risk som ska med i kalkylen.
Skrämmande teater, och var kommer svenska folkets väl och ve in i bilden?
Verkar som att vänsterpartiernas ego och extrema käpphästar står före folket.

" en regering för ett bättre Sverige.."
sa maggan, jo tjena...

En regeringen för politikerna, verkar vi få.
Citera
2026-10-02, 11:16
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Aftonbladet hade haft ständiga artiklar analyser och klickbeten om det vore så att sossarna kunde framställas positivt.

Du verkar vara pensionär. Jag är inte där
än riktigt men är dock ljusår före dig i utveckling

Nu för tiden behöver man bara sin dator för att arbeta så du behöver inte vara orolig. Flashback kan man skriva på från telefonen om man nu skulle vara på ett kontor och ha en paus.

Du behöver komma in i matchen gamle man eller lägga in dig själv på hemmet.

Bravo new World!
Haha Du är lustig
Nej jag har inte lämnat in som du verkar vara på väg mot.
Men bra att du tror du kan något.
Ja jag är pensionär och slutade vid 69. Med rejäl inkomst. De ville ha mig kvar på jobbet så jag körde till jag fyllde 69 år. Det gäller att hålla huvudet klart och inte enbart till att ha mössan på.

Nu till ämnet om du klarar av lite sådant
Margareta fick tillbaka uppdraget som hon slängde in handduken till i början av veckan.
Kommer förbli låst.

Vad är din åsikt om att hon kommer klara av det eller lägga ner igen?
Inget än som pekar på något sådant.

Snart lunch så då får du väll pilla lite på teflonen igen.
Citera
2026-10-02, 11:20
Medlem
Citat:
Den risken begriper hon.
Tycka vad man vill om henne - men hon är sannolikt väl medveten om hur hon ska spela spelet och riskerna som finns. Dessutom har hon en stab likt en bataljon som assisterar.
Kanske. Var det samma bataljon som rådde henne att likt ett sandlådebarn returnera sonderingsuppdraget till talmannen innan hon knappt fått det?
Citera
2026-10-02, 11:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Helt rätt. Hon firade ju "vinsten" med tårta så då får hon slutföra uppdraget också och bli framröstad.
Precis
Rätt lustigt att fira segern med tårta när innehållet är surt.
Bättre de firat med surströmming för det gick inget vidare efter "vinsten"
Citera
2026-10-02, 11:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Ändå pinsamt att häxan surtant lämnar sonderingsuppdraget i affekt och sedan kommer en klok och ansvarstagande talman och ger det tillbaka till henne. Snacka om att vara den vuxne i rummet som behöver tillrättavisa det sura barnet.
Citera
2026-10-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hörde förslag på "nödplan" bli ren S regering som Tidö tolerar så man slipper MP och V i regering samt får något i utbyte

Tidöpartierna tar nog hellre extra val än det.
Citera
2026-10-02, 11:25
Medlem
Mr-Laheys avatar
Alla vet att C till slut kommer vika sig, så som dom gjort innan. Detta är bara väldigt tråkig teater..
Citera
2026-10-02, 11:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ändå pinsamt att häxan surtant lämnar sonderingsuppdraget i affekt och sedan kommer en klok och ansvarstagande talman och ger det tillbaka till henne. Snacka om att vara den vuxne i rummet som behöver tillrättavisa det sura barnet.
Ja det är inget man vill se hos en ledare och speciellt inte en statsminister. Sura miner och slänger in handduken utan att ens försöka.
Hoppas vi slipper henne som statsminister. Stackars Sverige.
Citera
2026-10-02, 11:26
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Jag tänker att det skulle kunna vara så att S faller i tredje omgången men sen inför fjärde så ändrar sig V eller C och då kan ju S säga att dom kommer få igenom en röstning.
Då måste väl nästan talmannen pröva dom igen.

Och det tror jag faktiskt Norlén isåfall gör.
Han må vara M men något han är mer är en fantastisk talman, läs: opartisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in