2026-09-17, 16:54
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotdogen1313
Och du röstade på vänsterpartiet förstår jag.

Då kan jag avslöja att det gjorde INTE jag.

Men jag kan nog tjäna lite på deras politik ändå.

Förkortad arbetstid, högre bidrag, billig tandvård även för oss svennar och slopad karens.
.
Tyvärr lilla hjärtat, jag röstade på partiet som är största motståndaren till kärnkraft, Miljöpartiet.
Citera
2026-09-17, 16:56
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Det borde ju gå snabbt att konstatera att det inte går att få ihop C och V i en regering. Andersson behöver inte ens sondera så hon borde ju direkt lämna över stafettpinnen till Kristersson.
C kommer att ställa sig utanför regeringen och lägga ner sina röster i omröstningen. Om C´s vilja till makt var större än deras ideologiska övertygelse att inte stödja SD så hade de samarbetat med SD.
Vi kommer alltså att ha V + S + MP i en regering.
Citera
2026-09-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Tyvärr lilla hjärtat, jag röstade på partiet som är största motståndaren till kärnkraft, Miljöpartiet.

Partiet som är anledningen till att mentalsjukhus borde öppna upp igen.
Ni borde sitta inlåsta FOR LIFE, lilla gumman.

Såna som ni är farliga för samhället.
100% verklighetsförankring.
Citera
2026-09-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
SD hade också vunnit på ett nyval om de varit principfasta och kört med principen att är man en del av regeringsunderlaget skall man ha ministerposter. Det är kortsiktigt att resonera annorlunda och som sagt ett svek av de egna väljarna.

V kommer här att få igenom ännu mindre av sina viktigaste frågor än SD, som inte kan sägas ha lyckats speciellt bra med det

Tvärtom. Ifall V sväljer att endast få tjänstemän på kansliet så kommer de istället få igenom mer sakpolitik. Däremot kan de glömma miljardärskatt och vinstförbjud i skolan. Karensdagen lär däremot slopas då C troligen kommer släppa den mjukare frågan.
Citera
2026-09-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Det blir ingen Magdalena som statsminister, det är en flickdröm som aldrig kommer gå i uppfyllelse med Vänsterpartiet som kräver att få infiltrera regeringen med sin islamistiska agenda. Hoppas vänstern står på sig så att de rödgröna mupparna kan bli förnedrade i ett extraval.
.
Vad menar du med flickdröm??

Magdalena har ju redan varit statsminister…
Citera
2026-09-17, 17:00
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Det kommer vara kul att beskåda Sverige om 30 - 40 år när all kompetens värd namnet har flytt fältet, och vi har ett land bestående av 65% korkade vänsterkvinnor och 35% kaos-araber med medeltida värderingar. Ironin att idiotfeministerna kommer att få leva sida vid sida med en grupp extremt bakåtsträvande araber som är den grupp som föraktar kvinnor mest på jorden
Citera
2026-09-17, 17:01
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Ni sossar? Vem har sagt att jag e sosse? Jag ser det bara från vad som är realistiskt. Kan du ge ett annat besked där varken C eller V tappar ansiktet så vill jag gärna höra ditt förslag.
De kan se till att alliansen återuppstår och ta stöd av SD. Så kan de tappa hakan på minsta sätt.
Citera
2026-09-17, 17:02
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
.
Vad menar du med flickdröm??

Magdalena har ju redan varit statsminister…
Hon kommer inte kunna blidka C och V samtidigt. Stämmer att hon hoppade in efter Löfven och styrde över en färdig regering förra mandatperioden, det hade iofs vilken riksdagspolitiker som helst klarat av.
Citera
2026-09-17, 17:02
Medlem
S+M+C borde gå
Citera
2026-09-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Låter som att Ulf utesluter en regering med M och S i.
.
Ulf utesluter??
Varför skulle S vilja hänga med Moderaterna/Högerpartiet som i årtionde gjort allt för att försvåra vardagen för vanligt lönearbetande svenskar?

Moderaterna har ju röstat emot barnbidrag, röstat emot semesterlagen, röstat emot allmän pension, och dessutom, röstade emot kvinnlig rösträtt.
Ett jävla unket parti som borde läggas ner…
Senast redigerad av GretaForPresident 2026-09-17 kl. 17:09.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Hon kommer inte kunna blidka C och V samtidigt. Stämmer att hon hoppade in efter Löfven och styrde över en färdig regering förra mandatperioden, det hade iofs vilken riksdagspolitiker som helst klarat av.
Och Löfven var en van förhandlare vilket jag har svårt att tro om Magdalena.
Intressant att se om hon klarar av uppgiften nu.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Tvärtom. Ifall V sväljer att endast få tjänstemän på kansliet så kommer de istället få igenom mer sakpolitik. Däremot kan de glömma miljardärskatt och vinstförbjud i skolan. Karensdagen lär däremot slopas då C troligen kommer släppa den mjukare frågan.

Helt fel. Sakpolitik får man igenom när man sitter i regering och kan påverka maximalt.

Hävdar du något annat ser du inte på frågan neutralt och objektivt och är förmodligen anhängare av något annat parti och drar slutsatser utifrån att du vill begränsa V: s inflytande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in