2026-09-18, 20:57
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Vad bjöd talman på för kakor idag? Det brukar de väl alltid rapportera om annars.
Sockerkaka med blåa blåbär, röda äpplen och dessutom rabarber från talmannens personliga trädgård.

källa: https://tv.aftonbladet.se/video/407487/talmannens-fika-tvaerpolitisk-sockerkaka
Citera
2026-09-18, 20:59
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Minst av V och C. Mellan Mp och S respektive mellan Mp och V verkar det inte finnas några samarbetssvårigheter. Det är C som sticker ut.
Fem myror är fler än fyra elefanter.
Fattar du!
Nej givetvis inte
Citera
2026-09-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Maggan snackar om att V och C ska släppa sina röda linjer och bete sig som vuxna för landets bästa medans hon själv har sin röda linje mot SD. Snacka om att kasta sten i glashuset.

Maggan kommer få jävligt svårt att få igenom en regering kan man lugnt säga. Lyckas hon så blir det i fjärde ronden så ingen vill ha omval av partierna som nu ”vunnit” men frågan är bara vem som håller emot längst.

Tänk då, detta är enbart bokstav A mellan Nooshi och Thand. Dom skall sen fatta tusentals beslut tillsammans i en regering.. haha. Då tillsammans med miljö terrorister.

Om du köper chilli popcorn, så fixar jag Zero.. Deal?
Citera
2026-09-18, 21:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkrieg365
Tänk då, detta är enbart bokstav A mellan Nooshi och Thand. Dom skall sen fatta tusentals beslut tillsammans i en regering.. haha. Då tillsammans med miljö terrorister.

Om du köper chilli popcorn, så fixar jag Zero.. Deal?

Är det ok om jag köper ostbågar istället så kör vi på det. Kommer hinna äta många påsar innan detta är färdigt.
Citera
2026-09-18, 21:09
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Röda linjer är nytt för mig som är 64 år Centern är ett gäng med fittor eftersom Annie landsförrädaren Lööf redan 2018 bestämde att SD var nazister.
Vågar dom inte gå över den linjen skit i Annie Lööf är fortfarande en ung person 43 år hennes arv är glömt om 5 år

Jag säger det igen byter Centern partiledare så kan dom vika sig och gå med i Tidö.
Centern är mer extrema än alla Tidö partier när det kommer till skatter och övrig ekonomisk politik.

Jag tror inte att varken L eller KD skulle vägra att tala politik med V

Grejen med Centern är att de ideligen ska ha något att hänga upp sig på. Tidigare var det bland annat kärnkraften eller Öresundsbron. Idag SD. Maud Olofsson grät i TV 2004 och sa att vi nu måste släppa motståndet mot kärnkraften när Alliansen bildades. Sedan kom SD och då fick C en ny sak att bygga hela sitt ideologiska motstånd kring.
Citera
2026-09-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Sockerkaka med blåa blåbär, röda äpplen och dessutom rabarber från talmannens personliga trädgård.

källa: https://tv.aftonbladet.se/video/407487/talmannens-fika-tvaerpolitisk-sockerkaka

Låter gått. Tack.
Citera
2026-09-18, 21:12
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Pojkar och flickor, har ni ens förstått detta;

2022 så fick Tidö 176 mandat och röd-gröna sidan 173.

2026, EXAKTA siffror, fast omvänt, röd-gröna 176 och Tidö 173.

DET ÄR EXAKT SAMMA RESULTAT FAST OMVÄNT.

Det är illavarslande, för oss som röstade Tidö.

Lyckades Tidö 2022, så kommer tyvärr nog röd-gröna lyckas 2026

Går inte att jämföra. Vänstern kanske får ihop något väldigt bräckligt, men sin vana trogen kommer de att konsumeras av inbördes käbbel snabbare än en höna skiter, och implodera. Detta ligger i deras DNA.

Som Tidö-sympatisör är jag ganska OK med läget som det ser ut nu. Vänsterpartiernas alla tänkbara regeringskonstellationer kommer att krascha och brinna. Bara ge det lite tid. En månad eller 6 spelar ingen större roll.
Citera
2026-09-18, 21:12
Medlem
Sunimods avatar
Rätt enkelt. Det blir extra val. Eller kalla det vad ni vill. Magdalena kommer inte lyckas få till något med den här röran.
Stackars sate.
Citera
2026-09-18, 21:14
Medlem
Maggans första regeringsförslag kommer ju röstas ner av tidö + V eller C. Sen får Krille testa antagligen. Han får tidös röster sen räcker det med att 2 från C lägger ner rösterna istället för att rösta nej så får vi en högerregering?
Citera
2026-09-18, 21:16
Medlem
Citat:
Maggan snackar om att V och C ska släppa sina röda linjer och bete sig som vuxna för landets bästa medans hon själv har sin röda linje mot SD. Snacka om att kasta sten i glashuset.

Maggan kommer få jävligt svårt att få igenom en regering kan man lugnt säga. Lyckas hon så blir det i fjärde ronden så ingen vill ha omval av partierna som nu ”vunnit” men frågan är bara vem som håller emot längst.

S har blivit lite för vana vid att få igenom minoritetsregeringar genom passivt stöd från andra genom att hota med nyval och tro att småpartier ska vara rädda att åka ur, eller att de vill undvika SD-inflytande. Det är inte hållbart i längden, hela den här grejen med förväntningen att andra partier ska se till att S kan få igenom en statsminister och budget utan att man förhandlat något regeringsunderlag på förhand. Det är översittarfasoner.
Citera
2026-09-18, 21:18
Medlem
Citat:
Är det ok om jag köper ostbågar istället så kör vi på det. Kommer hinna äta många påsar innan detta är färdigt.

Sweet. Tror f.ö Magda sen flera år insett att det enda som funkar är att S kör allena. Det funkar ju ej att ha såna extrema tokkärringar i sin närhet.
Citera
2026-09-18, 21:18
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Grejen med Centern är att de ideligen ska ha något att hänga upp sig på. Tidigare var det bland annat kärnkraften eller Öresundsbron. Idag SD. Maud Olofsson grät i TV 2004 och sa att vi nu måste släppa motståndet mot kärnkraften när Alliansen bildades. Sedan kom SD och då fick C en ny sak att bygga hela sitt ideologiska motstånd kring.

Jag var 14 år när Thorbjörn Fälldin blev stadsminister Centern har varit stora i vissa kommuner i många år. Diskussionen om att partiet har ”sålt sin själ” brukar ofta dyka upp från olika politiska håll när partiet gör fega överenskommelser eller byter samarbetspartners och sidor. Jag vill bara säga det ingen vill ha med centern om dom slipper dom är inte att lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in