2026-09-17, 18:24
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Jäkla massa dramaqueens här på tråden…

Ja, flytta ni, ta med dessa äckliga dollarmiljadärer också (betalat låg skatt numera).

Titta på USA så får ni kvitto på när högerkrafter och oligarker styr ett land.
40 miljoner i USA har ingen sjukförsäkring, 600000 personer går i personlig konkurs varje år i USA på grund av sjukhusräkningar, dessutom, 99 miljoner hushåll klarar inte av att ha ett bra liv på grund av låga löner och inga kollektivavtal.
Folk i USA jobbar ofta på två olika arbetsplatser för att kunna ge sina barn mat på bordet och ge sina barn en utbildning.

Om det nu är lockande att flytta, varför skulle Norge eller Danmark ta emot ekonomiska flyktingar från Sverige???

Ekonomiska flyktingar? Utveckla, tack
Citera
2026-09-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
C kommer att ställa sig utanför regeringen och lägga ner sina röster i omröstningen. Om C´s vilja till makt var större än deras ideologiska övertygelse att inte stödja SD så hade de samarbetat med SD.
Vi kommer alltså att ha V + S + MP i en regering.

Ok, så du menar att C kommer spotta sina väljare i ansiktet och säkerställa att dessa aldrig röstar C igen?
Citera
2026-09-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Gratulera för vad? Hon har ju inga kompisar vad jag vet.
Gratulera till vinsten.
Citera
2026-09-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
S+M+C borde gå

Lär ju självklart aldrig hända. S och M i regering ser vi möjligtvis i krigstid, aldrig annars.
Citera
2026-09-17, 18:30
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Om det nu är lockande att flytta, varför skulle Norge eller Danmark ta emot ekonomiska flyktingar från Sverige???
I Norge så har invandrade svenskar snäppet högre sysselsättningsgrad än etniska norrmän och högst sysselsättningsgrad bland alla nationaliteter i Norge.

Men besluten som Sverige tar påverkar också Norge tyvärr. Men du har en poäng när det gäller ekonomiska flyktingar. Antalet norska företag med säte i Schweiz har ökat med 300% sen Norge införde förmögenhetsskatt. Samhället tjänar inte på det, det är rent ideologiskt och i Norge har man råd med det på grund av all olja - Sverige skulle inte haft råd.
Citera
2026-09-17, 18:31
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Man måste också få till en budget. Och då har C verkligen en trumf för även om man röstar jag till S regering så kan man precis som tidigare rösta JA till till en M budget.
Problemet är att en M-budget kommer att utesluta saker som klimat och även arbetsmarknadsutbildningar så frågan är väl vilket förtroende C skulle ha kvar om de valde att gå på en sådan budget. Dessutom kommer den, vanan trogen, att vara en överbudsbudget.
Citera
2026-09-17, 18:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Varför röstar White Trash borgerligt nu för tiden?
De har de gjort sedan 80-talet i protest men nu när SD finns(blankrösten som ger både nazismen och ultrahöger samtidigt) så röstar de så.
Citera
2026-09-17, 18:37
Medlem
Fan med alla dessa röda linjer. Det är nog åtminstone en taktik för att locka över väljare.
Citera
2026-09-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ok, så du menar att C kommer spotta sina väljare i ansiktet och säkerställa att dessa aldrig röstar C igen?
Varför ska de andra partierna spotta sina väljare i ansiktet för C, det är C,s tur nu att göra detta.
Citera
2026-09-17, 18:40
Medlem
Om C väljer att samarbeta med extrempartiet V så vill jag aldrig mer höra ett ljud om att deras röda linje mot SD har med "främlingsfientlighet" att göra. Väljer de att samarbeta med V som har ett systematiskt och högaktuellt problem med antisemitism, terrorkramare och personer som hyllar hitler, då har man förbrukat sin rätt att stå som antirasismens tappraste riddare.
Citera
2026-09-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
V kommer inte hålla någon ny kongress innan denna månad är slut, det känner jag mig helt säker på.
Ja det är säkert för de hinner inte och de har heller inte någon anledning till panik med att göra det.
Citera
2026-09-17, 18:44
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberigeln
Moderatledaren Ulf vägrar gratulera sossetanten Magdalena är det ok?
Den killen är ju så maktkåt så det finns inte hos den narcissisten.
Jag har på nära håll upplevt hur oerhört svårt det är för narcissister att gratulera andra.
Det är liksom att "det där sa jag inte" och kan låta väldigt konstigt....

S har naturligtvis studerat honom och kan hans psykologi. Det är därför
de begärt att han ska ringa upp och gratulera Magdalena...

Det är de facto stor politisk humor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in