2026-09-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hoppas fjollan, smybögen och snyltan talman Anders blir avsatt. Han som nominerade sig själv på SVT. Låtit sin fru kommit med på all resor som bagage och vägar kommentera detta. Svin rygg!
Tycker han sköter sig exemplatriskt. Visst lite torr, tråkig, nördig och smygbögig men som sagt perfekt som talman och säker mer än så.
Citera
2026-09-18, 21:30
Medlem
Totalt vansinne att ge S minst 10 dagar på sig och sen ska talmannen bestämma tid. Man skulle ju korta ner tiden ordentligt. Tre dagar vore okej.
Citera
2026-09-18, 21:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkrieg365
Sweet. Tror f.ö Magda sen flera år insett att det enda som funkar är att S kör allena. Det funkar ju ej att ha såna extrema tokkärringar i sin närhet.
Hon är ju en tokkärring själv så jag tror inte det är lösningen. Sen resten av sozzarna på detta. Och grisen Baudin.
Citera
2026-09-18, 21:32
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Med allt pådrag som media kör om valet och nu regeringsbildningen så förutspår jag rekordlågt deltagande vid eventuellt extraval.
Är Politik-fatigue ett faktum?

Skulle ni rösta igen och isf skulle ni byta parti?

Jag skulle rösta samma som i det ordinarie valet utan att blinka, men det finns såklart många svagbegåvade där ute som antingen skulle rösta annorlunda (eller stanna hemma). Vad jag menar med svagbegåvad här är egentligen, om man plötsligt har fattat att man röstat ”fel”, borde man insett att man var/är en idiot och bara stannat hemma vid första tillfället. Islamisterna kommer inte palla delta igen, och diverse extermhögeridioter som lagt sina röster på loserpartier får en chans att nyktra till.

På det stora hela skulle jag gissa att ett extraval skulle gynna Tidö mer än vänsterblocket, men jag kan såklart ha fel där.
Senast redigerad av sassafras 2026-09-18 kl. 21:42.
Citera
2026-09-18, 21:35
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Sant, inte ens Maggan vill ha med MP, V och C att göra egentligen.
Nej, hon vill se sig själv som någon slags president. Hon har talat som att hon vore Trump själv den här valperioden. Jag, jag., vi socialdemokrater, jag . jag
Citera
2026-09-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Först ska man ju avsätta Uffe om 2 veckor. Jimmie nynasisten måste bort också. Inget någon mer vill ha att göra med.

Sen bygger man upp Sverige igen.

Detta har varit 4 förlorade år med Tidö. Men nu är det borta. Så himla skönt!!! =)

Ska bli så skönt att slippa höra gnället om att högersidan sänkt i princip alla skatter,bränslepriser,matmoms mm och att det återgår till normala priser så vi ”vanliga arbetare” får det bättre och mer pengar kvar..
Citera
2026-09-18, 21:37
Medlem
Run4YourLifes avatar
Att småpartierna kan hålla på och jävlas är skitirriterande. Se till att höja riksdagsspärren till 8%. Så trött på detta...
Citera
2026-09-18, 21:39
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Jag skulle rösta samma som i det ordinarie valet utan att blinka, men det finns såklart många svagbegåvade där ute som antingen skulle rösta annorlunda (eller stanna hemma). På det stora hela skulle jag gissa att ett extraval skulle gynna Tidö mer än vänsterblocket, men jag kan såklart ha fel där.
Ja, allt hänger på hur många obegåvade knäppgökar det finns i det här landet. När vi började få ordning och reda i landet så röstas den regeringen som åtgärdat alla problem bort. Helt sjukt. Är det någon som tror att den där klanen av kärringarna i det rödgröna laget skulle göra nåt liknande?
Citera
2026-09-18, 21:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Maggan snackar om att V och C ska släppa sina röda linjer och bete sig som vuxna för landets bästa medans hon själv har sin röda linje mot SD. Snacka om att kasta sten i glashuset.

Maggan kommer få jävligt svårt att få igenom en regering kan man lugnt säga. Lyckas hon så blir det i fjärde ronden så ingen vill ha omval av partierna som nu ”vunnit” men frågan är bara vem som håller emot längst.

Det blågula laget har allt att vinna på ett extraval
och ingenting att förlora. Dessutom kommer det blågula laget sannolikt att vinna den striden.
Senast redigerad av LeeVan 2026-09-18 kl. 21:42.
Citera
2026-09-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
SD har att ta verkligheten i beaktande och agera stödhjul åt Alliansen 2.0.

Det vore att ta ansvar på riktigt.

MA kommer inte att formera Alliansen 2.0 det förstår du nog själv om du tänker efter.

SD har skämt ut sig så jävulskt med sina bisarra ministerkrav (från deras landsmötet -25) tror dessa byfånar är helt slutkörda nu.

Bort med den dryga fetknoppen, vi inom M kommer ta varenda röst av denna retard.
Senast redigerad av kulturkrieg365 2026-09-18 kl. 21:56.
Citera
2026-09-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Från Wiki:

Så mycket för den undersökningen.

Men visst, kör i vind och lid när svenska miljardärer röstar med fötterna och flyttar kapital och huvudkontor utomlands.
Blir nog bra.

Från ingressen: "53 procent av svenskarna tycker att en miljardärsskatt är ett bra förslag, enligt en ny undersökning av Verian. "
Citera
2026-09-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Alla röster räknas även om du inte håller med.

Kan du inte svenska så ska inte din röst räknas, om du behöver valkampanj på somaliska eller arabiska för att engagera dig är du inte heller kvalificerad för att rösta. Om du saknar grundläggande kunskap om hur finansiella marknader fungerar, samt hur tillväxt skapas bör du egentligen inte heller få rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in