2026-09-28, 13:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Men till och med du fattar ju vad jag menar 🙂
Förhoppningsvis har du lärt dig något nytt idag. Jättebra.

Ett extraval kommer, som jag tror, gynna V och SD.
S kommer då tappa mandat till V och SD, Mycket på grund av en svag partiledare som backar ut så snabbt.

Hinner det bli klart med utredningar om valfusk mm kommer Afs gå starkt framåt och troligen passera 4% gränsen. Vilket jag tycker vore inte bra. Vi har sett hur AFD gått starkt fram i Tyskland nu.
Citera
2026-09-28, 13:34
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Vad ska Maggan säga nu då? Är vi närmare extraval nu?

Jag tror att bollen kommer tillbaka till S den tredje rundan och då kommer de till att vara mer pragmatiska.
Citera
2026-09-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Så här är det.

riksdagen röstar nej till talmannens förslag till statsminister fyra gånger
eller
riksdagen tvingar regeringen eller en minister att avgå genom att besluta om en misstroendeförklaring.

Och det heter EXTRVAL

Edit: Länk
https://www.riksdagen.se/sv/sa-fungerar-riksdagen/demokrati/val-till-riksdagen/extra-val/#regeringen-kan-besluta-om-extra-val-0
Eller mer riktigt EXTRA VAL
Citera
2026-09-28, 13:35
Medlem
MuscleSharks avatar
Kommer inte bli nån ordning på det här spektaklet. Bättre att nåt av partierna från vänsterblocket hoppar över till högern i stället om det ska bli nån regering. Det eller nyval.
Citera
2026-09-28, 13:38
Medlem
Citat:

S kommer då tappa mandat till V och SD, Mycket på grund av en svag partiledare som backar ut så snabbt.

Hinner det bli klart med utredningar om valfusk mm kommer Afs gå starkt framåt och troligen passera 4% gränsen. Vilket jag tycker vore inte bra. Vi har sett hur AFD gått starkt fram i Tyskland nu.

AfS motarbetas för mycket av media och galna sionister i Sverige. Vi har sådana överallt även på dessa forum. De vägrar släppa deras heliga parti som nu är SD. Att SD inte är ett helt stendött parti efter Åkesson gick ut och sa att det inte spelar någon roll om svenskar blir minoritet i sitt eget land är för mig helt obegripligt. Partiet borde vara nere under 4% om alla faktiskt insåg vad partiet nu står för.
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:

AfS kommer inte nå högre än 2% i bästa fall
Citera
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Kommer inte bli nån ordning på det här spektaklet. Bättre att nåt av partierna från vänsterblocket hoppar över till högern i stället om det ska bli nån regering. Det eller nyval.
Allra rimligast vore väl om det parti som aldrig har påstått sig vara del av något slags ”vänsterblock” börjar öppna upp för förhandlingar såväl högerut som vänsterut. Se vem av Ulf och Magda som lyckas bäst med att försöka uppvakta Elisabeth, även om hon spelar svårflörtad.
Citera
2026-09-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
2 frånvarande och en ogiltig röst. Så ingen vilde idag.

Bra!
Citera
2026-09-28, 13:40
Medlem
Citat:

Tror SD kommer trumma fram soffliggare. V kanske går framåt.
S lär gå bakåt ja.
Frågan är L och C och MP. Busch gått bra på slutet så hon kan öka. C är ett märkligt parti så har svårt att sia om dem.
MP kan gå bättre men förhoppningsvis inte. De är bedrövliga för ekonomin.
Citera
2026-09-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du kan börja förklara varför det tog Tidö 4 år att införa lagen.

Jag är med dig på detta. Tidö måste har ändrat lagen tidigare. Med faktum att de ändrade lagen i slutändan är starkare jämfört med rödgörna som skulle aldrig ändra lagen för att strama invandringen i Sverige.

Tidö är inte optimalt, med det är mycket bättre alternativ än de farliga rödgröna.
Citera
2026-09-28, 13:43
Medlem
om Uffe provas i omröstning så krävs det bara att en centerpartist får feeling att trycka gult eftersom en vänsterpartist tog ledigt två veckor
Citera
2026-09-28, 13:43
Medlem
Citat:

Så är det. Och om AfSare och ÖPrtister röstar på Tidö då vinner Tidö valet.
SD måste mobilisera sina soffiligare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in